Probleem Duitse wagen inschrijven België

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Stephanievww
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10-10-2023
Hallo,

Even advies nodig:

We hebben een Duitse wagen gekocht bij een garage daar. Vervolgens zijn er door hun transitplaten geregeld voor ons.
Volgende documenten meegekregen:
Gv attest en kentekenbewijs deel 2 origineel en kentekenbewijs deel 1 origineel op naam van ons onder de transitplaten.
Vervolgens in België: douane ok, keuring ok, ethias ok, en nu inschrijven bij de DIV geeft probleem:

Ze willen het origineel deel 1 van de vorige eigenaar.

Ik contacteer de duitse garage: zij vertellen mij dat ze het origineel niet meer hebben dat dat daar vernietigd wordt zodra de transitplaten aangevraagd worden en dat je dan daar een nieuw krijgt op naam van de transitplaathouder (hebben we ook gekregen)

Een kopie hadden ze wel nog en hebben ze me gemaild.

DIV vraagt nu aan ons een verklaring op eer af te leggen?

Iemand dit al meegemaakt?:-(

Alle reacties

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik niet, maar de DIV kan toch uitleggen wat de vervolgstappen zijn?

Het klinkt alsof een "verklaring op eer" een geaccepteerde vervanging is van het niet meer kunnen overhandigen van deel 1. Voor de rest lijkt het hier wel beschreven te staan:

Duplicaat validatiecertificaat aanvragen
Meld aan via Fastlane (blauwe knop rechtsboven deze pagina) en houd alvast de volgende documenten bij de hand:
  • kopie van uw identiteitskaart
  • kopie van het inschrijvingsbewijs
  • verklaring op eer, waarmee u verklaart dat u het originele document kwijt bent
  • foto van het identificatieplaatje, met daarop het merk, type, chassisnummer en goedkeuringsnummer van het voertuig.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B