Overstappen; datum in toekomst ivm gunstige oktoberprijzen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dag!

Ik heb een bijzondere kwestie denk ik. Ik kan er zo geen antwoord op vinden.

We hebben de variabele tarieven voor oktober gekregen, en deze lijken voor ons nog best gunstig.
Maar we willen ook graag een jaar contract bij Eneco afsluiten omdat dit voor de komende tijd gunstig is.

Kan ik bij gaslicht.com bijv 'zodra mijn contract afloopt' '31-10-2023' invoeren. En zo ja, geldt dan op dat moment nog steeds de prijzen van dit moment die ik zie bij gaslicht?

Of gaat gaslicht checken bij m'n huidige leverancier en daar zien dat ik nu al maandelijks kan opzeggen?

Professioneel Heftruck Syndroom

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Je kunt gewoon een eigen ingangsdatum kiezen voor je nieuwe contract. Zit dat wellicht pas in het aanvraagproces? Ik weet niet hoe dat bij gaslicht werkt.

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Snap niet zo goed waarom je deze tarieven gunstig vind?

• NeFoRcE
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Gunstig, ja, op dit moment nog wel, kan alleen maar minder worden vermoed ik. Dus wil wel graag de tarieven van nu afsluiten, maar pas in laten gaan eind oktober. Oktober heb ik bijv nog tarieven van 1,12 voor een kub gas. Gezien in die maand de CV ook weer aangaat vermoedelijk, zou ik graag de tarieven van nu eind die maand willen laten ingaan middels het veld 'zodra mijn contract afloopt'. Vraag is alleen, als ik dat doe, gaat het dan goed?

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-09 20:20
Hoewel ik geen ervaring met specifiek Eneco of gaslicht.com heb, is het bij mij altijd goed gegaan, het overstappen in de toekomst.
Dus het lijkt me geen probleem om 31-10-2023 in te voeren.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
@NeFoRcE Staat gewoon op de site zelf als je op Waar vind ik de einddatum? klikt.
Waarom is het nodig om de einddatum in te vullen?
De einddatum van uw huidige contract is nodig om uw overstap pas na deze datum te laten plaatsvinden.

• Uw nieuwe leverancier zegt de overeenkomst met uw huidige leverancier na de einddatum voor u op.
Ligt uw einddatum verder in de toekomst dan u kunt opgeven? Dan kunt u dit energiepakket nog niet afnemen. Wilt u uw contract, ondanks een opzegvergoeding, bij uw huidige leverancier voortijdig beëindigen? Kies dan voor Mijn contract is verlopen / onbepaalde tijd.
• Als u een onjuiste einddatum invult, is er een kans dat uw huidige contract voortijdig wordt opgezegd en betaalt u mogelijk een opzegvergoeding. Uw nieuwe leverancier betaalt uw eventuele opzegvergoeding niet.
Je kan tot half december aanklikken dus ja dit kan gewoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Nu online

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Topicstarter
Dank, maar heb even nagedacht, maar heb het toch maar niet gedaan, want;

- Dan moet ik volgend jaar eind oktober weer nieuw contract afsluiten, met mogelijk (veel?) hogere gasprijzen dan bijv. begin oktober.
- We verbruiken in oktober gemiddeld 50 kub gas, meerprijs t.o.v. 't goedkope variabele tarief is 12,50.
- Dus voor 12,50 loop ik het risico dat als ik eind oktober zou afsluiten, ik daarna een jaar lang vast zit aan mogelijk (veel?) hogere gasprijzen.

Voor die 12,50 loop ik dat risico niet. Dus zojuist afgesloten. Wel 2 weken bedenktijd, dus het zal ergens begin oktober in gaan.

Het is sowieso lastig deze tijd :)

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:45

AMDFreak

Intel is zo..

het gas zal volgend jaar ongetwijfeld weer iets duurder zijn dan nu, alles wordt duurder toch?

Het is meer de vraag wat doet de variabele prijs de komende dec/jan/feb..

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10:51
AMDFreak schreef op woensdag 13 september 2023 @ 10:52:
het gas zal volgend jaar ongetwijfeld weer iets duurder zijn dan nu, alles wordt duurder toch?
Mag ik die glazen bol van je lenen?
Of bedoel je vanwege hogere belastingen en zo? Want dat is wel zo goed als zeker, ja.
Overigens stijgt bij stijgende belastingen ook de prijs in een vast contract. Alleen het kale tarief staat vast.
Pagina: 1