Garage balken met houtworm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:17
In mijn garage balken heb ik houtworm ontdekt en nu wil ik het gaan bestrijden.
Heb 2 middelen gevonden maar kan niet echt het verschil vinden.

Iemand die mij kan helpen en ervaring hiermee heeft: moet ik voor perfacs of embasol gaan? En waarom?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12:54
Als er geen verschil is, wat maakt het dan uit? Je gaat hier toch alleen maar mensen vinden die of product A hebben gebruikt of product B. Het zal allebei zijn werk doen.

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15:15
Gaat het om 1 of 2 balken of zijn het er veel.

Probleem is dat smeren van bestrijding lastig is aangezien het oppervlakkig is en niet in het hout trekt.
( ofwel houtworm trekt zich terug en blijf knabbelen aan het hout )

Houtworm Larven leven tot 3 jaar in het hout. Als het de huisboktor is die leven 4 tot 12 jaar in hout.

Als het om heel veel balken / hout gaat, zou ik je adviseren om een bestrijder in te schakelen.

Heb je evt foto's van het hout waar je het ontdekt hebt?

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 13:27
Ik weet niet welk middel er bij ons gebruikt is.
Onze aannemer had een bedrijf ingeschakeld.

Maar ze zijn toen meerdere keren langs gekomen om al het houtwerk in te spuiten.
Al het bestaande hout, en al het nieuw toegevoegde hout is behandeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• helpme
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:44
Wij hebben de zolder laten doen door een bedrijf. Zij hebben de gehele zolder in 1 ochtend gedaan met daarbij 10 jaar garantie.

Ik heb zelf daarna de garage gedaan met embasol. Volgens mij is er zo goed als geen verschil tussen perfacs of embasol.

Alles vooraf goed schoon maken, bestaande gaatjes, van de houtworm, zo goed mogelijk leeg halen. Dit hebben wij gedaan door er lucht met een compressor op te spuiten, werkte verrassend goed en daarna alles goed stofzuigen.

Vervolgens met een spuit alles ingespoten, denk goed aan je PBM's.

Het spul stinkt behoorlijk voor meerdere dagen. Bij ons duurde het week voordat de meeste stank weg was.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:25

inhico

pw

Embasol en perfacs hebben dezelfde werkzame stof in dezelfde concentratie (2g/l Permethrin). Als er verschillen zijn zou dat moeten zitten in hulpstoffen, maar ik verwacht daar geen grote verschillen door.
Ik heb alleen ervaring met perfacs en dat werkt prima.

...

• mrbee
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 29-08-2024
Allebei de middelen zijn prima. Zorg wel voor goede bescherming bij het inspuiten. Dus waterdichte overall, gasmasker, handschoenen. Vervolgens goed laten luchten.

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-06 17:58
Een keer laten doen door rentokil en die kwamen met de hogedrukreiniger met als toevoeging aan het water een chemisch goedje. Garantiebewijs voor 10 jaar er ook nog bij gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klick
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04-04 15:22
wij hebben een verbouwde garage, het is nu onze slaapkamer..
echter op de zolder van de garage heb ik houtworm (of iig stofbultjes op n houten balk en stof op de vloer in patroon van de balken) ontdekt. wat kan ik nu het beste doen?
de nok is me te hoog om zelf te doen en we slapen er onder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 18-06 15:07
klick schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 15:52:
wij hebben een verbouwde garage, het is nu onze slaapkamer..
echter op de zolder van de garage heb ik houtworm (of iig stofbultjes op n houten balk en stof op de vloer in patroon van de balken) ontdekt. wat kan ik nu het beste doen?
de nok is me te hoog om zelf te doen en we slapen er onder..
Misschien handig om een ongedierte bestrijder te bellen :)
Pagina: 1