Asus laptops met US keyboard layout

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertHobbes
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-03-2024
Hallo,

Voor een developer zoek ik een laptop van het merk Asus

Waar kan ik online een asus laptop bestellen met een US keyboard layout?

Bijna all webshops bieden QWERTY (Nederland) of AZERTY (Belgisch) aan.

Ik wens echter een US (of international) keyboard.

Met dank.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-08 00:34
Geen enkele webshop biedt laptops aan met NL QWERTY hoor.. elke laptop in NL is US international...

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 29-08 11:33
Bedoel je met een platte enter toes ipv eentje welke omhoog gaat?

• bertHobbes
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-03-2024
Het is vooral belangrijk waar bijv de {} en [] staan voor programmatie.
Bij US keyboard staan die links van de enter toets. Bij echte NL QWERTY staan die op de bovenste rij waar de cijfers staan en moet je de alt toets gebruiken (en dat is niet handig qua aanslag)

Hoe kan je nu weten als een webshop QWERTY aanduidt, welke soort dit is? US of echt NL?

Wikipedia: QWERTY.

[ Voor 23% gewijzigd door bertHobbes op 14-09-2023 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-09 13:24
Welk model hebben we het over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
bertHobbes schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:39:
Het is vooral belangrijk waar bijv de {} en [] staan voor programmatie.
Bij US keyboard staan die links van de enter toets. Bij echte NL QWERTY staan die op de bovenste rij waar de cijfers staan en moet je de alt toets gebruiken (en dat is niet handig qua aanslag)

Hoe kan je nu weten als een webshop QWERTY aanduidt, welke soort dit is? US of echt NL?

Wikipedia: QWERTY.
Zoals ik al eerder zei wordt NL QWERTY niet gebruikt in Nederland. Hier is US International QWERTY de standaard. Althans iig bij de grote Windows merken Acer, Asus, HP en Lenovo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Op Logitech toetsenborden na, is echt zo goed als alles qua toetsenbord en qua laptop, US International ANSII. Dus de {} / [] staan linksboven de enter toets. Logitech gebruikt ISO layout, en dus nog steeds US international (en die zal je ook nog weleens bij een ander merk zien). Ik heb in mijn leven nog nooit een 'echt' NL QWERTY toetsenbord gezien.

[ Voor 15% gewijzigd door Sissors op 17-09-2023 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
Sissors schreef op zondag 17 september 2023 @ 21:55:
Op Logitech toetsenborden na, is echt zo goed als alles qua toetsenbord en qua laptop, US International ANSII. Dus de {} / [] staan linksboven de enter toets. Logitech gebruikt ISO layout, en dus nog steeds US international (en die zal je ook nog weleens bij een ander merk zien). Ik heb in mijn leven nog nooit een 'echt' NL QWERTY toetsenbord gezien.
Het eigen merk van Mediamarkt, PEAQ gebruikt ( per ongeluk denk ik ) NL QWERTY :-)

En vreemd genoeg gebruikt apple ook ISO US international in Nederland.

Technisch gezien staan bij beide layouts de haken op dezelfde plek. Het is alleen de Enter die of liggend is of staand over twee rijen. Het verschil zit em ook in de linker shift toets die korter is bij ISO
Pagina: 1