Groepenkast vervangen | is hier een website voor?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinwernars
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-10 21:29
Ik moet dus mijn groepenkast gaan vervangen, want ik wil hem gaan verzwaren naar een 3fase (is nu 1fase)

nu heb ik gewoon even simpel een aanvraag ingediend op werkspot, alleen zowel de prijs als de kasten zijn compleet anders en ik als leek zou verwachten dat je wel ongeveer op hetzelfde uitkomt als je de eisen erbij meld :/

Weet iemand toevallig een website waar je je eisen kan invoeren en dat daar een mooi systeempje uit komt rollen?

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:37
Ik heb het zelf ooit gedaan via https://www.nieuwestoppenkast.nl/, goede ervaring mee.
Je kan het ook zelf samenstellen bij elektramat bijvoorbeeld.

Edit: installateur was iemand van werkspot ook die wordt ingehuurd door de eigenaar van de website.
Had goede reviews.

Merk was huismerk van elektramat emat.

[ Voor 35% gewijzigd door Bazvv op 12-09-2023 20:31 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:02
Zie boven, kastje €300-400, het werk ook zoiets (met voorrijden, btw enz.)

Vraag wel of ze een fatsoenlijk merk gebruiken (abb, hager, eaton bv.)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MSHG8897
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:51
Ikzelf heb de website Elektramat gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:03

paQ

yep,
13 groepen, 2 kasten, Hager
boel omleggen en nog wat meer zaken.

Offerte elektricienL 1680 euro

gewoon online besteld, 550 + 350 andere elektricien.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:09
Doe nou geen Emat... voor vergelijkbaar geeft Sander Vunderink je een echt A-Merk - ABB

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinwernars
Bazvv schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 20:23:
Ik heb het zelf ooit gedaan via https://www.nieuwestoppenkast.nl/, goede ervaring mee.
Je kan het ook zelf samenstellen bij elektramat bijvoorbeeld.

Edit: installateur was iemand van werkspot ook die wordt ingehuurd door de eigenaar van de website.
Had goede reviews.

Merk was huismerk van elektramat emat.
Wow dit was een website die ik zocht, heel erg bedankt echt als leek weet je soms niet waar je moet zoeken 😆 en daar maken sommige mensen goed gebruik van want had zelfs offerte van 3k gekregen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinwernars
Ja die had ik ook al gezien maar dan moet je zelf wat in elkaar knutselen en geen idee wat je nodig hebt voor de dingen die ik eraan wil hangen 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinwernars
Ronald schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:21:
Doe nou geen Emat... voor vergelijkbaar geeft Sander Vunderink je een echt A-Merk - ABB
Wat maakt het verschil precies? Is het duurzaamheid of ook veiligheid?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald
Beide.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52
Ik ook.

De electricien die ik de screenshot appte heeft hem zelfs 1:1 bij dezelfde site besteld omdat het toch zijn vaste merk niet was 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwinwernars
maar ze moeten toch aan bepaalde veiligheden voldoen voor ze verkocht mogen worden in nederland, neem ik aan? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartentmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06-10 13:47
Ronald schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 21:21:
Wil geen discussie starten maar emat is dikke prima.

2900Wp ZZW + 915Wp Z verwarmd met alfea extensa r32 8KW en 2x FTXC35, SWW Atlantic Explorer 3 200l

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ronald
maartentmm schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:21:
[...]

Wil geen discussie starten maar emat is dikke prima.
Post dan niet…

Emat is technisch niet zo goed gebouwd. Heeft hogere kans op uitval… de alamats zijn spanning afhankelijk en dus objectief minder veilig. Dit is allemaal terug te vinden in het huisinstallatie topic waar mensen met verstand de zooi intern onderzocht hebben.

En het kost bij Sander vunderink, de sn lijn, niet meer…

Nu mag jij uitleggen waarom je in hemelsnaam emat zou kopen… het is domweg slechts okay. Niet dikke prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald
erwinwernars schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:15:
[...]

maar ze moeten toch aan bepaalde veiligheden voldoen voor ze verkocht mogen worden in nederland, neem ik aan? :o
Dat betekend niet dat het even goed is.

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-10 08:25

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Ronald schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 23:31:
[...]

Post dan niet…

Emat is technisch niet zo goed gebouwd. Heeft hogere kans op uitval… de alamats zijn spanning afhankelijk en dus objectief minder veilig. Dit is allemaal terug te vinden in het huisinstallatie topic waar mensen met verstand de zooi intern onderzocht hebben.

En het kost bij Sander vunderink, de sn lijn, niet meer…

Nu mag jij uitleggen waarom je in hemelsnaam emat zou kopen… het is domweg slechts okay. Niet dikke prima
Hier ook goede ervaringen met Sander Vunderink. Voor ca. €450 twee ABB kasten gekocht met alles wat ik nodig had + voldoende ruimte voor extra.

Klantenservice reageert met duidelijke antwoorden. Geen nonsens.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
@Ronald Je post dit ongeveer in ieder topic, maar heb je daar ook echt een onderbouwing voor? Of is het puur onderbuik gevoel?

• Dracoz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19:32
happysan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:31:
@Ronald Je post dit ongeveer in ieder topic, maar heb je daar ook echt een onderbouwing voor? Of is het puur onderbuik gevoel?
Ja, de onderbouwing heeft die ook al vermeld. Kijk maar eens in het huisinstallatie topic.

Ryzen 7 7800X3D ,MSI PRO X670-P WIFI, 2x16GB DDR5 6000Mhz, Nvidia RTX2070 Super

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:27

dragonhaertt

@_'.'

happysan schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:31:
Volgens mij heeft hij prima onderbouwing, en ook in het Elektra huisinstallatie topic is hier al vaak over gesproken.
EMAT is kwalitatief gewoon minder goed, heeft minder lange levensduur en is spanningsafhankelijk. Er zijn zat fotos te vinden van doorgefikte EMAT automaten en er zijn vast nog wel meer goede redenen dat grote bedrijven altijd kiezen voor de A merken.
ABB of Siemens is gewoon een stuk betere kwaliteit, ook al voldoen ze aan dezelfde veiligheidseisen.

Net zoals een goede wasmachine misschien wel 2 tot 3 keer zo lang meegaat als een goedkope, ook al voldoen ze aan dezelfde veiligheidseisen (en ze maken de kleren even nat)

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• paQ

paQ

Had hier ook een emat alamat die uitbleef terwijl de schakelaar toch echt op aan stond.
Als ik er op duwde met mijn duim begon hij te zoemen. :S
Was krap 1 jaar oud.

N=1, maar er uit met dat ding

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 13-09-2023 18:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• happysan
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 28-05 13:50
In het genoemde topic deel 2 zie ik eigenlijk enkel positieve/neutrale ervaringen geplaatst over Emat. In deel 1 zie ik naast die positieve/neutrale ervaringen ook veel van het onderbuik geroep, maar nergens echt een fatsoenlijke onderbouwing.

Ik zie in dat topic ook andere mensen die vragen om een onderbouwing en die niet krijgen, zie bijvoorbeeld Res-q in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1"

Het zal echt niet het beste van het beste spul zijn, dat beweert ook niemand. Maar het voldoen aan alle gestelde eisen en er zit 10 jaar garantie op. Lijkt me niet dat ze 10 jaar garantie geven als blijkt dat die dingen massaal uitvallen.

Ook wordt er net gedaan alsof ieder huis met Emat spul spontaan in de fik zal vliegen, als het zo erg is dan zou er allang en breed ingegrepen zijn en is dat spul verboden.

Bij voorkeur heb je alles in de best mogelijke kwaliteit, maar om dan maar blind de merk tax te betalen, zonder een echt aantoonbaar voordeel.

En roepen: "Ik heb wel eens een uitgefikte Emat automaat gezien" is ook niet zo heel zinvol, ik heb namelijk ook wel eens een uitgefikte ABB automaat gezien. Shit happens, die dingen gaan wel eens stuk, dat betekent niet echt iets zonder te weten hoeveel van die dingen in gebruik zijn en hoe vaak het misgegaan zijn. Of wat de achterliggende reden dat het misgegaan is.

Roepen dat "bedrijven kiezen voor a-merken" is ook zo'n dooddoener. "Nobody Ever Got Fired for Buying IBM" is een bekende in de IT. Dat wil echt niet zeggen dat er iets mis is met de budget merken.

[ Voor 32% gewijzigd door happysan op 13-09-2023 18:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
paQ schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:41:
Had hier ook een emat alamat die uitbleef terwijl de schakelaar toch echt op aan stond.
Was krap 1 jaar oud.

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe ABB groepenkast opgehangen. Eén van de aardlekschakelaars schakelde niet in de fase. Zonder problemen van Sander Vunderink een vervanger gekregen.
Na onderzoek bleek intern een ader niet gepuntlast te zijn aan de aansluitklem.
Bij ABB gaat dus ook wel eens wat fout.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er zijn op dit forum een paar users die wel elk topic lijken te scannen op "Emat" en daar dan negatief over gaan doen.

Ik heb inmiddels al bijna 8 jaar een EMAT kast en kan niet anders zeggen dan dat hij prima werkt.

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:25
@erwinwernars
Gebruik ook even de zoekfunctie van het forum. Bijna elke week wordt deze vraag wel gesteld. Dus genoeg te vinden op het forum inmiddels.
Een nette prijs is ergens tussen de 700 en 1000 euro.

• paQ

paQ

devriesjande schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:21:
[...]

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe ABB groepenkast opgehangen. Eén van de aardlekschakelaars schakelde niet in de fase. Zonder problemen van Sander Vunderink een vervanger gekregen.
Na onderzoek bleek intern een ader niet gepuntlast te zijn aan de aansluitklem.
Bij ABB gaat dus ook wel eens wat fout.
ongewtijfeld

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:53

Vliegvlug

Flight Simple

Wolly schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:25:
Er zijn op dit forum een paar users die wel elk topic lijken te scannen op "Emat" en daar dan negatief over gaan doen.

Ik heb inmiddels al bijna 8 jaar een EMAT kast en kan niet anders zeggen dan dat hij prima werkt.
Ik was na deze post Annuk in "Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1" en het bijbehorende filmpje er snel over uit dat ik voor ABB ging en niet voor zo’n chinees merk.

Waarom extra risico lopen als ABB niet tot nauwelijks duurder is?

En dat ABB of een ander A merk is ook niet feilloos is heb ik zelf ook meegemaakt in mijn vorige huis; brandlucht in de meterkast, bleek een paar maanden oude automaat die intern niet helemaal lekker was. Aan de buitenkant niets van te zien maar bij het uitbouwen bleek er een flinke schroeiplek aan de zijkant te zitten. Ben blij dat dat niet in de fik is gegaan, mede dankzij de goede brandvertraging in het kunststof
Zonder problemen ook een nieuwe automaat gekregen.

• Ronald
Wolly schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:25:
<knip> Ik ben gewoon vrij actief...
En er zijn gebruikers die krampachtig hun eigen aankoop verdedigen.

Het gaat hier letterlijk om hetzelfde geld voor ABB. Nog sterker... Er zijn enkele mensen op het forum geweest die een dubbele kast volgepropt met ABB van Sander Vunderink hebben voor minder dan de met Emat volgeladen versie bij Elektramat...

Dan ben je echt gewoon idioot bezig als je Emat haalt.

[ Voor 2% gewijzigd door Septillion op 13-09-2023 20:06 ]

• Eix
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:52

Eix

erwinwernars schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 22:14:
[...]

Wow dit was een website die ik zocht, heel erg bedankt echt als leek weet je soms niet waar je moet zoeken 😆 en daar maken sommige mensen goed gebruik van want had zelfs offerte van 3k gekregen...
Nu lijkt me dat weliswaar een erg hoge offerte, toch vraag ik me af of je dat gelijk moet kwalificeren als ‘goed gebruik maken van’.

Immers schrijf je ook:
geen idee wat je nodig hebt voor de dingen die ik eraan wil hangen 😆
Dan vraag ik me af wat voor eisen je in de ‘simpele werkspot aanvraag’ hebt opgenomen. En of deze bijvoorbeeld multi-interpretabel zijn met tot gevolg de uiteenlopende offertes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• erwinwernars
chrisborst schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:30:
@erwinwernars
Gebruik ook even de zoekfunctie van het forum. Bijna elke week wordt deze vraag wel gesteld. Dus genoeg te vinden op het forum inmiddels.
Een nette prijs is ergens tussen de 700 en 1000 euro.
zeker gedaan, maar ik kon dus niet zo'n tool vinden die Bazvv heeft gepost. wel de tool van elektramat heb ik daar gevonden, maar daar kwam ik zelf niet uit. vandaar de vraag ;)

• erwinwernars
Eix schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:07:
[...]

Nu lijkt me dat weliswaar een erg hoge offerte, toch vraag ik me af of je dat gelijk moet kwalificeren als ‘goed gebruik maken van’.

Immers schrijf je ook:

[...]

Dan vraag ik me af wat voor eisen je in de ‘simpele werkspot aanvraag’ hebt opgenomen. En of deze bijvoorbeeld multi-interpretabel zijn met tot gevolg de uiteenlopende offertes?
"gewoon" waar ik heen wil

3fase lader, 11 425wp zonnepanelen, warmtepomp en inductiekookplaat.

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 14:56
paQ schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:41:
Was krap 1 jaar oud.

Ja heb ik met een abb ook gezien, heb er niet mee gespeeld, gewoon vervangen voor nieuw. Het probleem is vaak de gebruiker, of foute installatie. Zelden dat het puur op zichzelf kapot gaat in een goed klimaat.

En dat filmpje met gloeidraad dat is gacia denk ik :+

[ Voor 5% gewijzigd door IplugNplay op 15-09-2023 00:02 ]

Pagina: 1