ongewenst scroll gedrag na modereren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 29-08 15:01
Als ik in Firefox op Android een post onder een artikel modereer (bijvoorbeeld +1 geef) dan scrollt het scherm naar een andere post, waardoor ik handmatig moet zoeken waar ik gebleven was met lezen. Dit gebeurt niet in de DuckDuckGo-browser, dus waarschijnlijk niet in Google Chromium-gebaseerder webbladeraars.

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52

DaFeliX

Tnet Devver
Het lukt ons niet dit te reproduceren.

Kan het wellicht zijn dat je per ongeluk op een andere plek klikt, zoals bijvoorbeeld de tijd van een andere reactie? Die linkt nl zodanig dat je erheen scrollt. Een "normale" moderatie zou zo ver ik kan zien niet moeten kunnen leiden tot een scroll.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

• 84hannes
DaFeliX schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:27:
Het lukt ons niet dit te reproduceren.

Kan het wellicht zijn dat je per ongeluk op een andere plek klikt, zoals bijvoorbeeld de tijd van een andere reactie? Die linkt nl zodanig dat je erheen scrollt. Een "normale" moderatie zou zo ver ik kan zien niet moeten kunnen leiden tot een scroll.
Klopt: als ik op het artikel klik en ik modereer de laatste comment, dan blijft ie gewoon netjes staan waar ik was. Als ik echter op een reactie-link klik, bijvoorbeeld nieuws: Nederland stelt 930.000 euro beschikbaar voor cybersecurityverbeteringen dan scrollt ie steeds naar het bijbehorende ankerpunt. Ik kan dat gedrag alleen reproduceren met Firefox voor Android (117.0.1), niet op de desktop of met de DuckDuckGo-browser. Dit is denk ik sinds het moderatiescherm schermvullend is.

Ik heb een opname gemaakt om het gedrag te laten zien. Ik klik op de reacties van de tweede nieuwspost, vervolgens ga ik naar beneden en modereer de onderste post met -1. Direct daarna sta ik weer bovenaan de reacties.

[ Voor 39% gewijzigd door 84hannes op 13-09-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:10

crisp

Devver

Pixelated

Sinds de moderatiepopup fullscreen is heeft deze inderdaad net iets andere behaviour. Het lijkt er op dat door het uit- en aanzetten van de scrollmogelijkheid van de achterliggende pagina bij het tonen en sluiten van de popup Firefox op Android inderdaad naar het anchropoint scrollt. Aangezien dit de enige browser is waar dat gebeurd, en het me ook onlogisch/onwenselijk lijkt, lijkt me dit in eerste instantie een browserbug.

Ik kan het zelf echter niet reproduceren met Firefox 117.0.1 op Android 11...

Paar vraagjes:
- Welke versie Android heb je?
- Maakt het uit of je een moderatie doet, of is dit gedrag er ook als je enkel de moderatiepopup opent en weer sluit?

[ Voor 29% gewijzigd door crisp op 18-09-2023 08:58 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
Ik heb Android 13.
Zonder moderatie schiet de pagina ook naar boven (of, theoretisch, naar onderen)
Aangezien dit de enige browser is waar dat gebeurd,
Er zijn nog maar twee browsers op de markt: Chromium en Firefox. Je kunt dus ook Chromium de enige browser waar het goed werkt noemen.