IRQprob geluidskaart/netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:02
Hallo,

Mijn soundcard heeft wat problemen met het weergeven van geluiden onder windows, dat geeft nl. vertraging.

Nu blijkt het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://www.zakraket.f2s.com/shit/tempshit/IRQterra.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.zakraket.f2s.com/shit/tempshit/IRQnetwerk.jpg

Ik ga er vanuit dat het probleem veroorzaakt wordt door het gezamelijk gebruik van IRQ 10, maar wijzigen lukt niet vanuit systeembeheer.

Alles van slot verwisselen heb ik ook reeds gedaan ...

Wie heeft nog wat opties?

dank u :)

• Stefke
en waarom kan ik ineens geen plaatjes meer posten :(

...

ah, nu lukt het weer

Verwijderd

misschien nog een com-poort uitzetten, dan heb je weer een irq vrij?

Lukt hetecht niet om zelf je IRQ's in te stellen, ook niet als je de automatische settings uitzet?

• Stefke
COMpoort in de bios uitzetten, dat zou kunnen....Maar IRQ 12 is nog vrij dus er is nog plek vrij

En dat gaat idd niet :{

• Shedman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-07 19:47

Shedman

Met het hart op de goede plek

Ik zit hier met hetzelfde probleem. Hij hapert niet alleen vaak als ik aan het internetten ben, hij slaat af en toe ook nog helemaal vast :'( Moet ik weer rebooten, meestal op de rottigste momenten!!

Hier stonden al heel lang linkjes naar sites die het allang niet meer deden ...

• Stefke
Zo erg is het bij mij niet...alles werkt, behalve de geluiden op het winmenu (omdat dan het menu trager wordt) en het typegeluid van ICQ, omdat dan het typen trager wordt.

En ik verdenk Battlecom van wat kleine probleempjes.

Verder draait alles goed, maar ja, voor 95% he, en daar kan ik niet tegen :(

Verwijderd

Dat zijn altijd leuke probs ja. 1 van de dingen waar nog een oplossing voor moet komen, omdat iedereen er vroeg of laat tegaan loopt.

Maargoed, een oplossing kan zijn:
* Inderdaad om zoveel mogelijk apparaten die je NIET gebruikt (compoorten e.d.) uit te zetten in de bios.
* Vervolgens je Mobo boekje erbij pakken en kijken wat de IRQ-gesharede PCI sloten zijn. Ofwel, welke PCI sloten met wat gesharede IRQ's hebben.
* Dan op de meest gunstige manier met de shares de kaarten in de PCI sloten doen. (dus FF puzzelen)
* De PCI sloten HANDMATIG een IRQ geven.
bv PCI 1 (=AGP slot) IRQ11
geluidskaart IRQ10
Netwerkkaart IRQ3/4 (als je een Compoort niet gebruikt
enzo.
* PC opnieuw rebooten, en duimen :)

suc6, 'k hoop dat het gaat werken!

• Stefke
Op woensdag 05 september 2001 00:47 schreef FReGGeL het volgende:
Dat zijn altijd leuke probs ja. 1 van de dingen waar nog een oplossing voor moet komen, omdat iedereen er vroeg of laat tegaan loopt.

Maargoed, een oplossing kan zijn:
1 Inderdaad om zoveel mogelijk apparaten die je NIET gebruikt (compoorten e.d.) uit te zetten in de bios.
2 Vervolgens je Mobo boekje erbij pakken en kijken wat de IRQ-gesharede PCI sloten zijn. Ofwel, welke PCI sloten met wat gesharede IRQ's hebben.
3 Dan op de meest gunstige manier met de shares de kaarten in de PCI sloten doen. (dus FF puzzelen)
4 De PCI sloten HANDMATIG een IRQ geven.
bv PCI 1 (=AGP slot) IRQ11
geluidskaart IRQ10
Netwerkkaart IRQ3/4 (als je een Compoort niet gebruikt
enzo.
5 PC opnieuw rebooten, en duimen :)

suc6, 'k hoop dat het gaat werken!
Mooi :), 1 probleem, bij mijn HP-computer heb ik UITERAARD geen enkele hardwaregegevens gekregen, dus kan ik niks checken

Enne, punt 4, dat gebeurt ook in de bios toch?

Tnx alvast

Verwijderd

Da's inderdaad handig dat er geen documentatie bijzit.
Maar over het algemeen is AGP gedeeld met PCI 1, nog een PCI Slot met USB en soms nog een met ISA (als je die nog hebt).
Maar dat merk je snel genoeg, als namelijk een IRQ handmatig insteld in de bios, veranderd de IRQ van USB mee (is normaal 9).
'k hoop dat je er iets aan hebt, en dat het ook voor jouw Comp klopt, ben niet zo bekend met HP, maar 't lijkt me dat het over het algemeen wel hetzelfde is. :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pnp uitzetten in je bios, wil wel helpen.

Dus: Pnp Aware bios op off of no zetten, dan bepaalt je bios de irq's
Pagina: 1