Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Mag ik huurcontract zonnepanelen ontbinden

Pagina: 1
Acties:

• ikke23
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-09-2023
Om dit kort te houden. Wij hebben een huurcontract voor zonnepanelen. Onderdeel van dit huurcontract is "monitoring" en een "garantie". Volgens garantie na 15 dagen zonder oplossing hoeft de klant het "toepasselijke huurtarief" niet te betalen.
- Als de monitoring wordt niet gedaan, met als gevolg een niet (volledig) functioneel systeem, mag ik de huurcontract ontbinden op basis van niet nakomen van contractueel afspraken? De laatste keer lag onze heel systeem plat 5,5 dagen tot het wordt door onszelf ontdekt, gemeld en snel opgelost. Met monitoring had dit direct geholpen kunnen worden. De keer daarvoor weten wij niet eens hoe lang het plat lag. Wij hebben het zelf ontdekt, zelf gemeld en 15 maanden van gevecht later was het eindelijk weer gemaakt.
- op de website staat na 15 dagen zonder oplossing hoeft de klant de huurbedrag niet te betalen. In de (volgens mij inmiddels aangepast) algemene voorwaarden staat hoeft het "toepasselijke huurbedrag". Komen ze met een eigen berekening van een korting en zegt dit is een korting. Wat is het nu en wat is "toepasselijk"

Alle advies is zeer welkom want je huur om te ontzorgen. De laatste twee jaar, tijdens een energiecrisis, is een drama geweest!
Ik wil de contract laten ontbinden op basis van bovenstaand. Enige advies?

• Gramser
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 17:49
Wat zegt de verhuurder als je ze vraagt naar de mogelijkheden van ontbinden?

• MSteverink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-11 19:34
Kun je een link naar het contract plaatsen? Of een geanonimiseerde scan van je contract?

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:01
Wekom op GoT. 5,5 dag, 15 maanden. Maak eerst de startpost eens wat meer coherent. Wat je neerzet heeft niks met het opzeggen van de overeenkomst te maken. We weten niet eens of het een huur- of koopwoning is.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@Señor Sjon Ik vermoed zo dat er een vertaler gebruikt is om de tekst te vertalen naar Nederlands. ;)
@ikke23 Het is simpel: wanneer hetgeen overeengekomen niet geleverd wordt wat je met de huurovereenkomst overeengekomen bent kun je uiteindelijk ontbinden. Maar sta de verhuurder wel toe het probleem (of de problemen als er meerderen zijn) op te lossen. Ontbinden kan altijd nog.

Wanneer het vinden van een oplossing te lang duurt, kun je ze in gebreken stellen. waarna je eventueel het contract ontbindt.

Als er ook een periode is afgesproken, bijvoorbeeld 1 jaar, dan kun je wellicht intussen opzeggen en hoef je dus niet te ontbinden. Controleer het contract dat je hebt dus even. :)

[ Voor 29% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2023 16:48 ]

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:01
Neuh, dat zag er niet geheel NL uit Dat zag ik ook al. Monitoring kan je ook via je eigen energiemeter zien, daar hoef je niet 15 maanden (of 5,5 dag) op te wachten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Señor Sjon schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 16:39:
Neuh, dat zag er niet geheel NL uit Dat zag ik ook al. Monitoring kan je ook via je eigen energiemeter zien, daar hoef je niet 15 maanden (of 5,5 dag) op te wachten.
Zoals ik het lees, heeft @ikke23 zonnepanelen gehuurd bij een bedrijf of instantie, (ik neem aan met een SLA erbij), waarbij de verhuurder de monitoring en garantie afhandelt en die schiet daar dus tekort; na 5,5 dagen werd er pas gereageerd (wat heeft de monitoring dan voor zin immers) en is het probleem uiteindelijk daadwerkelijk opgelost na 15 maanden.

[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 12-09-2023 16:51 ]

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12:19
- Wat zijn de ontbindende voorwaarden in het contract?

Indien die niet de optie tot ontbinding bieden dan moet je de verhuurder manen om met een oplossing te komen om het contract na te leven, komt die niet kun je hem in gebreke stellen en het contract daarna ontbinden. maar loop even bij een rechtswinkel binnen of vraag iemand uit je omgeving om hulp want als je onze postings door een vertaler trekt weet ik niet wat ervan overblijft.
Pagina: 1