Ik heb een probleem met Mail. Ik zit bij Ziggo en ga regelmatig naar de mail-pagina om spam-filters in te stellen en vooral om mail van de server te verwijderen. Toen ik dat gisteren deed, bleek tot mijn verbazing alle inkomende mail uit de postbus van 'Mail" (app) op de nieuwe iMac ook verdwenen was. Zelfs uit het archief! Op mijn oude iMac met Catalina (en alle voorgaande Macs) bleven de mailtjes gewoon staan nadat je ze gedelete hebt op de server. (Omdat de server kopietjes stuurt) Ik schrik hier nogal van. Is dit een bug? Of zie ik iets over het hoofd bij het instellen?
Vraag
Alle reacties
Wat zijn je mailinstellingen? Gebruik je IMAP of POP?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Als je je mail nu niet meer via POP (prehistorisch ophaal protocol) ophaalt maar IMAP synchroniseer je de inhoud van de server en je mail app. Dit is geen bug, dit is zoals het hoort te werken en zodat je op meer dan één apparaat tegelijk met mail kan werken.
Als je geen time machine kopie hebt van je mailarchief (die je zonder internet kunt terugzetten) dan is je mail nu helaas permanent verwijderd.
Als je geen time machine kopie hebt van je mailarchief (die je zonder internet kunt terugzetten) dan is je mail nu helaas permanent verwijderd.
[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 12-09-2023 21:35 ]
I reject your reality and substitute my own
Tegenwoordig is inderdaad alles IMAP, dus als je je mail van de server verwijderd verwijder je de mail overal.
Je zou ook de helpdesk van Ziggo kunnen vragen een backup terug te draaien (geen idee of ze dat hebben)...
Je zou ook de helpdesk van Ziggo kunnen vragen een backup terug te draaien (geen idee of ze dat hebben)...
[ Voor 34% gewijzigd door MacFeek op 12-09-2023 22:28 ]
===