NordVPN op Windows Server?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbroos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-11-2023
Hallo allemaal,

Ik ben de opties aan het bekijken om NordVPN of een andere vpn aanbieder aan te schaffen en te installeren op een Windows Server (is een VPS, gehost bij een nederlandse provider). Dit is een RDP server en de gebruikers die hier op werken moeten dagelijks in een aziatisch land een aantal website bezoeken en gebruiken. Echter, een van de (wat grotere) sites in azie blockt standaard alle traffic afkomstig van buiten dat land. Nu hoopte ik met bijv NordVPN dat probleem te omzeilen, maar ik kom er net achter (althans dat zegt de website) dat zowel NordVPN als bijv ExpressVPN helemaal niet op OS Windows Server draait. Iemand een idee hoe te juist aan te pakken? Hardware bijplaatsen (zoals een fysieke vpn-router) is geen optie aangezien wij niet in het datacenter kunnen omdat het een vps is die wij huren. Ik heb reeds contact gehad met de hostingprovider, zij weten het ook niet. Dedicated IP staan ze ook niet toe....

Hoor graag of er ideeën zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-05 19:53
Welke Windows Server versie draait er?

Ik kan me niet voorstellen dat hun Windows 10/11 clientsoftware niet op een Windows Server zou kunnen draaien.
Ze hebben zelfs een client voor oudere Windows versies.

quote NordVPN: "Naast Windows 11 (en andere Windows-besturingssystemen)...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbroos
Er draait Windows Server 2019 momenteel (via provider Transip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:17
Kan je die app wel draaien in een docker container?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbroos
daar heb ik geen ervaring mee helaas. Zou ik moeten proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 10-05 19:32

TommieW

Numa numa.

Bijvoorbeeld met Mullvad VPN kan je een OpenVPN file krijgen. Dus dan is het qua configuratie niet meer dan een standaard VPN.

Let er wel heel goed op dat je "je eigen tak" niet afzaagt. Op het moment dat je de VPN start en al het netwerkverkeer over de VPN gaat, kan je waarschijnlijk niet meer via RDP inloggen.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbroos
oke dat is een goeie inderdaad...lijkt me dan ook geen juist oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-05 20:02
Ik draai zelf de Mullvad client op een Windows Server 2019 VM zonder problemen.

Verder wel eens met @TommieW dat je moet oppassen voor je eigen RDP verbinding. Bij mij werkt het out-of-the-box omdat Mullvad wel zo slim is om lokaal verkeer (zelfde netwerk) niet via de VPN adapter te laten lopen. Aan de andere kant hoop ik dat je RDP verbinding sowieso niet direct van buitenaf te bereiken is :)

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbroos
nee zit inderdaad een lokaal vpn tussen, dus niet direct van buitenaf...maar ik ga eens op onderzoek uit met Mullvad. Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-05 19:53
Niet om reclame te maken voor Mullvad, maar ik ben ook al een paar jaar super tevreden ermee.
Ze hebben ook stappenplannen voor diverse usecases, bijv hoe te installeren op een router (openwrt, pfsense), of in Windows, of in Linux etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderbroos
top ik ga er even induiken, thnx!
Pagina: 1