Ik heb de opdracht gekregen om een macro te schrijven om ontwerpomschrijvingen aan te passen. We hebben een Excel sheet met alle product codes, oude naam en nieuwe naam. We werken met een solidworks pdm systeem. De code moet dus geschreven worden met Microsoft Visual Basic.
De code moet eerst met het product nummer het product in pdm zoeken. Vervolgens dit bestand uitchecken (zodat de data card aangepast kan worden.) Hierna moet de oude beschrijving verwijderd worden en de nieuwe er in geplaatst worden. En dit voor de hele excel lijst.
Het is een lijst van ongeveer 800 producten dus handmatig is dit niet te doen. Zelf heb ik geen ervaring met VBA en MVB daarom vraag ik hier om hulp.
Zou iemand mij op weg kunnen helpen of misschien kunnen voorzien van een code?
Met vriendelijke groet,
Max
De code moet eerst met het product nummer het product in pdm zoeken. Vervolgens dit bestand uitchecken (zodat de data card aangepast kan worden.) Hierna moet de oude beschrijving verwijderd worden en de nieuwe er in geplaatst worden. En dit voor de hele excel lijst.
Het is een lijst van ongeveer 800 producten dus handmatig is dit niet te doen. Zelf heb ik geen ervaring met VBA en MVB daarom vraag ik hier om hulp.
Zou iemand mij op weg kunnen helpen of misschien kunnen voorzien van een code?
Met vriendelijke groet,
Max