VBA & PDM Solidworks description marcro

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max0686
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 12-06-2024
Ik heb de opdracht gekregen om een macro te schrijven om ontwerpomschrijvingen aan te passen. We hebben een Excel sheet met alle product codes, oude naam en nieuwe naam. We werken met een solidworks pdm systeem. De code moet dus geschreven worden met Microsoft Visual Basic.

De code moet eerst met het product nummer het product in pdm zoeken. Vervolgens dit bestand uitchecken (zodat de data card aangepast kan worden.) Hierna moet de oude beschrijving verwijderd worden en de nieuwe er in geplaatst worden. En dit voor de hele excel lijst.
Het is een lijst van ongeveer 800 producten dus handmatig is dit niet te doen. Zelf heb ik geen ervaring met VBA en MVB daarom vraag ik hier om hulp.

Zou iemand mij op weg kunnen helpen of misschien kunnen voorzien van een code?

Met vriendelijke groet,
Max

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb de opdracht gekregen om een macro te schrijven
Dan zal je dat toch echt zelf moeten doen. We denken graag mee, maar het zal echt meedenken moeten zijn. Stap 1 is eigen concept-code hebben.

En als je er nog geen ervaring mee hebt, is stap 0 praten met degene die de opdracht gaf maar je niet het gereedschap geeft het te doen. Geef de opdracht terug of vraag tijd en budget om eerst even VBA te leren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Max0686 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:55:
Ik heb de opdracht gekregen om een macro te schrijven ... Zelf heb ik geen ervaring met VBA en MVB
Goeie combinatie.

Begin zoals @F_J_K al zegt eens met een cursus VBA.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Max0686 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:55:
Het is een lijst van ongeveer 800 producten dus handmatig is dit niet te doen. Zelf heb ik geen ervaring met VBA en MVB daarom vraag ik hier om hulp.
Niet alleen zul je VBA moeten beheersen maar je moet ook de solifdworks API doorgronden. Voordat je een werkende code hebt die je met gerust hart kunt loslaten in een productieomgeving heb je die 800 producten al lang en breed handmatig aangepast. Dus als dat niet te doen is, is een macro schrijven absoluut onmogelijk. :X

[ Voor 8% gewijzigd door Lustucru op 12-09-2023 14:05 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:35

TheVMaster

Moderator WOS
En bij mij rijst vervolgens ook nog de vraag. Het is 2023, is VBA nog steeds een dingetje? Niet dat het relevant is voor de TS natuurlijk direct, maar moet het perse in VBA? :+

nevermind, het is anno 2023 nog steeds relevant.

[ Voor 47% gewijzigd door TheVMaster op 12-09-2023 17:34 ]