Toon posts:

Adapter "optimaal" is erg slecht?????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal *D Dat kreeg ik te horen van de Philips Helpdesk op mijn vraag waarom mijn monitor opeens een vervormd beeld geeft.
Je mag alleen de resoluties/vert.freq. gebruiken die in de gebruiksaanwijzing staan, en ZEKER NIET de adapter optimaal instellen!
Dat is slecht voor de monitor, computer (?) en je ogen?
Krak.. toen brak mijn klomp :?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik denk dat dat onzin is, want de meeste (mijn Daewoo 710B wel) hebben een bepaald bereik aan frequenties. Als hij daarbuiten komt, dan geeft ie geen beeld meer... Als je mij mij op dat menuutje drukt zegt ie doodleuk, dat het buiten bereik is... Dat ie kaduuk gaat lijkt me sterk, maar misschien wordt de levensduur wel minder of zo...

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:25

Klippy

Still Game

Op dinsdag 04 september 2001 19:21 schreef Aussie het volgende:
Hallo allemaal *D Dat kreeg ik te horen van de Philips Helpdesk op mijn vraag waarom mijn monitor opeens een vervormd beeld geeft.
Je mag alleen de resoluties/vert.freq. gebruiken die in de gebruiksaanwijzing staan, en ZEKER NIET de adapter optimaal instellen!
Dat is slecht voor de monitor, computer (?) en je ogen?
Krak.. toen brak mijn klomp :?
Als je de verkeerde drivers voor je scherm erop hebt KAN je adapter een hogere refreshrate gaan runnen, dan je monitor aankan. Dus krijg je vervormd/wazig beeld. Natuurlijk niet fraai voor je monitor en ook voor de oogjes niet zo plezierig. Refreshrate van 85Hz vindt ik zelf 't fijnste.

Hebben wel ongeveer gelijk ja.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Hmm, ik moet zeggen dat dat wel vreemd is, wat mij wel is opgevallen, dat bij een aantal spellen de wiederholungs frequentie naar 100hz gaat en dat de monitor officieel maar tot 85 hz gaat, misschien heeft dat er wat mee te maken :? . Maarja k'heb die monitor al 2 1/2 jaar zonder prob's draaien dus zo'n kwaad zou het ook wel niet kunnen.

• Klippy

Klippy

Still Game

Op dinsdag 04 september 2001 19:28 schreef Osiris_NL het volgende:
Ik denk dat dat onzin is, want de meeste (mijn Daewoo 710B wel) hebben een bepaald bereik aan frequenties. Als hij daarbuiten komt, dan geeft ie geen beeld meer... Als je mij mij op dat menuutje drukt zegt ie doodleuk, dat het buiten bereik is... Dat ie kaduuk gaat lijkt me sterk, maar misschien wordt de levensduur wel minder of zo...
Met de Win2K RefreshrateFix kan ik m'n monitor tot 120HZ opkrikken. Kan maar 85Hz aan in deze resolutie. 100Hz pakt 'ie, maar geeft beetje wazig beeld. 120Hz wil ik niet proberen.

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eh!

als dat zo zou zijn, zou mijn monitor dus 3 geleden al kapot EN slecht voor mijn ogen zijn? :?
Meer herzjes is beter voor oogjes..zucht :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

• Osiris
  • Niet online
Hmm, ik moet zeggen dat dat wel vreemd is, wat mij wel is opgevallen, dat bij een aantal spellen de wiederholungs frequentie naar 100hz gaat en dat de monitor officieel maar tot 85 hz gaat
D'r zit ook nog verschil in horizontale en verticale frequenties hè!!! Mijns runt nu op +69.k KHz horizontaal en op +65.0 Hz vertikaal. Als jouw vertikale 85 Hz is, dan zal die 100 misschien wel die horizontale zijn...

Verwijderd

D'r zit ook nog verschil in horizontale en verticale frequenties hè!!! Mijns runt nu op +69.k KHz horizontaal en op +65.0 Hz vertikaal. Als jouw vertikale 85 Hz is, dan zal die 100 misschien wel die horizontale zijn...
Niet dus , want dat geeft die 107G van mij APART aan.

• Klippy

Klippy

Still Game

Op dinsdag 04 september 2001 19:33 schreef 2Dutch2 het volgende:
als dat zo zou zijn, zou mijn monitor dus 3 geleden al kapot EN slecht voor mijn ogen zijn? :?
Meer herzjes is beter voor oogjes..zucht :P
Met meer herzjes moet je ook een goede monitor hebben. Anders is dat niet plezierig.

Als je monitor het ondersteund is er niks aan de hand. Hoewel ik 100hz bij de meeste schermen die tot 100Hz gaan, wazig beeld vindt geven.

Verwijderd

Topicstarter
Het leuke :( is ook nog dat de monitor vert. freq. aankan van 50-160Hz (volgens het boek) en er geen een resolutie in datzelfde boek staat die een vert. freq heeft hoger dan 85Hz.
Waarom koop ik dan een (toen) dure Philips Brilliance?

• Osiris
  • Niet online
Op dinsdag 04 september 2001 19:38 schreef eelcoz het volgende:

[..]

Niet dus , want dat geeft die 107G van mij APART aan.
Nee, OK. 't Is maar een ingeving hoor...
Pagina: 1