We hebben het afgelopen jaar een huis gebouwd op een kavel. Dit is nu klaar dus is de tuin eind dit jaar en volgend jaar aan de beurt. We hebben een aantal voorbereidingen gelegd vanuit het huis(grondkabels de tuin in, loze leidingen). Ook is er een waterput van 10.000L in de voortuin aangelegd(verplichting vanuit de gemeente) waarop de helemwaterafvoer is aangesloten. Dit is aardig laat in het bouwproces toegevoegd dus zijn er weinig voorbereidingen vanuit het huis naar de put gedaan. Om toch de put goed in te zetten is het plan met deze put de tuin te gaan besproeien en hiervoor een beregeningsinstallatie aan te leggen inclusief een pomp. Daarnaast een optie om de beregening op de buitenkraan aan te sluiten indien de put leeg is.
Om dit te realiseren heb ik het volgende plannetje gemaakt. Het idee is om een Hunter Hydrawise HC(of een pro maar ik kom er niet zo goed achter wat het verschil is) als beregeningscomputer te gebruiken.
Voor dit jaar staat voornamelijk alles wat ondergronds moet komen op de planning, waaronder het leggen van de tyleen leidingen naar de juiste punten en daarna gras in te zaaien voordat het winter is. De rest zal volgend jaar afgemonteerd worden als de tegels gelegd worden en het budget weer wat aangevuld is.
:strip_exif()/f/image/6wLmqwpgJo1TiY8MVFqnVFc2.jpg?f=fotoalbum_large)
Graag zou ik jullie advies/inzichten, tips en ervaringen horen op mijn plan.
Om dit te realiseren heb ik het volgende plannetje gemaakt. Het idee is om een Hunter Hydrawise HC(of een pro maar ik kom er niet zo goed achter wat het verschil is) als beregeningscomputer te gebruiken.
Voor dit jaar staat voornamelijk alles wat ondergronds moet komen op de planning, waaronder het leggen van de tyleen leidingen naar de juiste punten en daarna gras in te zaaien voordat het winter is. De rest zal volgend jaar afgemonteerd worden als de tegels gelegd worden en het budget weer wat aangevuld is.
:strip_exif()/f/image/6wLmqwpgJo1TiY8MVFqnVFc2.jpg?f=fotoalbum_large)
Graag zou ik jullie advies/inzichten, tips en ervaringen horen op mijn plan.