Google Maps vertellen dat er een hek is?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:36
Wij zijn nog niet zo lang geleden met ons bedrijf verhuisd en ik was er al achter dat Google Maps soms mensen laat stoppen bij het tankstation tegenover ons. Het hele terrein waar wij zitten is echter omheind en mensen kunnen dus niet even vanaf het tankstation naar ons lopen.

Wij zitten wel in een doodlopende straat en de streetview auto is nooit dit terrein opgereden. Ik heb na het lezen van diverse topics hier de optie al gevonden om een wijziging door te geven. Dit heb ik laatst al gedaan en de lijn doorgetrokken om te laten zien dat auto's gewoon ons terrein kunnen oprijden.

Maar dit lost helaas mijn "hek" probleem niet op.
Vandaag riep iemand vanaf het tankstation en deze meneer vroeg hoe hij bij ons kon komen. 1 minuut later werd ik gebeld en stond er dus nog iemand bij het tankstation met dezelfde vraag. Het is na het tankstation bij de stoplichten rechts en daarna direct weer rechts (mocht dat van belang zijn).

Ik kwam net een duidelijke foto tegen als ik op ons adres Google:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ast9RW_9OSXmPSyaPFwohZQnqck=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/elyCDBzDY0ki6WC824uykU5r.jpg?f=user_large

Weet iemand of het mogelijk is om aan Google door te geven dat mensen niet door de omheining kunnen?

Als alternatief zit ik te denken om mensen te laten navigeren naar een andere straat (zijstraat) en ze dan middels tekst verder te instrueren naar ons daadwerkelijke adres.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:28
Ik zou sowieso op je website en in communicatie een duidelijk setje instructies delen. Jullie zijn niet het enige bedrijf waar de gewone adresgegevens niet handig naar de voordeur leiden. Of je Google kan aanpassen? Dan moet je ook eens kijken wat Apple Maps, TomTom, HereWeGo en andere navigatie apps doen. Zit het alleen in Google of is het probleem groter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11-10 17:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Je kan bij Google altijd een correctie verzoek indienen .. bijvoorbeeld als het adres op de verkeerde plek getoond wordt. Zo heb ik voor een collega zijn huis "verplaatst" op Google Maps.

Hoe staat jullie adres op de BAG?
(Ik zag dat je al op een site met kadastrale kaart aan het kijken was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:00
Alleen nr. 38 lijkt dit probleem te hebben. Dit is wel een lastige omdat het allemaal op eigen terrein bevind doet Google inderdaad typisch gewoon naar "zo dicht bij mogelijk" te navigeren.

Misschien is het makkelijkst te proberen je huisnummer naar de voorkant bij de poort te "verplaatsen".

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
@wodkabuikje .. wat is de link naar Google Maps .. kunnen we zelf eens meekijken (iedereen kan nml een aanpassing verzoek indienen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Bedankt voor alle reacties! Had ik eigenlijk niet verwacht.

@Archer_VC10 Archer_VC10
Mee eens, als mensen zouden lezen :)
De 2 mensen die vandaag bij het tankstation stonden kwamen spontaan langs en hebben alleen het adres gezien op de website. Ik heb ook al een pagina met wat meer informatie als iemand wil afhalen maar dat wordt blijkbaar ook niet gelezen.

@OnTracK
Als dat zo is dan is dat wel heel slim van jou als je dat al gezien hebt :)
Uhm, in dat gebouw zit 38, 38A, 40 en 40A. Naast het tankstation zit nr 36. Ik ga eens andere huisnummers proberen in mijn navigatie, thanks!

@duvekot
Ik weet niet zo goed hoe ik het adres in Google Maps moet laten zien dus ik zal het hieronder gewoon geven, hopelijk helpt dat ook:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Ik had al een wijziging doorgegeven door de doodlopende straat verder te laten doorlopen. Als Google echter niet weet dat er een hek is dan is, hoe simpel ook, het tankstation eigenlijk wel een mooi eindpunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:19
Voor zover ik weet maakt o.a. Google, maar ook Apple en TomTom, voor een gedeelte van hun kaartmateriaal gebruik van openbare kaarten. Onder andere van OpenStreetMaps (OSM). Je kunt sowieso hier de wijziging doorvoeren. Alhoewel ik niet zeker weet hoe er daar met hekken om wordt gegaan eigenlijk. Anyway, wellicht de moeite waard om eens te bekijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Interessant. Die weg is wat kort ingetekend, waardoor de afstand tot het pand groot is.

Ik heb een wijzigingsverzoek ingediend.
De lijn van de weg heb ik doorgetrokken tot aan het hek, dit als local road.
Daarna heb ik een lijn vanaf het hek naar jouw locatie getrokken als "parking lot".

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 20:25
Kan je niet een reclamebord met rij instructie achter het hek plaatsen zodat deze goed zichtbaar is vanaf het tankstation? Wellicht een te analoge oplossing voor tweakers 😉 maar lost tot de correctie je probleem op en nog wat extra bekendheid op richting de tankers op het tankstation.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 19:57

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Misschien kan @rachidfinge wat voor je berekenen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:42
Ala je een kaartje van openstreetmap op je website wilt , kan ik het hekwerk, extra (privé) wegen, enz voor je intekenen.. Laat maar weten.

[ Voor 3% gewijzigd door roelieboelie op 11-09-2023 22:23 ]

Hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:03

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Nummer 38 zie ik ook niet aangegeven op maps?
Nummer 40 zit ook meer richting 'de juiste' straat.

Als ik navigeer naar nr 40 op hetzelfde terrein wijst maps wel naar de juiste straat bij 38 inderdaad stippellijnen vanaf het tankstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Ik zal dadelijk eens naar nr 40 navigeren als ik naar de zaak ga. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
Nummer 40 bracht mij naar de juiste straat en Google gaf aan in de cirkel zeg maar dat de bestemming bereikt was. Dat zal dan inderdaad komen omdat ook 40 op eigen terrein zit.

@Speed24 Thanks!

Op korte termijn lijkt het dat ik voorlopig beter kan zeggen dat mensen naar nummer 40 moeten navigeren. Bij de ingang hangt ook een reclame bord die aangeeft dat ze het terrein moeten oprijden en dan naar rechts moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duvekot
  • Nu online
@wodkabuikje Ik heb gisteren ook wat verbeteringen doorgegeven richting Google. Zoals de straat idd wat langer maken zodat de inrit van jullie terrein echt aan de weg zit. Ook voorgesteld om er een "loop" in te leggen aan het einde (wat jij "de cirkel" noemt). En ik heb de plek waar Google aangaf waar nummer 38 zit wat meer naar de voorkant van het gebouw gebracht. Je zou eventueel kunnen proberen om nummer 38 "gewoon" neer te zetten bij de poort naar het terrein.

Als je op Google zoekt op de huisnummers die er allemaal zijn volgens de BAG dan zie je dat alleen 38 en 40b op aparte locaties staan. Alle overige huisnummers staan allemaal bij elkaar aan de "linkerkant" van het gebouw.

Op de BAG zie je ook dat de plek van huisnummer "aan de achterkant" van het gebouw zit.

Nu afwachten wat Google gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:15
joca schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:17:
Kan je niet een reclamebord met rij instructie achter het hek plaatsen zodat deze goed zichtbaar is vanaf het tankstation? Wellicht een te analoge oplossing voor tweakers 😉 maar lost tot de correctie je probleem op en nog wat extra bekendheid op richting de tankers op het tankstation.
Zo zou ik het ook doen ja! Dan heb je altijd een vangnet voor mensen die niet goed lezen en voor navigatiesystemen die niets met jouw feedback doen. Zoiets hebben we dat bij mij op het werk ook gedaan om vrachtwagens naar de goede kant van het bedrijf te laten rijden in plaats van dat ze de autoparkeerplaats oprijden waar ze niet moeten zijn en moeilijk kunnen keren, maar daar door hun navigatie heen gestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 23:50
Als ik naar jou bedrijf zou rijden en de navigatie zegt bij dat tankstation dat ik mijn bestemming bereikt heb terwijl ik voor een groot hek sta, dan is het eerste wat ik zou doen ff een blokje omrijden want de ingang zit overduidelijk niet bij het tankstation. Of ik open zelf even Google Maps op m'n telefoon en dan zie ik dat ik nog 2x rechtsaf moet.

Maar ik zal wel uitzonderlijk slim zijn ofzo :?

[ Voor 12% gewijzigd door FastFred op 12-09-2023 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bo0bz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07:49
FastFred schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 09:55:
Als ik naar jou bedrijf zou rijden en de navigatie zegt bij dat tankstation dat ik mijn bestemming bereikt heb terwijl ik voor een groot hek sta, dan is het eerste wat ik zou doen ff een blokje omrijden want de ingang zit overduidelijk niet bij het tankstation. Of ik open zelf even Google Maps op m'n telefoon en dan zie ik dat ik nog 2x rechtsaf moet.

Maar ik zal wel uitzonderlijk slim zijn ofzo :?
Volgens mij zit het meer in een stukje klantvriendelijkheid wat TS wil bereiken. De juiste instructies en op je gemak aankomen bij het bedrijf helpen daar in mee. Ik snap TS wel.

Ik heb zelf eens een wijziging doorgegeven bij Google Maps en dit is netjes verwerkt.

7360wp | 17*320 OZO | 6* 320 WNW | PVoutput | Loria 6008 | Fujitsu AGYG09LV | Gasloos sinds 10-07-2020

• duvekot
  • Nu online
@wodkabuikje Een route plannen naar "Samelight - lampenwinkel van LampVision B.V." gaat nu goed .. omdat de "pin" daarvan verplaatst is naar het midden van het parkeerterrein. (Die hebben wel het juiste adres)

Maar een route plannen naar het adres zelf .. komt nog uit bij de benzinepomp.

Ik zelf heb nog geen reactie terug ontvangen van Google op mijn aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
@duvekot Grappig, daar had ik niet eens aan gedacht :)
Ik voer nu als test straat + huisnummer in.

Gisteren nummer 38 ingetoetst en dan kom ik wel in de juiste straat en geeft hij bestemming bereikt aan net voordat je het terrein oprijdt.

We zijn dus al heel ver dankzij jullie hulp! Nogmaals bedankt allemaal voor het meedenken en zelfs actief wijzigingen doorgeven! :)

Pagina: 1