Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Huidige PC upgraden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• 3THO
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik merk dat games af en toe net niet helemaal smooth lopen. Ik weet zelf niet zo goed hoe dit komt, door de CPU? Ik zit in ieder geval te kijken om mijn PC stapsgewijs weer wat te upgraden, omdat ik wat financiele meevallers heb.

Wat zal ik als eerste upgraden? En met wat? Het gaat om een game-pc, prijzen maken mij niet zoveel uit.

Huidige systeem:

Processor: Intel(R) Core(TM) i7-10700 @2,9 GHz (16 CPUs), ~2.9GHz
32 GB RAM
NVIDIA GeForce RTX 3080
1000 GB SSD
Windows 11 64-bit

Beste antwoord (via 3THO op 11-09-2023 18:41)

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-11 10:33
@3THO
Je specs zijn best prima. Zou eerst gaan onderzoeken wat de oorzaak is, want qua hardware zou het prima moeten gaan.
Enige wat ik daarnaast zou kunnen bedenken is je SSD. Als die vol raken willen ze soms hard in prestaties achteruit gaan (zeker als OS en Games op dezelfde SSD staan). Aangezien SSD's erg goedkoop zijn, zou ik een nieuwe m.2 SSD kopen voor je OS. Een verse install kan vaak al een hoop problemen oplossen. Oude SSD gebruiken om je games op te slaan. Of een nieuwe grotere.

[ Voor 60% gewijzigd door chrisborst op 11-09-2023 18:05 ]

Alle reacties

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:25
Dit ziet er op het eerste gezicht niet fout uit.

Op welke resolutie speel je? Welke games geven problemen? Heb je al eens gemonitored waar je bottleneck zit?

Acties:
  • Beste antwoord

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-11 10:33
@3THO
Je specs zijn best prima. Zou eerst gaan onderzoeken wat de oorzaak is, want qua hardware zou het prima moeten gaan.
Enige wat ik daarnaast zou kunnen bedenken is je SSD. Als die vol raken willen ze soms hard in prestaties achteruit gaan (zeker als OS en Games op dezelfde SSD staan). Aangezien SSD's erg goedkoop zijn, zou ik een nieuwe m.2 SSD kopen voor je OS. Een verse install kan vaak al een hoop problemen oplossen. Oude SSD gebruiken om je games op te slaan. Of een nieuwe grotere.

[ Voor 60% gewijzigd door chrisborst op 11-09-2023 18:05 ]

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:25
En deze vraag die je zeven jaar geleden kreeg stellen we ook weer: welke voeding heb je? En ook welke CPU koeler en welke kast, en eventuele overige onderdelen?