Ipad screen time instellen i.c.m. cool down period

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maa85
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 08-05 10:03
Mijn vraag:
Is het mogelijk om vanuit iOS 16+ (Ipad 9th Gen) a.d.h.v Screen Time of een ander 3rd party app.
screen time blokkades met cool down periodes in te stellen?

UseCase ter voorbeeld:

Ipad wordt voor 20-30 min gebruikt.
Na 20-30 min screen time gaat er een cool down periode / blokkade in van 20-30 minuten.

Waarna de blokkade opgeheven wordt tot volgend threshold van 20-30 min screen time is verstreken.

NB: Het zou mooi zijn als dit per APP individueel ingesteld kan worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ipad 9th Gen. icm meest recent beschikbare iOS versie 16.xx.xx

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb geen concrete antwoord op mijn vraag kunnen vinden, zon doende dat ik dit topic start.

Het is mij niet gelukt om een dergelijk rooster, schema in te stellen middels de default iOS Screen Time (Scherm Tijd) oplossing.
Zodra de blokkade ingaat kan deze manueel verlengd wordt d.m.v. het invoeren van de ingestelde pincode.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Volgens mij niet mogelijk, je kan inderdaad alleen een maximum hoeveelheid tijd per app/website/categorie aangeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:32
maa85 schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:12:
Mijn vraag:
Is het mogelijk om vanuit iOS 16+ (Ipad 9th Gen) a.d.h.v Screen Time of een ander 3rd party app.
screen time blokkades met cool down periodes in te stellen?

UseCase ter voorbeeld:

Ipad wordt voor 20-30 min gebruikt.
Na 20-30 min screen time gaat er een cool down periode / blokkade in van 20-30 minuten.

Waarna de blokkade opgeheven wordt tot volgend threshold van 20-30 min screen time is verstreken.

NB: Het zou mooi zijn als dit per APP individueel ingesteld kan worden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ipad 9th Gen. icm meest recent beschikbare iOS versie 16.xx.xx

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heb geen concrete antwoord op mijn vraag kunnen vinden, zon doende dat ik dit topic start.

Het is mij niet gelukt om een dergelijk rooster, schema in te stellen middels de default iOS Screen Time (Scherm Tijd) oplossing.
Zodra de blokkade ingaat kan deze manueel verlengd wordt d.m.v. het invoeren van de ingestelde pincode.
Hele late reactie, maar heb je hier nog iets op gevonden? Ik heb exact dezelfde case, ze mogen paar keer per dag iPad, maar wel maar max 20 min.
Met de standaard Screen Time van Apple kan je alleen downtime instellen en dan kwartier toegang geven de me code, maar dat is wel omslachtig elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:29

talin

ES-MA

vroeger kon je dit met Apple Server en dan "Profile manager" maar dit is EOL.
op de apple pagina word je doorverwezen naar een MDM oplossing

iets wat je op een iPad in kan stellen kan je ook omzeilen dus dat moet apparaat onafhankelijk geconfigureerd worden.
Als je de iPad beheert via een MDM-oplossing (zoals Jamf, Microsoft Intune, Mosyle, of Apple School Manager), kun je:

Automatisch profielen pushen die schermtijd beperken of toegang blokkeren.
Scripting gebruiken om een tijdschema af te dwingen (bv. toegang 30 min aan / 30 min uit via beleid).

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:39
Toevoeging : Jamf is gratis te gebruiken voor 2 devices meen ik

Runs everything...