Toon posts:

router aan een kabel aansluiting ??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om een hardware router te installeren bij mijn kabelaansluiting ( net na het kabelmodem dus ) en dat dit niet opgemerkt wordt door de kabel maatschappij , m.a.w. heeft zo'n ding een mac adres ( ik zeg gewoon dat mijn netwek kaart naar de maan is en dat ik een nieuwe heb moeten kopen ) ???

alvast bedankt.

N.B. ik ken routers zoals freesco ( gebruik ik ook ) !

Alvast bedankt.

E.Traas

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:13

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Een hardware-router werkt bijna precies hetzelfde als een software-router. Hij stuurt de signalen van het ene netwerk naar het andere. Een internet/ADSL provider, zal dit zien, alsof er vanaf 1 pc geinternet word. Daarvoor zijn er nou eenmaal routers, anders kon je wel al je pc's aansluiten op een HUB.....

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
wat is het verschil dan met een switch ??

zijn ook wat goedkoper

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Nou een standaard switch die snapt echt niet veel van routering hoor. Sommige echt dure switches hebben routing functionaliteit. Layer-III routing switches maar die zijn dus ook stukken duurder.

De functionaliteit van een switch is dus anders dan die van een router. De switch stuurt pakketjes van systeem naar systeem maar een router heeft meer functionaliteit

edit:
Aan een router met ingebouwde switch had ik zo snel nog niet gedacht. Ik doelde meer op de Inbusiness layer III switch van Intel bijv. daar hebben we er twee van op de zaak vandaar

Chance favors the prepared mind

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 19:35 schreef mr_daTA het volgende:
Nou een standaard switch die snapt echt niet veel van routering hoor. Sommige echt dure switches hebben routing functionaliteit. Layer-III routing switches maar die zijn dus ook stukken duurder.

De functionaliteit van een switch is dus anders dan die van een router. De switch stuurt pakketjes van systeem naar systeem maar een router heeft meer functionaliteit
Er zijn ook routers met ingebouwde switches voor redelijk betaalbare prijzen, b.v. USR8000 van USRobotics, deze heeft zelfs nog een printserver en modem back-up mogelijkheid :)

zie ook [topic=185140/1/25]

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:18

WouterG

Dit is geen ondertitel

Een standaart router heeft een firewall on-board, en ook de dhcp functie kan handig zijn.
Sommige routers hebben nog extra dingen als een printserver of bv. loggen van de websites die bezocht worden.

En bij de meeste routers kun je zelf een MAC adres invullen. Je hoeft het dan dus niet door te geven aan je internet provider.

Bij mijn netgear RP114 (fantastisch ding) moet je trouwens het mac adres kopieren van een van de clienten. Je kunt het dan dus niet zelf invullen. Maar nadat je dat mac adres hebt gekopieerd naar de router kun je dat trage (10mbit) vervangen door een snellere.

Voor meer info kun je de search gebruiken en ook op deze site staat veel info:
www.practicallynetworked.com
Pagina: 1