Aankoopadvies nodig 85 of 75 inch TV

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomaszD
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 15:07
Ik ben op zoek naar wat goed advies over de aanschaf van een nieuwe TV.
Wij gaan binnenkort verhuizen en ik heb een woonkamer zonder al te veel direct licht. Qua formaat heeft mijn voorkeur 85 inch maar als budget een rol gaat spelen is 75 inch ook een prima alternatief. Voor esthetische overwegingen is een platte tv (dus zonder verdikking aan de onderkant bijv.) wenselijk.

Budget ligt op 3000 euro.

Als ik dan rond kijk kom ik voor een 85 inch uit op de QE85QN95 maar dit is geen OLED en inmiddels al een 2 jaar oud model. Als ik dan verder zoek op OLED kom ik uit op de S90C of de S92C al kan ik niet vinden wat daar het verschil tussen is. Verder zie ik ook de S95C, deze is dan weer duurder maar wat is het verschil?

TV wordt met name gebruikt voor series en films en mogelijk af en toe een game op de XBOX series S.

Any thoughts?

Beste antwoord (via ThomaszD op 12-09-2023 08:09)

• Eskimoo
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 29-09 15:41
Zelf ben ik van qled naar LG 77 inch oled gegaan.. nooitt weer terug naar iets van qled.
Neo qled vs oled, is natuurlijk al weer anders.. en ligt eraan wat jij prettiger vind kijken, en waar hij hangt.

Om antwoord op jou vraag te geven,
Zelf zou ik voor 77 inch lg gaan. vooral die nieuwe modellen, top beeld!
Denk dat neo qled daar niet aan kan tippen. maar als jij groter beeld liever hebt als beter beeld, moet je 85 inch nemen.

Oled kan ik jou geval ook prima als er niet veel daglicht binnen komt, en niet direct zonlicht op het scherm staat.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eskimoo
85 inch voor lg tv is niet te betalen... 77 inch valt dan wel binnen je budget.
Terug komend op jou vraag tussen de verschillen.

https://en.tab-tv.com/dif...s90c-s92c-s93c-s94c-s95c/

Eerste hit op google..
Besturingsysteem maakt niet uit?
Wat heb je verder zelf al gezien? naast een samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomaszD
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 15:07
Ben altijd wel fan van Samsung geweest, dus heb met name daarnaar gekeken (ook meest slanke design naar mijn idee). Had die link nog niet gevonden, thx daarvoor. Legt het duidelijk uit.

De vraag die ik met name heb; zou je voor 85 inch NEO QLED gaan (model 2021) of voor een 77 inch OLED (modeljaar 2023).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 09:24

FeaR

In GoT we trust

ThomaszD schreef op maandag 11 september 2023 @ 20:23:
Ben altijd wel fan van Samsung geweest, dus heb met name daarnaar gekeken (ook meest slanke design naar mijn idee).
Ik had persoonlijk nog wat verder gekeken/meer informatie naast elkaar gelegd.

Je bent bijvoorbeeld bekend met dat Samsung geen Dolby Vision ondersteuning heeft maar kiest voor HDR10+? Kijk je Amazon Prime zit je goed met HDR10+, pak je Netflix of Disney+ dan heb je Dolby Vision voor dynamische HDR. Xbox kan ook Dolby Vision aan.

Qua design, naar mijn weten is qua huidige range LG met hun G-serie de meest slanke. Wel out of the box verplicht wandmontage, voetjes zijn los verkrijgbaar. Maar mogelijk interpreteert ik "zonder verdikking aan de onderkant" verkeerd want zo zou ik genoemde Samsung wel omschrijven.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Eskimoo
Zelf ben ik van qled naar LG 77 inch oled gegaan.. nooitt weer terug naar iets van qled.
Neo qled vs oled, is natuurlijk al weer anders.. en ligt eraan wat jij prettiger vind kijken, en waar hij hangt.

Om antwoord op jou vraag te geven,
Zelf zou ik voor 77 inch lg gaan. vooral die nieuwe modellen, top beeld!
Denk dat neo qled daar niet aan kan tippen. maar als jij groter beeld liever hebt als beter beeld, moet je 85 inch nemen.

Oled kan ik jou geval ook prima als er niet veel daglicht binnen komt, en niet direct zonlicht op het scherm staat.