afvoerpijp aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• TinusH80
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-01 21:52
Goedemorgen,

Wij hebben eent tuinshuis met een vrij lange daggoot. Aan 1 kant staat deze goot niet helemaal meer op afschot waardoor er een beetje water blijft staan op het einde. Het lukt niet om de er weer voldoende afschot in te krijgen door het verstellen van de beugels.

Voor de afvoerpijp zit een nog een afvoer aansluiting, deze is nu afgesloten met een rode dop, maar als ik deze weer kan aansluiten, dan ben ik van het afschot probleem af. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? PVC bocht en een T-stuk op de bestaande afvoer?

Onderstaand een foto toegevoegd van de situatie, de groene markering geeft de bestaande afvoer aan, is niet helemaal goed zichtbaar door takken.

gr. Tinus

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OXh8w_eayLAuDEHZlYZu1NUK16I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sa0BcmxNQKFR89Qw2Q8kYXXM.jpg?f=fotoalbum_large

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-01 15:08
Ja, je kan met een T-stuk aansluiten op de bestaande regenpijp, al zal je er wel geen schoonheidsprijs mee winnen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:44
TinusH80 schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:45:
Hoe kan ik dit het beste aanpakken? PVC bocht en een T-stuk op de bestaande afvoer?
Ja, dat is de oplossing. Fraai is anders maar het zal werken. Als het tuin is kan je eventueel ook een pijp naar beneden doen en dan het water over de tuin weg laten lopen. In modern klimaatbeleid heet dat "afkoppelen" :) terwijl vroeger dat heel gewoon was :D

[ Voor 4% gewijzigd door RonnieKo op 11-09-2023 13:16 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat ik ook wel eens gezien heb is vanuit et pijpje een stalen ketting loodrecht naar beneden en dan evt een zinkput in. Volgt het water de ketting.

Maar die pijp op de voorgrond, zit daar normaal een regenpijp aan of niet (en zo nee, wat doet dat ding dan daar)? En als dat wel je HWA is, hoe loopt die pijp dan?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• TinusH80
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 22-01 21:52
The Eagle schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:35:
Wat ik ook wel eens gezien heb is vanuit et pijpje een stalen ketting loodrecht naar beneden en dan evt een zinkput in. Volgt het water de ketting.

Maar die pijp op de voorgrond, zit daar normaal een regenpijp aan of niet (en zo nee, wat doet dat ding dan daar)? En als dat wel je HWA is, hoe loopt die pijp dan?
ik heb geen idee waarom die aansluiting daar zit, wellicht zat er vroeger een regenton- of suk tuin onder. Nu ligt er bestrating onder en is het maar onhandig eigenlijk. Ik ga toch eerst eens even kijken of ik de bestaande goot toch iets meer op afschot kan krijgen.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
verfroerhoutjes kunnen wel eens erg handig zijn, deze kan je dan onder de goot en in de beugel leggen

404 Signature not found

Pagina: 1