Intergas kombi kompakt hre 36 blijft verwarmen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nigelg60
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 01-10-2023
Hallo iedereen,

Ik heb een vreemde probleem met mijn cv ketel en ik hoop dat ik hier hulp kan krijgen. Ik heb een Intergas kombi kompakt hre 36 van een paar jaar oud. Kamerthermostaat is een Eneco toon. Sinds vandaag begon de cv ketel opeen de radiatoren te verwarmen en wilt niet stoppen . Ik heb van alles geprobeerd: kamerthermostaat losgekoppeld en de kabels voor de aansturing ook. Cv ketel gereset, cv bijgevuld , van de stroom en er weer op na een half uur. Niks helpt helaas, de cv ketel draait gezellig door op volle toeren . Ik las dat deze cv ketel geen driewegklep heeft, dus dat kan het niet zijn. Iemand enige idee wat het wel kan zijn ? Bij voorbaat iedereen bedankt.

Gr.

Nigel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microstar
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 21:05
Edit: half gelezen, geen drieweg

[ Voor 84% gewijzigd door Microstar op 10-09-2023 20:47 ]

2022 XC40 MY23 P6 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wat gebeurt er op het moment dat je een draadbrug maakt op connector X4 tussen contact 11 en 12 en contact 6 en 7 open laat?

Zo overbrug je de thermostaat en zou je die uit kunnen sluiten alszijnde defect.

[ Voor 25% gewijzigd door sypie op 10-09-2023 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nigelg60
Bedankt voor je antwoord sypie. Is connector X4 een connector in de cv ketel? Voor de rest heb ik geen verstand van cv ketels namelijk :) Ik dacht dat ik een defecte thermostaat kon uitsluiten omdat ik de aansturing van de thermostaat al heb losgekoppeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nigelg60
Trouwens ik zie een 5 staan op het display van de cv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1981
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 20:37
Ja, X4 is een aansluitblokje in de cv ketel zelf.
Kom je relatief makkelijk bij als je de kap er af haalt en het bedieningspaneel naar beneden kantelt.

Maar volgens mij is 11-12 de aansluiting voor een modulerende thermostaat. Daar zal de Toon ook wel aan hangen. Dus de kabel gewoon loskoppelen bij de Toon-CV module zou genoeg moeten zijn om de thermostaat uit te sluiten. De CV zou dan uit moeten blijven lijkt me.

Je kan nog proberen op de cv zelf de comfort-functie voor warmwater uit te zetten (dus niet op eco maar echt uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nigelg60
Ik heb de cv ketel 1 nacht van de stroom gehaald en nu doet ie het weer goed. Vreemd vind ik het. Geen idee wat er aan de hand was
Pagina: 1