Somfy RTS gaat niet ver genoeg omhoog

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:52
Ons rolluik voren had 2 kapotte lammelen. Dus rolluik eraf gehaald. Deze 2 eruit gehaald, opnieuw opgehangen. Toen het rolluik omhoog laten gaan. Alleen nu stopt de motor te vroeg. Dus het rolluik hangt nog 60cm eruit.

Dus ik dacht fabrieks instellingen. En dan opnieuw programmeren. Maar alweer stopt hij precies op dat punt. Echt vreemd hij zou toch door moeten draaien totdat ik zeg stop.

Moet ik nog iets met die + en - doen (imbus) op de motor zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Wat heb je precies gedaan toen je het "opnieuw geprogrammeerd" hebt?

YouTube: Afstellen van een Somfy RTS motor - zo doe je dat
Of

YouTube: Afstellen rolluikmotor met draaistiften - zo stel je onder en boven in

Handige filmpjes :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Ik had het eerste linkje geprobeerd, alleen kwam het rolluik niet hoog genoeg. Ik denk dat ik met die imbus kom te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-05 15:06
"Alle" rolluiken hebben 2 inbussen om de boven-en onder eindeloop af te stellen; moet je normaal maar een keer doen; als je het rolluik weer exact ophangt zoals je het weggehaald hebt.

Het bijregelen is wel niet oneindig; als je hem 5 keer er af haalt en elke keer flink moet bijregelen naar dezelfde richting moet je op een gegeven moment handmatig het rolluik anders ophangen om terug in het regelbereik te komen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
naftebakje schreef op maandag 11 september 2023 @ 10:08:
"Alle" rolluiken hebben 2 inbussen om de boven-en onder eindeloop af te stellen; moet je normaal maar een keer doen; als je het rolluik weer exact ophangt zoals je het weggehaald hebt.

Het bijregelen is wel niet oneindig; als je hem 5 keer er af haalt en elke keer flink moet bijregelen naar dezelfde richting moet je op een gegeven moment handmatig het rolluik anders ophangen om terug in het regelbereik te komen.
Ik heb de bovenkant met de imbus kunnen bijregelen. Alleen met de bovenste stelschroef (dus voor de onderste positie) , kan ik oneindig draaien, lijkt erop alsof die niet meer in het regelbereik zit?

Deze blijft doorgaan, dus ik draai de bovenste (gele) naar de - toe.

[ Voor 6% gewijzigd door DaYwaLkUr op 11-09-2023 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
Topic kan gesloten worden. Rolluik functioneert weer 😀

Opgelost met de 2 imbus. Maar ik blijf het raar vinden dat ik dit niet via de afstandsbediening voor elkaar kreeg. Volgens mij is me dit in het verleden wel gelukt. Toen ik My+Pijl omlaag deed geen reactie..
Pagina: 1