Onze Viessmann warmtepomp geeft regelmatig een storing op de dauwpuntsensor met de melding D5.
Het betreft een nieuwbouwwoning waar we nu 8 maand in wonen.
De installateur is er inmiddels als 3x bij geweest.
Elke keer hebben ze de drempelwaarde voor de sensor verhoogd.
Inmiddels staat deze op 98%.
De storingsmelding gaat vanzelf weg als je maar lang genoeg wacht, echter zolang de melding er staat is de koelfunctie uitgeschakeld. En dat is nou net niet de bedoeling.
Volgens de installateur is de sensor goed en is het enige dat ze kunnen de waarde aanpassen door een potmetertje te verdraaien.
Ik ben van mening dat het verhogen van de drempelwaarde symptoom bestrijden is in plaats van het probleem op te lossen.
Is er iemand met ervaring met Viessmann en de melding D5?
Wat zouden jullie hiermee doen, verder verhogen lijkt me niet de bedoeling. Die sensor zit er niet voor niets. Ik heb het idee dat de sensor niet lekker is maar daar is de installateur het niet mee eens.
Het betreft een nieuwbouwwoning waar we nu 8 maand in wonen.
De installateur is er inmiddels als 3x bij geweest.
Elke keer hebben ze de drempelwaarde voor de sensor verhoogd.
Inmiddels staat deze op 98%.
De storingsmelding gaat vanzelf weg als je maar lang genoeg wacht, echter zolang de melding er staat is de koelfunctie uitgeschakeld. En dat is nou net niet de bedoeling.
Volgens de installateur is de sensor goed en is het enige dat ze kunnen de waarde aanpassen door een potmetertje te verdraaien.
Ik ben van mening dat het verhogen van de drempelwaarde symptoom bestrijden is in plaats van het probleem op te lossen.
Is er iemand met ervaring met Viessmann en de melding D5?
Wat zouden jullie hiermee doen, verder verhogen lijkt me niet de bedoeling. Die sensor zit er niet voor niets. Ik heb het idee dat de sensor niet lekker is maar daar is de installateur het niet mee eens.