Soundbar bij neo qled q93b

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 19-09 09:50
Hoi Tweakers,

Ik heb een samsung neo qled q93b tv en ik twijfel tussen een q700b soundbar (nieuw) en de Lg Sl8yg soundbar met lg spk 8's speakers voor 300 euro, tweede hands wel in goede conditie.

Het gaat mij om een goede bioscoop ervaring qua geluid. Ik twijfel tussen beide.

Mijn budget is 300 tot 400 euro maximaal. Welke soundbar is de beste voor een optimale/goede bioscoopervaring.

Alvast bedankt,

Beste antwoord (via pannalicour op 10-09-2023 20:06)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-09 09:24

FeaR

In GoT we trust

pannalicour schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:37:
Geen gaming echt series en movies via streamingsdiensten. Gaat mij echt om de kwaliteit van het geluid. Welke van de twee beter is.
Dan zit je op max Dolby Digital Plus wat beide aan kunnen. Qua audio mag iemand anders de vraag beantwoorden, sound bars ben ik niet geheel in thuis qua sound. Enige wat mij vooral aan zou trekken is de fysieke surround van LG versus reflectie techniek van Samsung.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Welke bronnen gebruik je?

Genoemde Samsung TV is een exemplaar met HDMI 2.1 en daarmee HDMI eARC, idem met de Samsung sound bar. Oftewel deze twee kunnen Dolby TrueHD en LPCM in surround voeren (DTS in theorie ook maar Samsung ondersteunt geen DTS). Kunnen je bronnen dit aan en wil je het gebruiken dan is de Samsung de keuze. LG heeft HDMI 2.0 en daarmee HDMI ARC wat alleen Dolby Digital (Dolby Digital Plus voor Dolby Atmos via Netflix, Disney+, etc) en LPCM 2.0 ondersteunt. Nu kan je bronnen ook op de LG direct aansluiten heb je genoemde HD formaten die niet over ARC gaan. Echter, LG heeft nog steeds HDMI 2.0. Ergo max 4K op 60 Hz. Wederom, mocht je een PS5/XSX hebben is het de vraag of je het erg vindt geen 4K/120 te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
Geen gaming echt series en movies via streamingsdiensten. Gaat mij echt om de kwaliteit van het geluid. Welke van de twee beter is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

pannalicour schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:37:
Dan zit je op max Dolby Digital Plus wat beide aan kunnen. Qua audio mag iemand anders de vraag beantwoorden, sound bars ben ik niet geheel in thuis qua sound. Enige wat mij vooral aan zou trekken is de fysieke surround van LG versus reflectie techniek van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de ene met losse surround speakers komt dan is dat een makkelijke keuze. Dat voegt wel veel toe aan de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pannalicour
Bedankt voor jullie reactie. Ik heb besloten voor de Lg te gaan. Topic kan gesloten worden.
Pagina: 1