Ervaringen lavasteen gietvloer gezocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purk80
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 02-05 16:09
We zitten te kijken naar een lavasteen gietvloer. Klinkt i.t.t. andere soorten gietvloer echt ideaal: krasbestendig, vlekbestendig. Hier met huisdieren en jonge kinderen geen overbodige luxe. Hangt uiteraard wel een prijskaartje aan.

Wie heeft er daadwerkelijk een laten leggen? Erg benieuwd naar ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:47
Is dit niet gewoon een soort steentapijt, waarbij men (voor commerciële redenen) het type steen vermeld?
Mijn broer heeft een steentapijt met open bovenkant. Dat is een zeer fijne kiezel, met epoxy gemengd voor hechting. Je kan dit ook doen met gesloten bovenkant, dan wordt de vloer nog geseald met een epoxylaag. Holtes zijn zichtbaar, en bij open bovenkant kan hier stof in.
Ik heb een troffelvloer. Dat zijn zandkorrels gemengd met een epoxy. Dat wordt niet echt gegoten, maar meer als chape (zandcementvloer) gelegd. Holtes zijn kleiner/niet bestaande. Ik heb wel een topcoating. Voordeel was dat ik er ook plinten en een trede mee kon bekleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v28SqqwWRrgJeMvbgDIy2m9yXf4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jYAG5SdwZgPnqA3N2cX9uAza.jpg?f=fotoalbum_large

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purk80
Arator schreef op zondag 10 september 2023 @ 22:25:
Is dit niet gewoon een soort steentapijt, waarbij men (voor commerciële redenen) het type steen vermeld?
Mijn broer heeft een steentapijt met open bovenkant. Dat is een zeer fijne kiezel, met epoxy gemengd voor hechting. Je kan dit ook doen met gesloten bovenkant, dan wordt de vloer nog geseald met een epoxylaag. Holtes zijn zichtbaar, en bij open bovenkant kan hier stof in.
Ik heb een troffelvloer. Dat zijn zandkorrels gemengd met een epoxy. Dat wordt niet echt gegoten, maar meer als chape (zandcementvloer) gelegd. Holtes zijn kleiner/niet bestaande. Ik heb wel een topcoating. Voordeel was dat ik er ook plinten en een trede mee kon bekleden.

[Afbeelding]
Nee het is echt een gietvloer; wordt niet gelegd maar gegoten. Maar ik kende steentapijt eerlijk gezegd niet, dus daar ga ik ook eens naar kijken.

Troffelvloer oogt wat meer fabriekshal-achtig toch? Het leek me minder mooi. Wel absoluut kras- en vlakbestendig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
Troffelvloer wordt inderdaad meer gebruikt in industriële omgevingen. Indertijd specifiek voor dit gekozen voor de slijtvastheid. Ik weet niet of er veel kwaliteitsverschil zit in de gebruikte componenten. De installateur vermeldde bij de installatie dat als er ooit toch een beschadiging was aan de toplaag, men deze (gedeeltelijk) kon afschuren en een nieuwe leggen.
Het valt onder de gietvloeren. Bij mij betrof het 2 kamers, een gang en een trede. Het is naadloos in de kamers en de gang, maar tussen elk deel, bij de deurovergang, is er wel een kleine voeg die is opgevuld met een rubber.

• Purk80
Ja we willen hier wel echt zonder voeg. En dit deel van ons huis kan wel echt een mooie vloer gebruiken. Ik heb toevallig gister weer ergens een troffelvloer kunnen zien en dat wordt hem hier toch echt niet.

Ik hoor dus nog steeds graag ervaringen van mensen met een lavasteen gietvloer!

https://www.facebook.com/...e/videos/790046468393416/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:12
Purk80 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:51:
Ja we willen hier wel echt zonder voeg. En dit deel van ons huis kan wel echt een mooie vloer gebruiken. Ik heb toevallig gister weer ergens een troffelvloer kunnen zien en dat wordt hem hier toch echt niet.

Ik hoor dus nog steeds graag ervaringen van mensen met een lavasteen gietvloer!

https://www.facebook.com/...e/videos/790046468393416/
Wij hebben een lavasteen gietvloer, super tevreden over wel prijzig tegenwoordig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 12:10
Ik ken ook iemand met een open vloer, lijkt op kiezels oid.
Niet echt fijn met kinderen.
De sokken gaan heel snel kapot op dit vloer en als je een keer melk morst.....
Slurp... zo de vloer in.
En stinken....

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• Purk80
Kneepie schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:49:
[...]

Wij hebben een lavasteen gietvloer, super tevreden over wel prijzig tegenwoordig.
Ah! Mag ik vragen...

Op hoeveel m2?

Hoe lang hebben jullie hem nu?

Waar ben je zoal tevreden mee

Waar hebben jullie het laten doen?

• Purk80
GarBaGe schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:54:
Ik ken ook iemand met een open vloer, lijkt op kiezels oid.
Slurp... zo de vloer in.
En stinken....
Ah. Dat is steentapijt. Wat hierboven al even genoemd werd idd. Ik heb me inmiddels even ingelezen. Als je dat zonder topcoating laat leggen, slijten inderdaad je sokken snel en komt er troep in. Je kunt het ook mét topcoating laten leggen, dan heb je dat niet. Het is wel heel betaalbaar én oersterk. Maar lijkt ons voor hier niet mooi.

Dus: we blijven zoeken naar ervaringen met die lavasteen gietvloer. NB lavasteen is dus wel echt wat anders dan steentapijt. Bij lavasteen gietvloer zie je geen steentjes. Het lijkt nog het meest op een gewone PU gietvloer. Alleen zou hij dan veel slijt- en vlekbestendiger zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Purk80 op 30-09-2023 09:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kneepie
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:12
Purk80 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 09:08:
[...]

Ah! Mag ik vragen...

Op hoeveel m2?

Hoe lang hebben jullie hem nu?

Waar ben je zoal tevreden mee

Waar hebben jullie het laten doen?
Wij hebben hebben de volledige begane grond en eerste verdieping, ik gok 140m2. Achteraf hadden wij de zolder ook wel willen doen maar het is behoorlijk prijzig. Wij heb dit door behaaglijk wonen laten doen in Ede.

Voordelen:
Sterke vloer voor kinderen en huisdieren. Echter niet verwachten dat wanneer je een mes laat vallen dat dit niets met je vloer doet. Zand en speelgoed doen weinig qua krassen. Rode wijn krijg je uit de vloer en je kan vaak met een schuurspons alles weg halen.

Nadelen:
Sokken slijten enorm, zit een kleine structuur in de vloer. Onze kinderen eten graag hagelslag wanneer je daar op gaat staan trekt dat in de de structuur, flink dweilen dus. Wij hebben een Kärcher stoom dweil wat Opzich wel makkelijk gaat. Je ziet alles op de gietvloer dus je zal regelmatig moeten stofzuigen.

Wij vinden dat de nadelen niet afwegen tegen de voordelen en hoe mooi die er uit ziet. Als je wat foto’s wilt moet je maar even dm’en.

Behaaglijk wonen voorziet ook van staaltjes, dat doen veel vloerenboeren niet, de reden kan je zelf wel bedenken :)

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 05:53
Hier ook een lavasteen gietvloer en erg tevreden mee. Het is inderdaad goed hard. Als er iets scherps op valt, kan er nog steeds een deukje ontstaan. Maar verder zie je er eigenlijk niets op. Van dichtbij zie je kleine zwarte spikkels, van ver af geeft dat juist wat lichte kleurwerking. Daardoor valt vuil of vlekken ook wat minder op dan een egale vloer. Vlekken gaan er inderdaad over het algemeen vrij makkelijk uit.

Schuren hebben we één keer iets teveel gedaan met verschillende middeltjes ivm een hardnekkige vlek, daar zit nu een doffe plek. De coating er waarschijnlijk af geschuurd dus. Het is dus niet oneindig hard ;)

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Heb je al eens gekeken naar een granito / terrazzo vloer?
Die gaan generaties lang mee, zijn kras- en vlekbestendig en je kunt er je eigen touch aan (laten) geven door er (kleur)patronen en/of figuren in te (laten) maken. Wel door een gerenommeerd bedrijf laten doen, maar dan heb je een vloer voor je leven. Is ook heel goed te combineren met vloerverwarming.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:54

Dido

heforshe

Lavasteen is basalt, en dat is (iets) zachter dan graniet. Als je voor een harde natuursteenvloer gaat, zou graniet dus een logischer optie zijn.

Maar goed, wat ook al uit verschillende reacties hier blijkt, uiteindelijk hangt heel veel af van je coating die er bovenop komt. Als je je coating beschadigt, beschadig je visueel je vloer.

Wat betekent mijn avatar?

• Purk80
millerman_sf schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 10:34:
Hier ook een lavasteen gietvloer en erg tevreden mee. Het is inderdaad goed hard. Als er iets scherps op valt, kan er nog steeds een deukje ontstaan. Maar verder zie je er eigenlijk niets op. Van dichtbij zie je kleine zwarte spikkels, van ver af geeft dat juist wat lichte kleurwerking. Daardoor valt vuil of vlekken ook wat minder op dan een egale vloer. Vlekken gaan er inderdaad over het algemeen vrij makkelijk uit.

Schuren hebben we één keer iets teveel gedaan met verschillende middeltjes ivm een hardnekkige vlek, daar zit nu een doffe plek. De coating er waarschijnlijk af geschuurd dus. Het is dus niet oneindig hard ;)
Dank! Klinkt goed. Waar hebben jullie het laten doen? Waren jullie veel kwijt? En hoe vaak moet zo'n coating opnieuw, elke 10 jaar ofzo? (even los van wat je met een schuurspons aanricht ;)

• Purk80
Yaksa schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:04:
Heb je al eens gekeken naar een granito / terrazzo vloer?
Die gaan generaties lang mee, zijn kras- en vlekbestendig en je kunt er je eigen touch aan (laten) geven door er (kleur)patronen en/of figuren in te (laten) maken. Wel door een gerenommeerd bedrijf laten doen, maar dan heb je een vloer voor je leven. Is ook heel goed te combineren met vloerverwarming.
De terrazzo bedrijven die wij benaderden, gaven aan dat het een hele slechte combi was met vloerverwarming.

Daarnaast scheurgevoelig. Niet handig, want we zitten in aardbevingsgebied. Toen vanaf gezien.

• Purk80
Dido schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 11:12:
Lavasteen is basalt, en dat is (iets) zachter dan graniet. Als je voor een harde natuursteenvloer gaat, zou graniet dus een logischer optie zijn.

Maar goed, wat ook al uit verschillende reacties hier blijkt, uiteindelijk hangt heel veel af van je coating die er bovenop komt. Als je je coating beschadigt, beschadig je visueel je vloer.
Gietvloer met graniet-granulaat bedoel je? Bestaat die?

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:54

Dido

heforshe

Purk80 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:37:
Gietvloer met graniet-granulaat bedoel je? Bestaat die?
Als je zoekt op granito of terazzo, dan kom je ze tegen. Het heeft wel een beetje jaren '20 uitstraling (jaren 1920 dus) maar als je van een beetje retro houdt is er niets mis mee :)

Wat betekent mijn avatar?

• millerman_sf
Purk80 schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:36:
[...]

Dank! Klinkt goed. Waar hebben jullie het laten doen? Waren jullie veel kwijt? En hoe vaak moet zo'n coating opnieuw, elke 10 jaar ofzo? (even los van wat je met een schuurspons aanricht ;)
Berkers in Son, erg tevreden mee. Kostte rond de €85/m2 voor in totaal ongeveer 150m2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purk80
Dido schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 15:45:
[...]

Als je zoekt op granito of terazzo, dan kom je ze tegen. Het heeft wel een beetje jaren '20 uitstraling (jaren 1920 dus) maar als je van een beetje retro houdt is er niets mis mee :)
Ah je bedoelt dan een terrazzo-look gietvloer? Ik kwam ze eerder tegen, maar dan waren de korreltjes van plastic en niet bijzonder slijtvast. Maar als ze er ook zijn met granietkorreltjes, zou dat inderdaad interessant kunnen zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Purk80 op 01-10-2023 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purk80
millerman_sf schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 19:57:
[...]

Berkers in Son, erg tevreden mee. Kostte rond de €85/m2 voor in totaal ongeveer 150m2.
Oh. joh, dat is een prima prijs, lijkt op de prijs voor een gewone gietvloer. Ik kwam tot dusver online steeds tegen dat lavasteen zo het dubbele kan kosten... Maar mss helpt het als je buiten de randstad zit oid. (wij ook, overigens, alleen niet in Brabant maar Groningen...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
Wij hebben een zandgebonden gietvloer van EPI Floors in Houten. Gelegd door Floors in Style.

Weet niet of dat hetzelfde is als lavasteen. Maar wel zelfde eigenschappen.

Epi heeft in Houten best wel wat vloeren liggen. Dus handig om daar de soorten te zien / voelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• millerman_sf
Purk80 schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 16:23:
[...]
(wij ook, overigens, alleen niet in Brabant maar Groningen...)
Ah, anders had je hier best mogen komen kijken, maar dat is een beetje heftig qua reistijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purk80
millerman_sf schreef op maandag 2 oktober 2023 @ 09:27:
[...]

Ah, anders had je hier best mogen komen kijken, maar dat is een beetje heftig qua reistijd ;)
haha! toch bedankt voor het aanbod

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Helena70
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 14-12-2023
Wij hebben ook lavasteen van de firma BW uit Ede. We hebben er erg veel ellende mee. Slecht aangebracht, scheuren, lopers en druppers, rare vlekken. Vloer was ook veel te grof aangebracht, lak laat los, en ga maar door. En de communicatie is - zodra je getekend hebt - een groot drama. Verkooptraject is super gladjes en daarna is het een verschrikking. Qua planning, communicatie en kwaliteit. Vloer is super maar ik zou het niet door BW Ede laten aanbrengen. Mijn buurtgenoot heeft het ook en zelfde ervaring. En je verhaal willen halen? Trekt zich nergens wat van aan. Dus ja op de vloer maar ga ergens ander je vloer bestellen/laten aanbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nellie1987
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 01-01-2024
"Ik ken ook iemand met een open vloer, lijkt op kiezels oid.
Slurp... zo de vloer in.
En stinken....""

Weet er iemand hoe ik deze geur van stinkende melk er kan uithalen?? Want er is bijna een liter melk op uitgelopen. Maar de melk dus niet meer te zien...
Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
Nellie1987 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:48:
"Ik ken ook iemand met een open vloer, lijkt op kiezels oid.
Slurp... zo de vloer in.
En stinken....""

Weet er iemand hoe ik deze geur van stinkende melk er kan uithalen?? Want er is bijna een liter melk op uitgelopen. Maar de melk dus niet meer te zien...
Mvg
Met een stoomreiniger de poriën vullen en met een bouwstofzuiger alles opzuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sibrou
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 04-05 19:30
Heeft er iemand ervaring met de lavasteenvloer van G-vloeren uit Amsterdam?
Pagina: 1