keuze uit 3? externe SSD's maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-09 15:17
Beste lezers,

Mijn externe hdd is vol en en is ook tijd voor wat meer snelheid. Ik gebruik het voor backups en het is irritiant dat het telkens zo lang duurt alles te kopiëren. Het gaat dan om lading foto's, een aantal games, mijn documenten, wat programma's en soms wat losse dingen. Dus ik denk dat dit valt onder veel kleine bestanden. Ik begrijp dat dit anders is dan één groot bestand.

Ik ben tot deze drie gekomen:
https://tweakers.net/pric.../1807446;1833250;1739332/

Maar het maakt niet veel uit welke SSD je bekijkt en reviews leest. Iedereen klaagt dat de snelheid zo laag is...Er staat vaak een uitgebreide vergelijking waarbij alle ssd's wel positief scoren op andere punten. Maar het zegt mij niets...

Maar in ieder geval hebben twee van deze ssd's een gen 2.2 koppeling. Dus dan zijn deze sowieso sneller dan de rest in dit prijssegment?

Ik las iets over nvme ssd, maar dat gaat niet op voor mij geloof ik.

Tot dusver mijn inzicht. Moet ik er gewoon een kiezen? Of kan ik een weloverwogen beter keuze maken uit de selectie? Of zie ik nog iets over het hoofd waar ik mij nog in moet verdiepen?

bij voorbaat dank!

[ Voor 3% gewijzigd door grasmaaier op 10-09-2023 16:12 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grasmaaier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-09 15:17
Is er iemand die mij verder kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:40
Wat is je moederbord? Als je geen usb 3 hebt is de snelheid sowieso zeer beperkt.

Voor een hoge snelheid zal je hem moeten inbouwen en aansluiten op een sata poort (interne ssd kopen dan).

Nvme is een speciaal slot voor een nog snellere ssd, zit dat niet op je moederbord dan houdt het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:37
grasmaaier schreef op zondag 10 september 2023 @ 15:50:
Tot dusver mijn inzicht. Moet ik er gewoon een kiezen? Of kan ik een weloverwogen beter keuze maken uit de selectie? Of zie ik nog iets over het hoofd waar ik mij nog in moet verdiepen?
Ja, gewoon eentje kiezen en er geen hogere wiskunde van maken. Aangezien 2 van de 3 een vrij matige review score krijgen, zou ik voor de Samsung gaan.

Bij veel kleine bestanden zal het overigens altijd langzaam gaan, daar zal deze SSD weinig verandering in brengen. Hopelijk zal het wel iets sneller gaan, maar verwacht geen wonderen.

[ Voor 21% gewijzigd door Hahn op 11-09-2023 18:09 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:21
Ik denk dat je beter kan kijken naar een meer degelijke backup oplossing ipv data simpel te kopieren naar een externe schijf.

Heel leuk en fijn allemaal maar zodra het ding stuk is, ben je je data kwijt.

Misschien wordt het tijd om eens te kijken naar een NAS die ook een copy job functie heeft naar de cloud?

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!