Lenovo Legion 5 pro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legionpro
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 11-09-2023
Goedemiddag Tweakers,

Mijn laptop heeft het begeven en ben opzoek naar een nieuw model, mijn voorkeur gaat uit naar een Lenovo Legion 5 pro, bij Megekko kwam ik onderstaand model tegen die mij geschikt lijkt.

https://www.megekko.nl/pr...-0-RTX-3070-Gaming-laptop

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, er zijn zoveel verschillende types, de laptop zou voornamelijk gebruikt worden voor Runescape 3 (graag op Ultra settings) Lightroom en wat lichte videobewerking voor social media.

Maak ik met deze laptop de juiste keuze of wat adviseren jullie, ik zie dat er ook binnenkort een nieuwe lijn aankomt van Lenovo slim, is dit bijvoorbeeld een betere keuze.. of maakt voor mij dat niet het verschil?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youngneal
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 04-10-2023
Ik heb dezelfde laptop aangeschaft 3 weken geleden. Na veel onderzoek online ben ik tot de conclusie gekomen dat dit de beste keuze is voor mij. Wat ik fijn vind is dat de laptop een aluminium behuizing heeft. Dat geeft 'm echt een 'premium feel'.
Het is een zeer fijne en snelle laptop. Ik kan aanraden om https://www.youtube.com/watch?v=xK1HbpUoxyE&t=66s dit filmpje te kijken voor alle details. In het filmpje zie je dat er een RGB toetsenbord instelbaar is. Die van mij heeft alleen blauwe LED in het toetsenbord zitten. Prima voor mij maar als je dit belangrijk vind kun je dit in je afweging meenemen.

De prijs is naar mijn mening zeer goed voor wat je er voor krijgt,

[ Voor 41% gewijzigd door youngneal op 10-09-2023 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legionpro
dankjewel Youngneal voor je berichtje! maar dan heb je zeker niet dezelfde type gekocht als in de link van mijn eerdere bericht? ik zie namelijk dat die wel een meerdere kleuren instelbaar toetsenbord heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legionpro
youngneal schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:09:
Ik heb dezelfde laptop aangeschaft 3 weken geleden. Na veel onderzoek online ben ik tot de conclusie gekomen dat dit de beste keuze is voor mij. Wat ik fijn vind is dat de laptop een aluminium behuizing heeft. Dat geeft 'm echt een 'premium feel'.
Het is een zeer fijne en snelle laptop. Ik kan aanraden om https://www.youtube.com/watch?v=xK1HbpUoxyE&t=66s dit filmpje te kijken voor alle details. In het filmpje zie je dat er een RGB toetsenbord instelbaar is. Die van mij heeft alleen blauwe LED in het toetsenbord zitten. Prima voor mij maar als je dit belangrijk vind kun je dit in je afweging meenemen.

dankjewel Youngneal voor je berichtje! maar dan heb je zeker niet dezelfde type gekocht als in de link van mijn eerdere bericht? ik zie namelijk dat die wel een meerdere kleuren instelbaar toetsenbord heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• youngneal
  • Laatst online: 04-10-2023
Ik heb dezelfde laptop besteld als je linkje.
Ondanks dat het in de beschrijving staat heb ik geen versie RGB toetsenbord ontvangen. Misschien dat dit onderling heel erg verschilt maar dat betwijfel ik. Ik denk eerder een fout in hun beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Legionpro
youngneal schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:22:
Ondanks dat het in de beschrijving staat heb ik geen versie RGB toetsenbord ontvangen. Misschien dat dit onderling heel erg verschilt maar dat betwijfel ik. Ik denk eerder een fout in hun beschrijving.
Oke! dat is toch wel bijzonder te noemen... ook omdat op alle fotos een verlicht toetsenbord te zien is in meerdere kleuren. bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xedev
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-10-2024
Paar honderd euro minder voor een 4070 misschien een optie?
https://www.bol.com/nl/nl...h-165hz/9300000151558603/

Voor het verschil in prijs kan je de ram en SSD upgraden.

Ik heb net een Legion Pro 7i gekocht, en op de Lenovo website kan je selecteren of je een RGB keyboard wilt hebben (heb ik er niet bij gedaan). De laptop blijft hetzelfde.

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
youngneal schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:09:

blauwe LED ? je bedoelt witte toch?

• Cinemaskoop
youngneal schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:22:
Dit is idd een fout bij megekko. Als je het pn invoert op hun spec check site zie je dat het een witte backlight heeft

https://psref.lenovo.com/..._Pro_16IAH7H?M=82RF00BDMH

• Cinemaskoop
Xedev schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:59:
Paar honderd euro minder voor een 4070 misschien een optie?
https://www.bol.com/nl/nl...h-165hz/9300000151558603/

Voor het verschil in prijs kan je de ram en SSD upgraden.

Ik heb net een Legion Pro 7i gekocht, en op de Lenovo website kan je selecteren of je een RGB keyboard wilt hebben (heb ik er niet bij gedaan). De laptop blijft hetzelfde.
Heb je het zeker over de Legion Pro 7? Die heeft namelijk altijd een RGB Keyboard.. ben je niet in de war met de Legion Slim 7 of de Pro 5?

• Cinemaskoop
Legionpro schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:53:
[...]

Waar zie je dat dan? In de tekst staat het nergens toch? Of bedoel je op het plaatje? In tekst staat bij toetsverlichting kleur: "wit"

[ Voor 5% gewijzigd door Cinemaskoop op 13-09-2023 16:35 ]

• Xedev
Cinemaskoop schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:31:
[...]

Heb je het zeker over de Legion Pro 7? Die heeft namelijk altijd een RGB Keyboard.. ben je niet in de war met de Legion Slim 7 of de Pro 5?
Ja. De optie die ik gekozen heb heet 'Keyboard White Backlit', met 'Per-Key RGB Backlit' als 2e mogelijk optie voor €60 extra.

• Cinemaskoop
Xedev schreef op woensdag 13 september 2023 @ 18:40:
[...]

Ja. De optie die ik gekozen heb heet 'Keyboard White Backlit', met 'Per-Key RGB Backlit' als 2e mogelijk optie voor €60 extra.
Ah.. wist niet dat dat mogelijk was op een Legion Pro 7

[ Voor 21% gewijzigd door Cinemaskoop op 13-09-2023 20:36 ]

• Xedev
Cinemaskoop schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:32:
[...]

Ah.. wist niet dat dat mogelijk was op een Legion Pro 7
Misschien is het anders met UK keyboards (wat ik helaas alleen kan bestellen vanuit Ierland).

• SuPaToLL
  • Laatst online: 09-04 19:55
Kijk, dat je een leuke premium laptop wilt snap ik volkomen.

Maar wil je dan echt betalen voor die specs als je enkel RS3 speelt?
Pagina: 1