Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randje!
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-11-2024
Mijn dochter is toe aan een nieuwe laptop voor school. Het moet een windows laptop zijn, met een lange accuduur. Liefst natuurlijk zo licht mogelijk want hij moet dagelijks mee.
Ze zal er niet op gamen, daarvoor heeft ze thuis een gaming computer. Wel moet ze regelmatig video bewerken.

Het budget is zo rond de 1000 euro. We willen liefst dat ze ook tijdens haar latere studie wat aan de laptop heeft. Een duidelijke studiekeuze heeft ze nog niet, maar waarschijnlijk wil ze 'iets met informatica' doen.

Ik ben nu al een tijdje aan het kijken maar kom er niet goed uit. Jullie advies is dus ook zeer welkom!

Op dit moment neig ik naar de
Dell Inspiron 14 2-in-1 laptop met de volgende specs:

Technische specificaties
Processor
AMD Ryzen™ 7 7730U (20 MB totale cache, 8 cores, 16 threads)

Besturingssysteem
Windows 11 Home, Engels, Nederlands, Frans, Duits, Italiaans

Videokaart
AMD Radeon™ grafische kaart

Beeldscherm
14,0", Full HD+ 1920 x 1200, 60 Hz, WVA, met touchscreen, 250 nit, ComfortView Plus

Geheugen
16 GB, LPDDR4x, 4266 MT/s, geïntegreerd

Opslag
1 TB, M.2, PCIe NVMe, SSD

Kleur
Platinum Silver

Productiviteitssoftware
Zonder Microsoft Office-licentie, alleen proefperiode van 30 dagen

Beveiligingssoftware
McAfee® LiveSafe™, abonnement van 12 maanden

Supportservices
1 jaar Basic Onsite Service met hardwaresupport

Accidental Damage Protection
None

Toetsenbord
Toetsenbord met achtergrondverlichting, Engels (Internationaal), Titan Gray (grijs)

Poorten
(1) HDMI 1.4
(2) USB 3.2 Gen 2 Type-C™ (DP/PowerDelivery)
(1) USB 3.2 Gen 1 Type A
(1) Universele audioaansluiting
Afmetingen
1. Hoogte: 15,54 mm - 18,55 mm (0,61 inch - 0,73 inch)
2. Breedte: 314 mm (12,36 inch)
3. Diepte: 226,56 mm (8,92 inch)
Basisgewicht: 1,58 kg (3,48 lb)
Camera
Geïntegreerde breedbeeld FHD-webcam (1080p) met dubbele digitale microfoon-array met temporele noise reduction ingeschakeld

Geluid en luidsprekers
(2) afgestemde naar boven gerichte luidsprekers, audioverwerking door Dolby Atmos Cores en Waves MaxxAudio® Pro

Draadloos
MediaTek Wi-Fi 6E MT7922, 2x2, 802.11ax, MU-MIMO, Bluetooth® draadloze kaart

Hoofdbatterij
4-cel, 54 Whr, geïntegreerd

Voeding
Voedingsadapter van 65 W, USB Type-C, conform TCO Gen9

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randje!
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 17-11-2024
Ook deze lijkt me interessant:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ZigX6lbdtDPKeeEofYSET4OI7A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Jl1kc34Fw9GlZPvsRFPgdAHF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbinTH
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:20
Ik zou mij vooral afvragen of jullie het waard vinden om te investeren in een laptop die videobewerking aan kan. Als zij thuis een gaming pc heeft zou ze deze hier ook voor kunnen gebruiken.
De laptop die je hier vermeldt, heeft ingebouwde graphics (in de processor) en dus geen "dedicated" videokaart. Videobewerking zal hier dus ook ontzettend traag op gaan, als het al lukt. Wil je meer snelheid zal je echt buiten je budget moeten gaan zoeken.

Je zou ervoor kunnen kiezen om de huidige laptop nog even te gebruiken voor Office gebruik en de gaming pc voor videobewerking. Als zij informatica gaat studeren, heeft ze tegen die tijd wel baat bij een écht goede laptop. Veel universiteiten (zie hier) bieden krachtige laptops aan bij hun studenten voor mooie prijzen. Ze geven dan vaak ook aan welke laptop wordt aanbevelen voor welke studie.

Maar die afweging ligt bij jullie uiteraard. Anders zou ik hier een kijkje nemen: BBG Augustus 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:36

Thomg

Aww yiss

Wat nu? Je hebt helemaal geen videokaart nodig voor videobewerking.
Alleen bij wat "extremere" situaties begint dit echt een ding te worden.
Als we het over "basale" videobewerking hebben, dus niet 8k of andere ongein (harde doubt) is een moderne laptop meer dan ruim voldoende.

Je bent eigenlijk net een paar dagen te laat.
Voor 14" is dit een onwijs goede laptop qua value.
https://www.lenovo.com/nl...4-inch-amd)/83amcto1wwnl1
Deze kostte 775 euro, maar voor 950 euro krijg je nog steeds erg veel laptop voor je geld. Veel beter dan wat je nu zelf geselecteerd hebt.

Let wel op!
- Geen besturingssysteem
- 32GB RAM
- 1TB opslag
En dan key kopen hier
https://nl.hardware.info/...uro-hoe-kan-dat-a-mag-dat

Je kan bij Lenovo ook een studentencode aanvragen en/of met ze chatten, de kortingen die je zo kan krijgen stacken voor zover ik weet. Dan kan het nog onder de 800 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
@Randje! Sluit me aan bij de aanbeveling van @Thomg. Het is een topdeal, vergeet inderdaad de 1TB SSD en 32GB LPDDR5X niet.

Met studentenkorting gaat er zelfs nog dik €90 af.

De enige overweging voor een andere laptop zou kunnen zijn als je een groter scherm dan 14" wilt. Weetje wat voor formaat laptop je dochter wilt? (of wat ze nu heeft, en of ze dat fijn vind?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 17:06
Wat denk je van deze?

uitvoering: Lenovo Yoga Slim 6 14IAP8 (82WU008AMH)

Mooie stevige full metal laptop met OLED scherm.

of bijv deze uit de review hier op tweakers.. goeie batterijduur ook

uitvoering: Lenovo Yoga Pro 7 14ARP8 (83AU0048MH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peacelord
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:09
Voor mijn kinderen heb ik een tweedehands hp elitebook gekocht hierzo. Allebei veel schik mee gehad en ben je voor minder dan de helft klaar. Waarom zou je een nieuwe laptop kopen? Als je het geld over hebt, prima natuurlijk maar je kind gaat er niets van merken.

4130 WP zuidelijke oriëntatie 14 x ja solar en SE 3500 HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anoniemerd
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12-10-2024
Ik beveel altijd Acer aan voor stevige laptops,

dus bij deze de Acer Aspire 5 (A515-58M-77FX)
https://www.coolblue.nl/p...pire-5-a515-58m-77fx.html

Of de HP Envy x360 15-ey0200nd - Touch
https://www.hardware-expe...vy-x360-15-ey0200nd-touch
Pagina: 1