Stoeprandschade - Velg laten repareren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uhmazing34
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 27-07-2024
Hi allemaal,

Afgelopen nacht nog even naar de McDrive geweest na een rit van 4 uur, bleek de drive ook nog eens niet te werken. De drive, met toch een opvallend aantal rare bochten, had ook een aantal stoepranden, waarvan ik de laatste dus niet heb gezien.
Gevolg: ik rij over de stoeprand heen en weer af en de velg schaaft als het ware erlangs.
Resultaat: veel gevloek en balen en de bijbehorende velg (zie bijlagen).

Het betreft een private leaseauto die ik nu een ruim jaar heb (Peugeot 208 GT). Mocht ik deze schade bij de leasepartij melden, gaat dit dan van de risicovrije jaren af?
Zouden jullie het laten repareren of toch zo laten?
Indien jullie het zouden laten repareren, dan gewoon op eigen kosten of via de leasepartij?

Alvast bedankt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ti9klPT_9uepSFdPFB2Z6hAZSDg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Qj2Q7RD3TSwZCtq9pRHlCile.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P-9oC8XcRRVifIgxdPp3t81oru8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gkq0ioTAn8I8dxINsyklH1up.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:07
Kijk je leasevoorwaarden na wat acceptabel is bij inleveren. Valt het binnen de voorwaarden en stoort het je verder niet zou ik er niks aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mb1
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 06:51

mb1

Vaak zijn krassen tot een lengte van 10 cm acceptabel bij inleveren.
Dit gaat alleen de komende winter wel fors oxideren..
Ik zou het schoonmaken ontvetten en netjes met blanke lak behandelen, dan zie je er nog maar minimaal wat van!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Luapper
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Sja, je laat zoiets repareren en dan is het de volgende weer raak...

Ik zou het lekker laten zitten en aan het eind van de rit de balans op maken. Zo wordt parkeren en auto rijden ook een stuk relaxter. Bij het omruilen van m'n Tesla deed er trouwens niemand moeilijk over wat krassen op mn velg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:30

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik rij al jaren lease. Idd, check evt inlever voorwaarden wat geaccepteerd wordt. Verder gewoon lekker mee blijven rijden, zal nog wel ooit meer worden.
Qua reparatie heb je ook speciale lakstift op kleur voor velgen. Of via een velgen dokter oid. Maar dat zou ik pas doen als het echt moet en vlak voor inleveren.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matadores
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-05 18:02
Beetje netjes bijpolijsten met een drempel oid?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Drempel, of dremel? :P

[ Voor 9% gewijzigd door gysman11 op 10-09-2023 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:22
Luapper schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:38:
Sja, je laat zoiets repareren en dan is het de volgende weer raak...

Ik zou het lekker laten zitten en aan het eind van de rit de balans op maken. Zo wordt parkeren en auto rijden ook een stuk relaxter. Bij het omruilen van m'n Tesla deed er trouwens niemand moeilijk over wat krassen op mn velg.
Precies, niet te snel laten repareren als je nog een paar jaar hebt. Mijn lease maatschappij was bij de laatste auto vrij coulant, ik had ergere schade dan jij, maar dat zegt niets natuurlijk.

Je betaalt per schade aan het eind v.d. rit de eigen risico, dus dat is wel even iets om op te letten.

Just a simple thought....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:30
Dit lijkt mij normale gebruikersschade. Zoals gezegd is de kans heel groot dat als je het laat repareren je binnen een jaar weer nieuwe schade hebt. Dus inderdaad: aan het einde van de rit ( :) ) de balans opmaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:19

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Alu is zacht. Nadeel is dat het snel beschadigd, voordeel is dat het makkelijk zelf te fixen is.
Klein sleutelvijltje, schuurpapier 180 tot 1000 in een paar stapjes en een scotchbrite matje.
Je krijgt het niet weg, maar wel 90% minder.

Niet dremelen, gaat veel te hard.

Wise enough to play the fool

Pagina: 1