Kapotte videokaart?

Pagina: 1
Acties:

• marnixvanlit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-10-2022
Ik heb pas een servertje opgezet die ik nog een beetje aan het opknappen was. Nu heb ik hem in een andere kast gezet. Toen dat klaar was heb ik hem nog effe getest en hij deed het, maar toen ik hem opnieuw wilde aanzetten zag ik dat het beeldscherm niet aan wilde nadat zelfs de bios van de pjoeter al was opgestart. Ikke dus een ISA videokaartje erin (de andere kaart is een PCI S3 TRIO/Virge) en die deed het wel. Toen Windows ME was opgestart zei Windows dat de drivers niet goed waren. Is mijn PCI kaartje nu kapot? Hij wordt iig niet direct gezien door de bios.

Verwijderd

Als het een PCI 2.0 kaart is en je hebt een PCI 1.x moederbord is doet ie het niet.
Je kunt het best checken in een andere PC.

• marnixvanlit
Maar hij heeft het gewoon wel goed gedaan. Ik snap er niet echt veel van, maar ik zal het eens proberen. Thanx.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:04
Heb je al geprobeerd om dat kaartje in een ander pci slotje te duwen... Misschien optie...
En als die overleden is dan ben je iets van 50 gulden kwijt (=/2-10% euro) voor een nieuwe

Pvouput live

• marnixvanlit
Dat heb ik idd al geprobeert, maar dan doet ie het ook niet.

• Krypt
ik denk dat je dan je S3tje mag begraven... :'( snif.. weer een stukje hardware dood...

Pvouput live

• marnixvanlit
Ik had al zo'n vermoeden. Toch bedankt.

• Krypt
Tip: Soldeer je DRAMetjes eraf... Die kun je misschien nog in een uitbreidings socket duwen van je "nieuwe" videokaart.. mooie geheugen uitbreiding...

Pvouput live

• marnixvanlit
Op zich eel euk idee, maar niet als je met een pistool soldeerbout zit. Die is niet precies genoeg en soldeert alles aan mekaar. Dan weet ik iig wel dat ie dood is. :P
Pagina: 1