NAS Harde schijf kaput

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solesius2
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-04-2024
Hallo Beste Mensen,

Mijn NAS heeft 4 harde schijven waarvan 1 nu is overleden. Echter is mijn nas ongeveer 10 jaar oud. Kan ik de oude harde schijf door een nieuwe NAS geschikte harde schijf vervangen? Deze zullen ongetwijfeld niet dezelfde specificaties hebben...zal dit een probleem vormen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:10
Ja, nee, misschien?! Zonder informatie is hier niet veel over te zeggen. Welke nas? Welke schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19:40
99/100 nas systemen gebruiken standaard 2.5 of meestal 3.5 inch HDD's,

Hoogstwaarschijnlijk kun je hem zonder problemen vervangen, maar voor de zekerheid, welke nas heb je?

Kijk ook even naar de capaciteit van de schijf, deze zal minimaal gelijk moeten zijn, maar er is een grote kans dat eentje met meer capaciteit geen effect gaat hebben vanwege mogelijk raid oid.

Dat alles weten we pas als je weet welke nas je hebt, welke type raid je gebruikt etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solesius2
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23-04-2024
Ik heb een DS415play. Met 4 keer 4TB harde schijven 64 mb cache WD Red
NASware 3.0

SHR configuratie

[ Voor 11% gewijzigd door Solesius2 op 10-09-2023 12:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:04
Gewoon vervangen door een WD red plus van 4TB

Die plus is belangrijk, zonder plus is het een smr disk en die wil je niet in een Nas hebben.

Had laatst hetzelfde met een DS414 waar van de 4 stuks 4TB er een defect ging en zonder problemen vervangen.

[ Voor 28% gewijzigd door Ben(V) op 10-09-2023 21:09 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.