Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evelineJansen
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-09-2023
Mijn vraag
...

Via Diskpart clean heb ik via diskpart clean de partitie verwijderd.
Hierdoor zit ik met het probleem dat mijn bios de sdd / partitie niet ziet.

Hoe, via welke stappen via welke software herstel ik de Windows 11 pro partitie ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
... HP Elitebook G8, 845 https://www.hp.com/nl-nl/...d=459h2ea&opt=abh&sel=ntb
Windows pro 11
Samsung, nvme 2 tb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
aan HPsupport gevraagd hoe en via welke stappen ik de partictie waarvan het antwoord was dat ik zonder OS een Cloud recovery moest installeren. HP slaat de plank hierdoor mis.

Gecontroleeeerd of
of de schijf via BIOS aanwezig is, gehekend is door het BIOS wat niet het geval is
of Linux ubuntu de sdd c.q. particitie ziet. Wat niet het geval is.
Ontdekt dat rescuezilla-2.4.2-64bit.jammy.iso de verwijderde partitie wel ziet maar meer dan dit is expliciet niet mogelijk.
of dit probleem in een duidelijke uitleg beschreven is zodat ik de partities herstel.
TestDisk en photorec geprobeerd maar gezien de schijf niet is herkend door het bios is het

Geprobeerd om de inwindows iso te combineren met de benodigde HP drivers wat niet is geluk.

Diskpart in Linux Ubuntu ziet m niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:57

DukeBox

loves wheat smoothies

Je moet een UEFI compatible usb device maken met de windows media creation tool en daar vanaf booten zodat je de installatie opnieuw kan doen (incl. aanmaken partities). Booten vanaf DVD kan natuurlijk ook maar die zit er vrijwel nooit meer in laptops ;)
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11

[ Voor 15% gewijzigd door DukeBox op 10-09-2023 11:40 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evelineJansen
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 10-09-2023
DukeBox

ik heb de officele Win11_22H2_English_x64v2.iso vanaf Miscrosoft Creation Tool website gedownload en deze .iso conform de instructies op de usbstick gezet via Linux Ubuntu waarbij ik benadruk dat Linux Ubuntu op een apparte ssd is geinstalleerd.
Hierna zet ik de juste Ssd terug en loop ik tot heden vast met het herstellen volgens je beschreven process waarbij ik deze fouten krijg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JRT1S29NzelAl4qqGJw93b0STQc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RzOiz1ZqBgJwPhXHOT7hkmAJ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door evelineJansen op 10-09-2023 11:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:59
evelineJansen schreef op zondag 10 september 2023 @ 11:51:
ik heb de officele Win11_22H2_English_x64v2.iso vanaf Miscrosoft Creation Tool website gedownload en deze .iso conform de instructies op de usbstick gezet
Welk tool?, welke intructies precies?
Waarschijnlijk is je USB stick niet UEFI compatible en kan je PC daardoor niet booten van de USB installer.
Eventueel kan je in BIOS MBR/CSM mode.activeren?
De officiële Windows ISO installaties zijn zowel in Legacy/MBR en UEFI opstartbaar.
Ik begrijp dat je geen ander Windows systeem beschikbaar hebt om de Windows installatie USB aan te maken?
Misschien kan je dan het Ventoy USB tool gebruiken?
Deze heeft ook een Linux installer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.Millenarian
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 18:52
Ik denk dat ik hetzelfde probleem heb, maar kan het met bijgaande screenshot verduidelijken. Ik heb reeds Windows 11 Pro al twee keer vanaf een USB stick opnieuw geïnstalleerd. Hij blijft de NVMe schijf 3 als enige boot mogelijkheid zien, Terwijl ik wel Windows kan installeren op de NVMe schijf 1. Ik vermoed dat door deze constructie het opstarten ook iets trager verloopt.
Na het installeren van Windows heb ik de USB-backup schijf 4 aangesloten en wat schetst mijn verbazing ook hier zit nu een EFI-systeempartitie op. Nu was deze schijf voorheen wel als Acronis backupschijf in gebruik. Via diskpart heb ik daar de systeempartitie zonder problemen vanaf kunnen halen, maar het gaat verkeerd als ik dit met schijf 3 doe. Dan moet ik opnieuw een bootpartitie aanmaken en dat gebeurt dan weer op dezelfde schijf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dI5wManHtQZA6blkVnRnmebyGog=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SfSJz4Kfauawiz6AxZ03X14U.png?f=fotoalbum_large

Oh en ik vergeet te melden dat de foutmelding betreffende H:\ ook na het verwijderen van de EFI partitie en herformateren van de USB schijf 4 opnieuw verscheen.

[ Voor 6% gewijzigd door mr.Millenarian op 15-09-2023 20:02 ]