Roadtrip Marokko April 2024

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Ik heb serieus een dag voordat de aardbeving er was met een maat besloten om een roadtrip door Marokko te gaan doen volgend jaar eind April. Vrij gevraagd op werk en al een globale route opgesteld.

Naast dat het uiteraard verschrikkelijk is wat er daar is gebeurt was het uiteraard ook best wel balen dat het net daar gebeurde waar ik volgend jaar naartoe zou willen gaan.

Ik ben dus ook een beetje in dubio wat te doen. Aan de ene kant merk je vaak met dit soort rampen dat het hele "life goes on" redelijk snel weer van toepassing is, naast het feit dat toerisme natuurlijk vaak een belangrijke bron van inkomsten is daar. Ik wil echter niet als een of andere ramptoerist overkomen of als lompe westerling die blind is voor de ellende die er zich daar heeft afgespeeld op zo'n moment. Zal de rust tegen die tijd weder gekeerd zijn?

De route begint waarschijnlijk in Marrakesh, waarna we al redelijk snel naar het noorden gaan, dus heel lang in het getroffen gebied zullen we niet zijn.

Ik vind hem moeilijk...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
<knip> Post dan niets. Dat is beter.

[ Voor 67% gewijzigd door Ardana op 10-09-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:57
Hoezo moeilijk? Gewoon gaan...

Juist als er een ramp is geweest zullen de mensen over een jaar blij zijn als er weer gewoon toeristen komen, die geld komen brengen en ook weer 'het normale' terug brengen...

Het is verschrikkelijk wat er nu is gebeurd, maar als je volgend jaar gewoon respectvol omgaat met de situatie dan (en dus geen foto's gaat maken waarop je lachend naast een ingestort gebouw staat) is er echt niks mis...

[ Voor 27% gewijzigd door President op 10-09-2023 09:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23:41
Dus je hebt nog niks geboekt ? Je hebt vrij gevraagd en een beetje op google gekeken waar je heen zou willen gaan.
En we hebben het over april ?

Als je nu over een maand een volledig geboekte tour zou hebben staan snapte ik je probleem maar nu niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03:05
Marokko is groot hoor. Genoeg plaatsen waar je heen kan gaan. Marrakech ben ik zelf geen fan van, maar kan me voorstellen dat je het een keer gezien wilt hebben. Rabat is niks aan de hand. Fès kan ik voor je navragen. Ouarzazate durf ik niet te zeggen. Maar sowieso: april is nog ver weg. Dan zal Marrakech ook wel weer bereisbaar zijn. Kijk het gewoon nog even aan.

Mijn advies: vlieg op Fès, pak na een paar dagen de trein naar Rabat en vandaar verder kijken. Als je tegen die tijd meer tips wilt hebben, roep je maar. Mijn zwager woont al bijna 10 jaar in Marokko. Ervaring met het land genoeg.

Zie ook: Cass Casey in "Vakantie Marokko - 4 weken - Oktober"

[ Voor 6% gewijzigd door Cass Casey op 10-09-2023 09:33 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Skybullet schreef op zondag 10 september 2023 @ 09:22:
Dus je hebt nog niks geboekt ? Je hebt vrij gevraagd en een beetje op google gekeken waar je heen zou willen gaan.
En we hebben het over april ?

Als je nu over een maand een volledig geboekte tour zou hebben staan snapte ik je probleem maar nu niet.
Geen man overboord nog inderdaad, maarjah, voorpret begint nu al, en die is wel een beetje verdwenen zo ;)

Als iedereen hier nu zegt niet doen, dan zijn we in ieder geval op tijd om iets anders te gaan zoeken/boeken, vandaar.

Maar ik neigde zelf ook naar de "goed voor toerisme, doe het met respect" hoek...

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-10 15:22
Gewoon gaan. Het is een jaar, geen week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 16:22

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ach, mensen leven door en herstellen. De mensen EN de gebouwen. Misschien zul je wat puinhopen zien maar ik denk dat ze alles wel weer op de rit hebben tegen die tijd.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DJustin
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-10 12:36
Ik zit momenteel 180km van het epicentrum van de zware aardbeving in turkije dit jaar. Hier zie je vrij weinig van de aardbeving die hier is geweest. Toch zijn de mensen blij met de reizigers/toeristen en kan ik mij heel goed verplaatsen met mijn huurauto.

Fez ligt bijvoorbeeld 471km van het epicentrum vandaan. Dus de kans dat je daar iets zult zien van deze aardbeving over een half jaar is echt (bijna) 0.

Ik zou zeggen, ga lekker verder met plannen en maak er iets leuks van. Ik vond rondrijden in Marokko en reizen rond Fez echt prachtig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren teruggekomen uit Marokko met Air Royal Maroc na 3 weken vakantie. Mijn vrouw (vriendin) is Marokkaanse. Vrijdagmiddag zijn wij teruggekomen uit Marrakech we waren 1 weekje met reis in Agadir en Marrakech wij verbleven in een 5-sterren hotel in Marrakech met buiten zwembad op kosten schoonfamilie. Eerste week iFrane en Fes bezocht.

Het is echt vreselijk wat er gebeurt is. Wij waren vrijdagavond in Rabat. De appartement van mijn zwager ging hard schudden hevig trillen tegen middennacht. De appartement ging links naar rechts. Ik zat in de woonkamer en besefte eerst niet dat het om aardbeving ging. Ik dacht wel wat is dit nou? We zijn meteen met mijn zwager en schoonzus en mijn vrouw naar beneden gerend en ik mocht ook niks meenemen van mijn zwager. Iedereen was al op straat.

Ik had ook dood kunnen zijn en als wij langer in Marrakech waren gebleven.

Het is vreselijk en het was notabene mijn laatste avond nachtje in Marokko.

Ik had nog nooit in mijn leven aardbeving mee gemaakt. Mijn gedachtes gaat uit naar alle families en ik wil graag helpen.

Jouw reis kun je gewoon doen, ik zag veel toeristen in Marrakech op donderdag en vrijdag vooral op het bekende plein van Marrakech.

Ik benadruk vreselijk

Mijn vrouw heeft een oom vlakbij Marrakech 90 jaar oud en ze hebben geen nieuws.

Je kan gewoon gaan in 2024 pas

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 10-09-2023 11:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
We hebben het over 7 maanden verder... Als je morgen zou gaan zou ik de twijfel begrijpen. Maar dit is meer dan een half jaar verder, dan is de ergste schade wel geleden en zijn ze waarschijnlijk blij met de inkomsten.

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeldereM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:54
Wij vertrekken over 1,5 week naar Marokko, vliegen op Casablanca en hadden Rabat en Marrakesh ook gepland. Denk dat we Marrakesh overslaan maar dat besluiten we last minute wel, we hebben daar een huurauto dus zijn flexibel.
Pagina: 1