Binnekort word mijn nieuwbouwappartement opgeleverd en wil graag (o.a) slimme verlichting toepassen om te kunnen werken met scenes, maar ook om verlichting aan/uit te schakelen d.m.v bepaalde gebeurtenissen. Ik wil mij voornamelijk in dit topic focussen op de situatie in de woonkamer en de hal. Hier heb ik nog wat vragen over en ben benieuwd naar jullie feedback.
Ik heb de volgende uitgangspunten:
Q - algemene verlichting: Wever&Ducre Deep Petit 1.0 - Fase afsnijding (RC)
Q - LED strip tbv koof: Nog niet helemaal zeker, momenteel in offerte, COB LED strip - Triac
K - keuken verlichting: Delta Light Spy 39 CLIP - Fase afsnijding (RC)
B - eettafel: Lightinova Halo - Triac
A - tv: Wever&Ducre Deep Petit 1.0 - Fase afsnijding (RC)
Vragen
De lichtgroepen
S - Lightinova rails verlichting in L-vorm, hotelschakeling, Triac
Z - wandlamp, RC/LR onbekend op t moment
Vragen
Ik heb de volgende uitgangspunten:
- Traditionele knoppen moeten ten alle tijde blijven werken. Ik wil hierbij gebruik maken van slimme dimmer bosjes die ik achter het schakelmateriaal kan plaatsen
- Zoveel mogelijk gebruik maken van het Zigbee protocol
- Wil graag met pulsdrukkers werken. Ik zat te kijken naar de Busch Jaeger Future Linear Matzwart
Woonkamer
De lichtgroepenQ - algemene verlichting: Wever&Ducre Deep Petit 1.0 - Fase afsnijding (RC)
Q - LED strip tbv koof: Nog niet helemaal zeker, momenteel in offerte, COB LED strip - Triac
K - keuken verlichting: Delta Light Spy 39 CLIP - Fase afsnijding (RC)
B - eettafel: Lightinova Halo - Triac
A - tv: Wever&Ducre Deep Petit 1.0 - Fase afsnijding (RC)
Vragen
- In de offerte voor de LEDstrips staat voorlopig de aangerade MiBoxer draadloze zigbee + 2,4ghz AC TRIAC LED dimmer – Draadloze Fase afsnijding Dimmer. Gaat dit ook werken op de Deep Petit spotjes? Ik raak een beetje in de war door Triac. Is dit hetzelfde Fase afsnijding?
- Op lichtgroep Q zit zowel spotjes en de LED strips. Stel dat ik LED strips neem die ook RGB aankunnen. Is het realiseerbaar dat het aan/uit/dimmen door de slimme dimmer middel zigbee en puls kan en het kleur wisselen middels zigbee via een app? Of levert dat technische problemen op? [/i]
Hal
L-vormige halDe lichtgroepen
S - Lightinova rails verlichting in L-vorm, hotelschakeling, Triac
Z - wandlamp, RC/LR onbekend op t moment
Vragen
- De reden dat ik voor de Futur Linear wil gaan is omdat de comfortschakelaar flex erg mooi oogt en een bewegingsmelding mooi combineert. Nu vroeg ik mij af, kan ik dit combineren met een slimme dimmer om alsnog te dimmen als een detectie plaatsvindt?