Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15-02 16:35
Mijn vraag
.
kleinzoon belde mij , dat zijn PS4 pro een update vroeg , naar 10.71 !!!
dus wat zoekwerk gedaan ...je kan deze update niet negeren ,je MOET het dus doen.
Dus PS4 opgestart ,om in veilige mode te geraken ...update gedaan via internet ...uiteindelijk niet gelukt .gevonden op internet ...maak gebruik van een USB stick ...dus stick geformateerd in FAT 32 ...een map aangemaakt PS4 ( in hoofdletters ) in deze map een andere map aangemaakt UPDATE (ook in hoofdletters) .
dan de update gedownload en gecopierd in de map UPDATE .ik zie dan na controle hier staan PS4UPDATE.PUP ...volgens zoekwerk internet moet het dit zijn. wij zijn op de goede weg
Dus de console terug opgestart om naar velige mode te gaan en te kiezen voor update met USB stick ...dus je ziet het verloop van copieren en installeren , hij start op en nog eens op en uiteindelijk lukt het niet.
Meerdere keren geprobeerd en zonder resultaat ,dus hij kan zijn PS4 niet meer gebruiken .....we willen liefst geen complete installatie doen , want dan zijn alle spelletjes kwijt en begin je in feite met een lege schijf ......wat doe ik verkeerd , wie weet de oplossing

grt,

françois

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 02-05 13:41

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar HSA.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
Mijn vraag
.
kleinzoon belde mij , dat zijn PS4 pro een update vroeg , naar 10.71 !!!
dus wat zoekwerk gedaan .op internet en ..je kan deze update niet negeren ,je MOET het dus doen.
Dus PS4 opgestart ,om in veilige mode te geraken ...update gedaan via internet ...uiteindelijk niet gelukt ,na 3 pogingen
.gevonden op internet ...maak gebruik van een USB stick voor deze update ...dus stick geformateerd in FAT 32 ...een map aangemaakt PS4 ( in hoofdletters ) in deze map een andere map aangemaakt UPDATE (ook in hoofdletters) . zo stond het toch op internet
dan de update gedownload en gecopierd in de map UPDATE .ik zie dan na controle hier staan PS4UPDATE.PUP ...volgens zoekwerk internet moet het dit zijn. wij zijn op de goede weg
Dus de console terug opgestart om naar velige mode te gaan en te kiezen voor update met USB stick ...dus je ziet het verloop van copieren en installeren , hij start op en nog eens op en uiteindelijk lukt het niet.
Meerdere keren geprobeerd en zonder resultaat ,dus hij kan zijn PS4 niet meer gebruiken .....we willen liefst geen complete installatie doen , want dan zijn alle spelletjes kwijt en begin je in feite met een lege schijf ......wat doe ik verkeerd , wie weet de oplossing

grt,

françois

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:25
en nogmaals even verplaatst naar het juiste forum :) verwarrend, ik weet het...

@51FRANCOIS je hoeft de tekst niet te herhalen ;)

Tja om te kijken wat er fout gaat zou je het best mee moeten kunnen kijken. Mogelijk is er te weinig ruimte vrij, of is er een probleem met de harde schijf?

Wat lukt er precies niet? Krijg je een foutcode te zien?

Helemaal wissen en initialieren lijkt me de volgende stap.

Als het goed is (en hij heeft PS+) dan staan de voortgang van zijn spellen online opgeslagen.
Als de PS4 nog opstart zou je eerst nog een backup kunnen maken

https://www.playstation.c...0back%2Dup%20wilt%20maken.

[ Voor 4% gewijzigd door Geronimous op 10-09-2023 15:29 ]

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• luukske
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 19:37
Waarom doe je de update niet online (zonder veilige modus, vanuit het meldingen menu)? Zojuist hier gedaan, werkt prima en alle spellen staan er nog op.

[ Voor 20% gewijzigd door luukske op 10-09-2023 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
nog even het volgende vermelden

ik vond op internet dat de update op een stick 493,4 mb is ....als ik de stick formateer zoals beschreven op internet en het aanmaken van de mappen , en zoals het zou moeten ??? alles in hoofdletters dan kom ik ook op 493,4 MB ...dus het zal wel O.K. zijn

maar nu denk ik aan het volgende ...PS4 stond uit ....USB stick plaatsen ,op power knop drukken en wachten op de 2é biep en dan de knop loslaten ...dan de handelingen volgen ...op een bepaald moment vraagt hij om hoe noemt dat nu weer dat dual schock ??? aan te sluiten en dan op een knopje te drukken ....maar volgens mij was zijn dual schock al aangesloten ....zou dit problemen kunnen geven ? m.a.w. hij is gestart met de USB erin en ook dat dual gedoe aangesloten ...en dan op de power knop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 51FRANCOIS
goede avond,

ik had vandaag ,op zondag ook een mail gestuurd naar Game Mania en mijn vraag gesteld en wat ik heb gedaan ...en ja ,op zondag antwoord gekregen ...misschien omdat we daar al meermaals hebben gekocht .

Hi Francois,

Bedankt om contact op te nemen met de Game Mania klantenservice.

Start de PS4 alleen nog maar op in de veilige modus of start deze ook op de normale manier op? Als de console op de normale manier opstart, kun je het via de instellingen opstarten. Je gaat hiervoor naar Instellingen en vervolgens naar Systeemsoftware-update. Het is belangrijk dat de console verbonden is met het internet.

Als de console alleen nog maar in veilige modus opstart, dan is de systeemsoftware corrupt geraakt en moet je een volledig nieuwe installatie uitvoeren. Hier kun je helaas niet omheen. Je kunt het juiste updatebestand downloaden via deze pagina: https://www.playstation.c...ware/ps4/system-software/

Let op: Je moet het updatebestand onder het kopje "De systeemsoftware van de PS4-console opnieuw installeren" downloaden. Klik dan op de knop "Bestand voor het opnieuw installeren van de PS4-console". De andere bestanden zullen niet werken, omdat het niet de volledige installaties zijn.
Vervolgens kun je dit stappenplan uitvoeren:
1. Maak op een pc of Mac een map met de naam 'PS4' op een USB-station in de FAT32-indeling. Maak in deze map een andere map met de naam 'UPDATE'.

2. Download het bestand voor het opnieuw installeren en sla het op in de map 'UPDATE'. Sla het bestand op als 'PS4UPDATE.PUP'. Let op: Als je het bestand meerdere keren gedownload hebt kan het zijn dat de naam van het bestand als 'PS4UPDATE (1)' is opgeslagen. Pas de bestandsnaam aan naar 'PS4UPDATE.PUP'

3. Sluit het USB-station met het bestand aan op de PS4-console.

4. Start de PS4-console op. Als je de bovenstaande stappen correct uitgevoerd hebt zal de PS4 console het updatebestand op de USB kunnen herkennen.
Als de PS4-console het bestand niet herkent, controleer je of de mapnamen en bestandsnaam juist zijn. Voer de mapnamen en de bestandsnaam in en gebruik hoofdletters.
5. Voer de herinstallatie uit, de PS4-console zal een paar keer opnieuw opstarten. Raak de console niet aan en wacht tot het klaar is met de herinstallatie.

6. Na de herinstallatie kun je de PS4-console opnieuw instellen. Je zult alles weer opnieuw moeten downloaden en opnieuw met het account moeten inloggen.
Pagina: 1