Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:09

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik heb op de camping een oude TV staan (Sanyo CE27LD6-B). Natuurlijk een TV van niks maar we kijken daar alleen een beetje nieuws of een serietje. Er zit slechts 1 HDMI ingang op de TV.

De TV zit aan een media-pctje, in dit geval een Dell Optiplex Micro 7060. Deze heeft alleen DP, dus ik gebruik een DP->HDMI kabel.

Van het een op het andere moment geeft deze ineens geen geluid meer door. Wel beeld. De TV zegt ook (als input) ineens DVI (IPV HDMI).

Pc mee naar huis genomen en met dezelfde kabels op TV aangesloten. Daar wel geluid (en beeld). Daarna een laptop (HDMI) thuis op TV aangesloten, ook geluid (en beeld).

Beiden weer mee naar de camping (PC en laptop), maar bij beiden geen geluid (wel beeld, met DVI aanduiding).

Daarna mijn “thuis” FireTV op de Sanyo aangesloten en ineens geeft de TV “HDMI” aan als input. En jahoor , beeld en geluid. Meteen laptop weer aangesloten maar geluid is weer weg.

Mijn initiële verklaring was: HDMI poort zal rot zijn. Maar ik kan dus niet verklaren waarom de FireTV het wel doet.

Inmiddels heb ik 2 andere laptops geprobeerd maar allen geven alleen beeld, geen geluid. Wel allemaal Windows 10 btw.

Het is het verder ook niet waard om eindeloos te troubleshooten, dus ik gebruik nu een BT speaker voor het geluid, das bijna nog beter dan het geluid van de TV. Maar ik zou het wel graag verklaren. Bovendien vind ik het zonde van de speaker. En ik wil eigenlijk ook zo min mogelijk apparaten daar gebruiken, het is al zo klein allemaal en des te meer apparaten des te meer rommel.

Het lijkt er ergens op dat er een handshake misgaat ofzo…

Iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door FreakNL op 09-09-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:45

FeaR

In GoT we trust

Als de TV meldt "DVI" , kan je dat in de instellingen niet omgooien naar "HDMI"? DVI draagt standaard geen geluid, mogelijk dat er daarom geen geluid uit wordt gevoerd. Of, vanaf de kant van de bron kijkende, geeft Windows wel audio output mee aan het signaal?

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik kan op de TV niks qua instellingen. De menu’s zijn zeer miniem.

En dan nog, ik kan (terwijl de TV aanstaat) heen en weer prikken tussen FireTV (wel beeld en geluid) en PC (alleen beeld).

Uiteraard naar audio out gekeken. Kan daar weinig aan instellen. Als ik de laptop of pc mee naar huis neem werkt het direct…

Alles wat je in je antwoord zegt heb ik al gecheckt. Ook al drivers enzo gecheckt. Maar eigenlijk is dat allemaal maar onzinnig. De betreffende laptop en PC doen het prima met beeld en geluid op 2 andere tv’s…

Het probleem zit hem in de TV..

Dat DVI/HDMI is ook alleen maar een notificatie/detectie. Als ik switch van input op de TV (AV knop op afstandsbediening) staat er altijd HDMI behalve als ik de laptop/pc inprik, dan “heet” die ingang ineens DVI.

[ Voor 40% gewijzigd door FreakNL op 09-09-2023 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

FreakNL schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 20:39:
... behalve als ik de laptop/pc inprik, dan “heet” die ingang ineens DVI.
Oftewel iets in de koppeling tussen TV en Windows laat het geluid omvallen vanwaar de TV denkt DVI (en dus geen geluid mee te krijgen). De HDMI poort van de TV is niet defect. HDMI is een standaard, geluid komt altijd over dezelfde pinnen. Als de HDMI In defect zou zijn zou de Firestick ook geen geluid geven.

Ik kan helaas geen handleiding vinden om de menu's eens te doorlopen om te zien welke settings er zijn.

Overigens, de toon van je post leest niet heel vriendelijk...

[ Voor 21% gewijzigd door FeaR op 10-09-2023 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
De tv heeft nauwelijks een menu. En in het servicemenu vind ik niks relevants.

Dus in die zin is de poort dus gewoon wel stuk want hij doet het niet en het ligt niet aan de desktop.

[ Voor 129% gewijzigd door FreakNL op 10-09-2023 07:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Op verzoek van TS dicht.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.