Gele led DRAM error na install ARCTIC Freezer II 360

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanne153
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 16-08 18:45
Wie kan mij helpen met de gele led DRAM error, die na ingebruikname van de ARCTIC Freezer II 360 mij dwarszit?
Daarvoor deed hij het goed, ware het niet dat de CPU geregeld 100 graden werd.

Hardware die ik gebruik:
Asus Prime Z690-A met Raptor-Lake BIOS-update
Kingston DDR5 Fury Renegade RGB 2x16GB 6000
Intel Core i7-13700k
Corsair RM1000i

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Bij Reddit kwam ik dit probleem ook tegen, maar geen oplossingen.
CMOS leegmaken helpt ook niet.
De oude AIO-koeler (ThermalTake) terugzetten werkte ook niet.
Wie mij kan helpen ben ik zeer dankbaar.

Groeten Hanne Arnold

Beste antwoord (via Hanne153 op 10-09-2023 11:23)

• Vandaahl666
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 11:36
Ik heb zelf deze koeler ook, het is een top ding, maar ik heb wel gemerkt bij het monteren dat je 'm veel te strak erop kan zetten.

Hoe ver heb je de schroeven aangedraaid? Met het handje tot je weerstand krijgt en dan misschien maximaal een kwart slag met een schroevendraaier is als 't goed is genoeg. Anders trek je de contactplaat krom en wordt het contact slechter. En als je echt druk maakt kun je de CPU of het mobo ook beschadigen. Ik heb daar eerder wel eens topics over voorbij zien komen.

Aangezien je het probleem nu ook hebt met je oude koeler denk ik dat je het beste alles kan loshalen en opnieuw monteren, en daarbij alles inspecteren op schade. Dus RAM eruit, CPU eruit, moederbord uit de kast, etc. En dan met de basis beginnen, mobo, CPU en 1 reepje RAM, alle slots af gaan en kijken of je het probleem nog hebt en zo ja of het met alle RAM slots zo is of alleen met sommige. Als het probleem nog steeds bestaat ondanks dat je geen visuele schade ziet dan vrees ik dat je misschien iets intern gesloopt hebt en kun je nog onderdelen gaan wisselen om te zien wat precies.

Niet het bericht waar je op hoopte i guess, maar succes met de zoektocht, hopelijk valt het mee.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Vandaahl666
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08-09 11:36
Ik heb zelf deze koeler ook, het is een top ding, maar ik heb wel gemerkt bij het monteren dat je 'm veel te strak erop kan zetten.

Hoe ver heb je de schroeven aangedraaid? Met het handje tot je weerstand krijgt en dan misschien maximaal een kwart slag met een schroevendraaier is als 't goed is genoeg. Anders trek je de contactplaat krom en wordt het contact slechter. En als je echt druk maakt kun je de CPU of het mobo ook beschadigen. Ik heb daar eerder wel eens topics over voorbij zien komen.

Aangezien je het probleem nu ook hebt met je oude koeler denk ik dat je het beste alles kan loshalen en opnieuw monteren, en daarbij alles inspecteren op schade. Dus RAM eruit, CPU eruit, moederbord uit de kast, etc. En dan met de basis beginnen, mobo, CPU en 1 reepje RAM, alle slots af gaan en kijken of je het probleem nog hebt en zo ja of het met alle RAM slots zo is of alleen met sommige. Als het probleem nog steeds bestaat ondanks dat je geen visuele schade ziet dan vrees ik dat je misschien iets intern gesloopt hebt en kun je nog onderdelen gaan wisselen om te zien wat precies.

Niet het bericht waar je op hoopte i guess, maar succes met de zoektocht, hopelijk valt het mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanne153
Beste Vandaahl666,

Heel erg bedankt. Ik kan in ieder geval verder.
Ik zal de afloop melden.
Mvgr. Hanne Arnold

• Hanne153
Helaas niet gelukt. Na overleg stuur ik moederbord en geheugen RMA naar Megekko.