Goedemiddag Tweakers!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p. Ik wil graag de komende jaren nieuwe games kunnen spelen. Spellen zoals bijvoorbeeld Baldur's Gate 3, Cyberpunk 2077 en Starfield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1300. Ik heb wat speling naar boven, als daar een goede reden voor is. Hieronder reken ik niet de monitor die ik nog moet kopen. Als ik mijn 720p smart TV uit jaar 0 blijf gebruiken, heeft dit hele project immers weinig zin
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb altijd laptops gehad, dus ik heb alleen een muis; Razer Deathadder v2.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder het lijstje waar ik op uit ben gekomen na hier rondneuzen, inlezen en aanpassen aan mijn wensen:
Zoals net genoemd moet hier nog een monitor bij. Ik dacht aan https://tweakers.net/pric...m27q-zwart/specificaties/.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag kunnen upgraden over een paar jaar. Wifi en bluetooth is ook fijn. Verder heb ik geen ervaring, dus makkelijk in elkaar zetten is een pré.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Dit is de eerste keer dat ik zelf iets samenstel, dus ik wil graag feedback op mijn lijstje. Werkt het allemaal met elkaar? Zie ik een bottleneck over het hoofd, kan het goedkoper (of juist iets duurder, maar veel beter)? Is dit in de toekomst goed te upgraden? Is de monitor okay?
Dank voor het lezen!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p. Ik wil graag de komende jaren nieuwe games kunnen spelen. Spellen zoals bijvoorbeeld Baldur's Gate 3, Cyberpunk 2077 en Starfield.
Wat mag het systeem gaan kosten?
~€1300. Ik heb wat speling naar boven, als daar een goede reden voor is. Hieronder reken ik niet de monitor die ik nog moet kopen. Als ik mijn 720p smart TV uit jaar 0 blijf gebruiken, heeft dit hele project immers weinig zin
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb altijd laptops gehad, dus ik heb alleen een muis; Razer Deathadder v2.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Hieronder het lijstje waar ik op uit ben gekomen na hier rondneuzen, inlezen en aanpassen aan mijn wensen:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 235,96 | € 235,96 |
| 1 | Moederborden | ASRock A620M Pro RS WiFi | € 135,18 | € 135,18 |
| 1 | Videokaarten | XFX Speedster QICK 319 Radeon RX 7800 XT Core Edition | € 565,- | € 565,- |
| 1 | Behuizingen | DeepCool CC560 Zwart | € 49,49 | € 49,49 |
| 1 | Processorkoeling | DeepCool AG400 | € 25,95 | € 25,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 99,70 | € 99,70 |
| 1 | Voedingen | NZXT C750 Gold v2 | € 105,58 | € 105,58 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 84,99 | € 84,99 |
| Totaal | € 1.301,85 | |||
Zoals net genoemd moet hier nog een monitor bij. Ik dacht aan https://tweakers.net/pric...m27q-zwart/specificaties/.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil graag kunnen upgraden over een paar jaar. Wifi en bluetooth is ook fijn. Verder heb ik geen ervaring, dus makkelijk in elkaar zetten is een pré.
Ga je overklokken?
Nee.
Wat verwacht je van ons?
Dit is de eerste keer dat ik zelf iets samenstel, dus ik wil graag feedback op mijn lijstje. Werkt het allemaal met elkaar? Zie ik een bottleneck over het hoofd, kan het goedkoper (of juist iets duurder, maar veel beter)? Is dit in de toekomst goed te upgraden? Is de monitor okay?
Dank voor het lezen!