Powerdale EV chargers faillissement -> mydiego.lu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lseg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-02-2024
Zijn er nog gebruikers van de Powerdale Nexxtender Home?

Powerdale had een site en een app (Nexxtmove) om al mijn laadbeurten te monitoren.

Blijkbaar wordt deze site overgenomen door mydiego.lu waar ik al netjes een factuur van ontvangen heb om 60 euro per jaar te betalen.
Maar ik vraag mij af hoe zij dit waar kunnen maken zonder ook de hele HW over te nemen.
Ik krijg geen antwoord op mijn vragen hoe de toekomst er uitziet.

Mijn vraag is twee ledig:

1) zijn er nog mensen (ik denk enkel in Belgie) die huidige ervaringen kunnen delen ivm powerdale en mydiego.lu

2) zijn er tweakers die al aan het proberen zijn om de lader naar eigen hand te zetten.
Als ik mij niet vergis zit er naast power logica gewoon een ESP32 module in dat kastje.
Op dit moment is er een BT protocol tussen mijn telefoon en smartphone, maar ik kan hem ook rechtstreeks aan de wifi hangen (sinds begin dit jaar of zo)

dank bij voorbaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vifra
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 09-05 13:56
De hardware werd niet overgenomen waardoor de support en garantie komt te vervallen. De website van Powerdale is off-line gegaan. De technische support is niet meer bereikbaar (telefonisch, fysiek of via mail) waardoor problemen met de hardware niet meer opgelost kunnen worden.

Eigenlijk, als dit zo blijft, is het advies naar een ander systeem te gaan ... (vaste lader of andere smart cable van competitor).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoDiVe
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik heb zelf ook een Nexxtender Home laadpaal bij mijn woning laten installeren. Heb vaak problemen met kunnen aansturen van het apparaat vanaf de app op mijn mobiel, maar aan ontwikkeling/bugfixing zal wel niets meer gedaan worden. Ik betaal overigens geen abonnementskosten en vraag mij af wat de nieuwe eigenaar in ruil daarvoor levert. Ze moeten de app in de lucht houden want zonder app wordt mijn laadstation onbruikbaar, maar om daar nou 60€ voor neer te tellen....
ik zal proberen mijn licht eens op te steken bij de NL partij die de installatie heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1961
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb ook een Nexxtender Home laadpaal en heb er ook één bij een klant van mij geplaatst. Ik kreeg ook al een paar mails van mydiego.lu om 2x 60 eur te betalen voor het platform. Hierop heb ik niet gereageerd. Blijkt dat dergelijke factuur naar alle installateurs gestuurd is.
Volgens de groothandel waar ik de laadpalen kocht gaat mydiego geen aktie ondernemen tot eind dit jaar.
Echter zoek ik ook een mogelijkheid om de laadpaal 'off line' te krijgen. In de laadpaal zit er een SIM-slot met kaart, maar als die weggenomen wordt blijft de laadpaal 'on line'. Ik vraag me dus af hoe de verbinding gemaakt wordt? Ik maak verbinding met het toestel via BT en er is geen wifi connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiSe
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 20-03-2024
De data wordt doorgestuurd via je GSM:
laadpaal --bluetooth--> GSM --Wifi/data--> Cloud
Dus geen bluetooth verbinding maken = offline na een paar dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nyspet
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 11-01-2024
Ben eveneens in het bezit van de Powerdale. Als ik het hier goed begrijp, gaat hij tegen het eind van het jaar niet meer werken, tenzij we deze factuur betalen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTSS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:10
Ik ben ook in het bezit van een Powerdale, overgenomen bij een verhuizing een half jaar geleden. Bij het aanmaken van een account geeft de app aan dat er al een account bestaat (van de vorige bewoners…). Is er nog een mogelijkheid om toegang te krijgen tot de app? Of biedt de app weinig toegevoegde waarde?

Zou graag de laadtijden van de auto wat meer willen sturen (tijd/tot 80%). Met de Peugeot app wil laden op basis van tijd wel maar niet qua percentage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj1961
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 01-02-2024
Ik heb nog eens nagevraagd bij de groothandel...
Er zal geen 'technische' ondersteuning meer zijn voor de Powerdale laadpalen. Bij defect of storing zal er dus geen service zijn.
Het Diego platform zou blijven maar zal betalend zijn.
Na wat lezen hier en daar heb ik maar besloten om de Powerdale laadpaal weg te nemen en ik heb ondertussen een Smappee laadpaal geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philippe HLN
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 18-02-2024
Beste gebruikers van Powerdale
Ik ben journalist bij HLN en schrijf een artikel over de problemen met thuis- en andere laadpalen van Powerdale na het faillissement (zoals niet meer de app kunnen gebruiken).
Ik zoek daarbij getuigenissen van gebruikers.
Heb jij problemen, stuur me dan een mailtje op phg@hln.be
Merci alvast
Philippe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 02:33
@Philippe HLN ik zag dat je artikel net online is verschenen op HLN. Misschien ook eens met je collega's van de tweakers-redactie praten, zodat zij hier ook een artikeltje over kunnen schrijven.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTSS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:10
Ben benieuwd naar het artikel maar deze staat helaas achter een betaalmuur…

De lader werkt gelukkig nog steeds prima. Gaat dat binnenkort veranderen en moet ik kijken naar een nieuw laadstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenVdw14
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 19-02-2024
Hallo,

Wij hebben 2 rfid badges bij onze powerdale laadpaal. Dus die functioneerde gisteren nog normaal. Settings wijzigen zal helaas geen optie meer zijn wegens onbruikbare app… 😬

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomPauwels71
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 16-04 10:01
Idem hier, probeerde vandaag de app te gebruiken om mijn maandelijkse verbruik op te halen, maar kan dus niet meer inloggen. Laden lukt dus nog, maar instellingen wijzigen of waardes uitlezen gaat dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwpi
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 30-04 19:11
Dit vond ik terug (ik werk in Luxemburg): Link

Ze hoeven alleen maar een e-mail te sturen naar nexxtmove@mydiego.lu of contact met ons op te nemen op +352 28 83 80 80, een nummer dat 24 uur per dag en zeven dagen per week bereikbaar is en wordt beheerd door de ACL (het equivalent in Luxemburg van Touring Secours Belge).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• geertmeersman
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 27-07-2024
Ik heb me de afgelopen weken een beetje verdiept en ben met een oplossing gekomen ;-)

https://github.com/geertmeersman/nexxtender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertkb
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 09:42
Mijn Powerdale geeft een foutmelding 64, de leds kleuren rood.

Ik vind ergens de volgende mogelijke oorzaak:
De interne RCM in uw Home-apparaat is geactiveerd. Er is een reststroom gedetecteerd door het Home-apparaat.
Geen idee wat dit betekend, iemand van jullie?

Geert Klein Breteler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steva
  • Registratie: Mei 2024
  • Laatst online: 07-06-2024
Is het mogelijk om de powerdale laadpaal offline te halen en hem daarna zonder het platform te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertmeersman
Steva schreef op donderdag 9 mei 2024 @ 07:50:
Is het mogelijk om de powerdale laadpaal offline te halen en hem daarna zonder het platform te gebruiken?
Perfect mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nillens
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 03-09-2024
geertmeersman schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:46:
Ik heb me de afgelopen weken een beetje verdiept en ben met een oplossing gekomen ;-)

Hallo Geert, voor iemand die technisch onderlegd is geen probleem, maar voor mij allemaal chinees.
Sinds vandaag mijn paal ook offline. Is er ergens een simpele handleiding of ...

bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09-05 16:59
dj1961 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 09:30:
Na wat lezen hier en daar heb ik maar besloten om de Powerdale laadpaal weg te nemen en ik heb ondertussen een Smappee laadpaal geplaatst.
Ik ben hetzelfde van plan. Wat heb je gedaan met je laadpaal?
Zou ik die kabel kunnen losmaken en daar een CCS eindstuk op steken? Dan is die misschien nog iets waard.
Want de laadpaal op zich zal denk ik weinig waarde meer hebben als de software het niet meer doet.

edit: na het bekijken van geertmeersman zijn ontwikkeling, denk ik dat ik dat eerst ga proberen en zien hoe het gaat.

[ Voor 10% gewijzigd door this op 23-07-2024 12:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nillens
this schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 12:47:
[...]

Ik ben hetzelfde van plan. Wat heb je gedaan met je laadpaal?
Zou ik die kabel kunnen losmaken en daar een CCS eindstuk op steken? Dan is die misschien nog iets waard.
Want de laadpaal op zich zal denk ik weinig waarde meer hebben als de software het niet meer doet.

edit: na het bekijken van geertmeersman zijn ontwikkeling, denk ik dat ik dat eerst ga proberen en zien hoe het gaat.
ik zou dit ook graag proberen maar daar ben ik niet technisch genoeg voor onderlegd... is het veel werk om de stappen te filmen of screenshots te maken? alle hulp is welkom...
:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertmeersman
Contacteer me gerust via discord en ik sta jullie met veel plezier bij. Er zijn ook net wat andere gebruikers op de server die dit reeds toegepast hebben.
Discord link staat in de readme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nillens
geertmeersman schreef op dinsdag 23 juli 2024 @ 22:57:
Contacteer me gerust via discord en ik sta jullie met veel plezier bij. Er zijn ook net wat andere gebruikers op de server die dit reeds toegepast hebben.
Ik vrees dat dat een heel lang telefoongesprek gaat worden :-)
Laat me een mensenleven redden geen probleem, maar hier snap ik niks van :-))))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nillens
@Geert,
Als ik dit zo lees dan moet je dus op een PC een server hebben draaien waarmee je verbinding kan maken of ben ik mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertmeersman
Neen, de ESP32 chip werkt perfect standalone.
Dus eigenlijk een USB stopcontact, bv van een telefoon, dat de ESP32 voedt. Dat is voldoende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nillens
geertmeersman schreef op donderdag 25 juli 2024 @ 13:35:
Neen, de ESP32 chip werkt perfect standalone.
Dus eigenlijk een USB stopcontact, bv van een telefoon, dat de ESP32 voedt. Dat is voldoende
en waar zit die ESP32 in... dan raak ik misschien op weg, heb gisteren geprobeerd maar raakte niet verder dan de Python installatie op pc. Of moet ik op dat moment de laadpaal met de pc verbinden via kabel

[ Voor 7% gewijzigd door Nillens op 26-07-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertmeersman
de ESP32 is een kleine module die je aankoopt.
De eerste keer om de 'software' erop te zetten, moet je hem gewoon via een usb kabel met de pc verbinden.
Nadien kan je hem in om het even welk stopcontact steken met een 5V voeding (zoals bv een gsm lader).
Hij moet dan gewoon binnen het bluetooth bereik liggen van je laadpaal en binnen het wifi bereik van je woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nillens
geertmeersman schreef op vrijdag 26 juli 2024 @ 17:56:
de ESP32 is een kleine module die je aankoopt.
De eerste keer om de 'software' erop te zetten, moet je hem gewoon via een usb kabel met de pc verbinden.
Nadien kan je hem in om het even welk stopcontact steken met een 5V voeding (zoals bv een gsm lader).
Hij moet dan gewoon binnen het bluetooth bereik liggen van je laadpaal en binnen het wifi bereik van je woning.
Aha! heb je er toevallig een voorbeeld van (zodat ik het juiste aankoop), dan kan ik aan de slag!
of zoiets? ->
https://www.hobbyelectron...jCmfo_YkJdLYaAuPmEALw_wcB

[ Voor 16% gewijzigd door Nillens op 27-07-2024 12:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geertmeersman
Staat allemaal in de readme, met AliExpress link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonvh
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-09-2024
In de readme op github? Daar zie ik geen discord. Heel tof project overigens! Ik ga het proberen installeren bij mijn schoonvader, een van de gedupeerden.

Oh toch gevonden! Ik scande op het woord discord, maar er staat een discord icoontje bij het woord chat.

Bedankt!

[ Voor 11% gewijzigd door antonvh op 01-09-2024 14:26 . Reden: Opgelost! ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcarma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-04 15:23
Ik heb helaas ook zo een powerdale laadpaal. Laden werkt nog altijd kan alleen niet meer uitlezen wat het verbruik is. Ik heb nog twee laadpasjes die ik dan steeds moet gebruiken, hopelijk gaan die niet stuk. Ik las in de manual wel dat er een mogelijkheid is om het gewoon open te zetten, zodat hij altijd laad. Kan dat nog zonder de app nu? Heeft iemand dit geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
mcarma schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 13:48:
Ik heb helaas ook zo een powerdale laadpaal. Laden werkt nog altijd kan alleen niet meer uitlezen wat het verbruik is. Ik heb nog twee laadpasjes die ik dan steeds moet gebruiken, hopelijk gaan die niet stuk. Ik las in de manual wel dat er een mogelijkheid is om het gewoon open te zetten, zodat hij altijd laad. Kan dat nog zonder de app nu? Heeft iemand dit geprobeerd?
Zelfde probleem hier. Ik moet nog eens kijken naar die home assistant oplossing.
Ik zou niet weten hoe ik zonder app aan die laadpaal instellingen kan.

[ Voor 5% gewijzigd door this op 21-10-2024 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokio69
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 30-10-2024
geertmeersman schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 11:46:

Hallo Geert via een veiling zou ik een dikke 40 van deze laders kunnen kopen. Omdat we regelmatig laadpalen instaleren bij mensen thuis leek het mij een eventueel interessante deal.
Normaal installeren we altijd laadpalen met OCPP connectiviteit zodat kleine horecazaken bvbv een paal kunnen koppelen op Tap Electric.
Zou met uw ESP32 oplossing dit mogelijk zijn ?
Als u eventueel de uitdaging zou zien zitten. De laadpalendie we zetten van NBPower hebben ook een simkaartslot en een ESP32 on board en ben nu net aan het bedenken dat voor de config we ook afhangen van het lange leven van die fabrikant. De config is net als bij Powerdale op basis van een bluetooth/wifi app en hun online cloud platform om de OCPP url en dergelijke erin te krijgen.

Groetjes vanuit Brugge
Tom Tokio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank Cuypers
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-03 13:46
Een ander alternatief om de Nexxtender Home te bedienen is https://github.com/FrankHJCuypers/Gaai. Zie de README.md.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSTSOL
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 06:59
Vandaag ook kennis gelukkig kunnen maken met de Gaai app op een Android telefoon. :)
Eenvoudige installatie van de APK, type, serie nr en daarna PIN en gebruiker kon zijn laadpaal weer " bedienen".
Onwikkelaar heel erg bedankt. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcarma
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21-04 15:23
ik ben helaas niet meer gekoppeld met laadpaal en dus vraagt hij voor een koppelcode bij die graai app. Hoe kan ik die pin code achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
@geertmeersman Ik ben me aan het verdiepen in jouw oplossing. Voor die ESP32, kan dit met een raspberry pi 4? Of heb ik daar nog iets anders voor nodig?
Ik ben niet zo thuis in heel dat flashen verhaal.
Pagina: 1