In 2019 zijn mijn pa en ik naar de 75-jarige edite van D-day geweest. Toen waren we er van 31 mei tot 11 juni, en er was van alles te doen in die periode, en zelfs ook al weken daarvoor en nog weken erna. Nu zijn we bezig met plannen voor volgend jaar, de 80-jarige editie. Wat me opvalt is dat er nog maar weinig informatie te vinden lijkt qua programma. Is dit zo omdat het niet net zo bijzonder is als bij de 75-jarige editie, en dat er inmiddels steeds minder veteranen leven om dit bij te wonen? Heel verder dan wat er op deze website staat kom ik niet. Weet iemand of er al ergens een completere agenda beschikbaar is, desnoods in het Frans (ik kan geen Frans maar lang leve Google Translate)? Dit zal helpen met bepalen welke data we kiezen. We zitten nu te denken aan 1 t/m 9 juni ongeveer.
De vorige keer hebben we een paar georganiseerde wandelroutes in groepjes gevolgd. Die waarbij je het verhaal van de 101st Airborne volgt was zeer geslaagd en informatief. Twee andere waarbij we vooral heel veel liepen en slechts om de paar kilometer uitleg in het Frans kregen niet zo. We hoorden toen van een georganiseerde wandelroute met gids over de stranden van Omaha en Point Du Hoc. Ik probeer die terug te vinden, en vind heel veel guided tours, maar niets wat hier op lijkt. Weet iemand hier meer van? Alle tips over goede wandelroutes zijn welkom uiteraard
De vorige keer hebben we een paar georganiseerde wandelroutes in groepjes gevolgd. Die waarbij je het verhaal van de 101st Airborne volgt was zeer geslaagd en informatief. Twee andere waarbij we vooral heel veel liepen en slechts om de paar kilometer uitleg in het Frans kregen niet zo. We hoorden toen van een georganiseerde wandelroute met gids over de stranden van Omaha en Point Du Hoc. Ik probeer die terug te vinden, en vind heel veel guided tours, maar niets wat hier op lijkt. Weet iemand hier meer van? Alle tips over goede wandelroutes zijn welkom uiteraard
When life throws you a curve, lean into it and have faith!