PC gaat niet meer aan, lichten branden fans draaien.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deemsen
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 31-12-2023
Het probleem begon toen ik merkte dat wanneer ik mijn pc uitzette dat mijn hardware nog een hele tijd aan bleef, mn moederbord, cpu, gpu enz stonden allemaal nog aan terwijl mn pc uit hoorde te staan. Pas na een paar uur ging de rest uit.

De dag daarna wanneer ik hem terug aan wou zetten kreeg ik geen reactie. Echter, mn pc kreeg wel stroom en het rgb van mijn moederbord stond ook aan. Pas na een paar uur mijn psu aan te laten staan kon ik mijn pc aanzetten, waardoor mijn hardware begon te draaien. Maar ik krijg geen beeld en verder helemaal geen reactie van mijn pc.

Ik heb alle kabels gecheckt, en ook gekeken of er misschien ergens kortsluiting was maar ik kon geen probleem vinden. Ik heb dit exacte probleem al een keer eerder gehad bij mijn pc. Maar toen losde het zichzelf op. Ik ben er ook nooit achter gekomen wat het toen was. Dit gebeurde toen een aantal weken en ging soms wel aan en soms dagen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:28
En uit welke componenten bestaat je pc, met name van je voeding zijn de precieze specificaties nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Uit welke onderdelen bestaat je pc en wat heb je al geprobeerd behalve kabels nalopen?

Heb je onderdelen om uit te wisselen om uit te kunnen sluiten?

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deemsen
1070ti
Ryzen 2600x
B450 moedebord
Corsair cx550m
2x ballistx 8gb
Seagate 1tb hdd
Kingston 250gb ssd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:28
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/705492

Neem deze eens door, op deze manier kun je in ieder geval componenten gaan uitsluiten.

Mijn onderbuik zegt dat de voeding niet goed is, dus wellicht handig om daar mee te beginnen. Kun je van iemand een voeding lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deemsen
Het lijkt mij logisch, ik ga zsm een nieuwe voeding kopen aangezien ik helaas er geen kan lenen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-09 22:04

rdejongjr

Gnome

Deemsen schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 23:06:
Het lijkt mij logisch, ik ga zsm een nieuwe voeding kopen aangezien ik helaas er geen kan lenen
Let er wel op dat je ALLE kabels dan vervangt, menig hdd/ssd (of erger) is gesneuveld door hergebruik van de oude kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deemsen
Zojuist een gloednieuwe voeding geïnstalleerd. Maar dit was jammer genoeg niet het probleem, ik heb ook de pc proberen te jumpstarten maar dat gaf ook geen reactie. Alle kabels zijn vervangen.
Pagina: 1