Schrikverlichting / floodlight

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:35
Binnenkort wil ik een motor kopen en stallen in de berging in de tuin. Ik wil zowel buiten de berging als binnen de berging veel licht (afschrikkend) hebben. Zodra iemand de berging wilt betreden (er voor gaat staan dus) moeten beide lichtpunten branden. Er is stroom aanwezig.

Eventueel zou ik dit willen combineren met een camera.

Hoeveel lumen licht heb ik nodig? Werken alle sensors min of meer een beetje hetzelfde? Er is echt zoveel keus waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.

Aanraders qua camera icm verlichting?

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkvvkevin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17:46
c-nan schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:21:

Zelf al eens gezocht op buitencamera met verlichting? Geeft ontzettend veel hits en mogelijkheden, afhankelijk van je wensen.

Met onderstaande 2 camera's heb ik ervaring en kan ik ook aanraden.

Netatmo
Eufy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Haal zo'n Tradfri bewegingssensor en koppel 'm aan 2 lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:45

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

c-nan schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 10:21:
Binnenkort wil ik een motor kopen en stallen in de berging in de tuin. Ik wil zowel buiten de berging als binnen de berging veel licht (afschrikkend) hebben. Zodra iemand de berging wilt betreden (er voor gaat staan dus) moeten beide lichtpunten branden. Er is stroom aanwezig.

Eventueel zou ik dit willen combineren met een camera.

Hoeveel lumen licht heb ik nodig? Werken alle sensors min of meer een beetje hetzelfde? Er is echt zoveel keus waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie.

Ik heb aan de voorzijde van mijn huis een eenvoudige Brennenstuhl met aaneezigheidsdetectie.

Gekozen voor 1000 lumen met 6000kelvin en dat is een flinke bak licht maar ik eerder nu 5000kelvin ofzo advisreren qua kleur, iets minder blauw/klinisch

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dit is toch wel echt het minimale wat je moet willen

https://www.amazon.com/dp/B08BFJJ521

Wellicht meerdere plaatsen!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:10
Een beetje inbreker is blij met een beetje licht. Dan ziet ie namelijk meteen dat je een slecht slot in de berging hebt zitten wat ie in 3 seconden open kan maken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Onthoud wel hoe meer je opvalt hoe groter de kans wordt dat het er interessant uit ziet.
Maar die kleine vluchtige handjes schrik je wellicht er wel mee af.

Goede sloten erop zetten met kerntrek beveiliging, massieve deur met dieveklauwen en anti inbraakstrips erop.
Alarm op de deur zetten en bewegingmelden binnen in de berging plus camera die alles opneemt en direct meldingen doorstuurt naar je zodat je eventueel direct 112 kan bellen.
De motor zelf ook aan de ketting vastzetten aan de bewoonde wereld met minimaal ART4.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:00
Een alarm lijkt mij een betere investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 10:30
Kijk even naar je directe omgeving... verlichting heeft alleen nut als de inbreker daardoor snel opvalt. Woon je ergens buiten bebouwde kom of op industrieterrein is het alleen maar fijn voor de inbreker, niet in het donker werken...

Eerste stap die je wil doen is afschrikken: goed hang en sluitwerk en een stevig schuurtje.
Stap 2: snelle detectie, bewegingsmelders, camera's en of alarm systeem
Stap 3: motor in de schuur extra vastzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

mcDavid schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:46:
Haal zo'n Tradfri bewegingssensor en koppel 'm aan 2 lampen.
Of nog meer lampen/Tradfri stekkerschakelaar met daarachter een led straler (of een stroboscoop :P )
Voordeel is ook dat je nog lampen binnen kunt koppelen, of je domotica, zodat je zelf ook een alertering krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door _ferry_ op 10-09-2023 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:55
Purzelbaum schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:37:
Kijk even naar je directe omgeving... verlichting heeft alleen nut als de inbreker daardoor snel opvalt. Woon je ergens buiten bebouwde kom of op industrieterrein is het alleen maar fijn voor de inbreker, niet in het donker werken...

Eerste stap die je wil doen is afschrikken: goed hang en sluitwerk en een stevig schuurtje.
Stap 2: snelle detectie, bewegingsmelders, camera's en of alarm systeem
Stap 3: motor in de schuur extra vastzetten.
Ik zou (ik heb) stap 3 toch eerder. Ikzelf als eerste.
Iets wat teveel moeite kost om mee te nemen tov van de tijd om ontdekt en gesnapt te worden, laten ze staan.
Op zich is dan eigenlijk wel eerst het goed hang- en sluitwerk, maar de motor goed vastzetten is dan het tweede.
Ach, eigenlijk maakt de volgorde ook niet uit.
Maar de kosten van een goed slot en muur- of grondanker zijn lager dan van een duur camera- en alarmsysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 16:40

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

NicoHF schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 16:53:
Onthoud wel hoe meer je opvalt hoe groter de kans wordt dat het er interessant uit ziet.
Maar die kleine vluchtige handjes schrik je wellicht er wel mee af.

Goede sloten erop zetten met kerntrek beveiliging, massieve deur met dieveklauwen en anti inbraakstrips erop.
Alarm op de deur zetten en bewegingmelden binnen in de berging plus camera die alles opneemt en direct meldingen doorstuurt naar je zodat je eventueel direct 112 kan bellen.
De motor zelf ook aan de ketting vastzetten aan de bewoonde wereld met minimaal ART4.
Met de term 'berging' heb ik zo'n houten hutje in beeld. Met de maatregelen die je voorstelt zagen ze gewoon een gat in de zijkant. Dat is blijkbaar de moeite want eigenaar heeft erg veel geld gestoken in de deur etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purzelbaum
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 21-09 10:30
Truus01 schreef op zondag 10 september 2023 @ 16:30:
[...]

Ik zou (ik heb) stap 3 toch eerder. Ikzelf als eerste.
Iets wat teveel moeite kost om mee te nemen tov van de tijd om ontdekt en gesnapt te worden, laten ze staan.
Op zich is dan eigenlijk wel eerst het goed hang- en sluitwerk, maar de motor goed vastzetten is dan het tweede.
Ach, eigenlijk maakt de volgorde ook niet uit.
Maar de kosten van een goed slot en muur- of grondanker zijn lager dan van een duur camera- en alarmsysteem.
Klopt, uiteindelijk gaat het om tijd en moeite. Als het teveel tijd danwel moeite kost haakt men vaak af. Is er echter oneindig tijd dan is moeite geen probleem. Vandaar dat ik eerst voor detectie zou gaan, afhankelijk van de omgeving kan dat schikverlichting zijn of alarm en of camera's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Even van internet gepakt, maar het gaat inderdaad om zo een houten simpele berging:
Afbeeldingslocatie: https://degrootvroomshoop.nl/_ipx/_/wordpress//2022/11/Basis-berging-met-plat-dak-1.jpg

De zijkant is vanaf de straat (zoals hier) bereikbaar, dus ze zouden daar inderdaad kunnen zagen.

Wij hebben geen raam in de deur zitten, de deur is dus volledig van hout.

Om bij de deur van de berging te kunnen komen moeten ze eerst door het poortje kunnen (zie hieronder wat ik bedoel, ook even geleend van google/internet):
Afbeeldingslocatie: https://www.hekwerk-partners.nl/image/uploads/project/2021/hoefenhaag-dubbelstaafmat/brede-looppoort-hoefenhaag.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-09 23:11
Ik zou inzetten op een goed motorslot, desnoods verankert in de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Firestorm schreef op zondag 10 september 2023 @ 17:06:
[...]

Met de term 'berging' heb ik zo'n houten hutje in beeld. Met de maatregelen die je voorstelt zagen ze gewoon een gat in de zijkant. Dat is blijkbaar de moeite want eigenaar heeft erg veel geld gestoken in de deur etc.
Ik zie je dat je gelijk had,dan hebben veel maatregelen inderdaad geen nut.
Dacht het van steen zou zijn maar helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-09 21:12

M2M

medicijnman

En als je dan een lampje op wil hangen, 15 euro bij de Lidl...

-_-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shadowhawk00
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Als je zorgt dat je poort gewoon dicht zit met een goed slot gaan ze niet eens je berging proberen. Veel te veel werk en duurt te lang, tenzij ze echt weten dat daar een dure motor staat.
En als het echt professionals zijn die specifiek die motor willen hebben houd je ze niet tegen.

Gelegenheids dief gaat niet in je schuurtje kijken die kijkt binnen, Wat staat er nu normaal in dat schuurtje? Een fiets? die kan hij op het station makkelijker stelen. Binnen liggen misschien laptop/telefoon/autosleutels dat is veel handiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:48
Ik zou ten eerste zorgen voor goede sloten, en ten tweede voor een goede verzekering.

Qua sloten in ieder geval een ketting en een vloeranker en daarnaast misschien nog een schijfremslot met ingebouwd alarm.

Lampen zijn leuk maar als steeds aangaan als er een vogel voorbijkomt dan kijkt niemand daar meer naar, na een paar dagen. Ik zou zelf ook niet steeds kijken of de buurman zelf buiten loopt of dat het een vreemde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Een gat in een schuur zagen heb ik echt nog nooit van mijn leven van gehoord. Zijn daar ook voorbeelden van? Klinkt wel heel paranoïde als je het mij vraagt.

En inderdaad, als het echt zo bijzonder is, en ze willen er zo graag bij, lukt het ze toch wel. Er zijn heel veel meer zwakkere plekken als een muur.
Dan tikken ze toch gewoon een raam van het huis in, en pakken ze de sleutel(s). Sta je dan met al je sloten.

Gewoon een alarm met GPS op de motor, en een camera/bewegingsensor in de schuur, als je echt voorzichtig wil zijn.
Ik zou me eigenlijk meer zorgen maken of je dat ding überhaupt in de schuur krijgt.

[ Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 10-09-2023 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 27-09 21:15
Gewoon ergens een stalling huren waar je naar kunt lopen/fietsen.
Of je koopt gewoon geen motor als je hem niet goed stallen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:52
c-nan schreef op zondag 10 september 2023 @ 18:34:
De zijkant is vanaf de straat (zoals hier) bereikbaar, dus ze zouden daar inderdaad kunnen zagen.

Wij hebben geen raam in de deur zitten, de deur is dus volledig van hout.

Om bij de deur van de berging te kunnen komen moeten ze eerst door het poortje kunnen (zie hieronder wat ik bedoel, ook even geleend van google/internet):
Okee.. Een wand inzagen om bij een motor te kunnen komen. Dan zou je een hele bijzondere motor moeten hebben. En dat moeten ze dan ook weten dat die motor er staat. Wat hier ook al aangegeven is: Zorg voor een goede poort met slot voor de tuin. Dan ook eens naar maatregelen bij de motor zelf. Zoals een slot met grondverankering los van het schuurtje. Als je de motor standaard vastzet aan de grondverankering dan hebben ze al iets meer moeite. Dan roven ze de rest wel uit de schuur :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
Shadowhawk00 schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:55:
Als je zorgt dat je poort gewoon dicht zit met een goed slot gaan ze niet eens je berging proberen. Veel te veel werk en duurt te lang, tenzij ze echt weten dat daar een dure motor staat.
En als het echt professionals zijn die specifiek die motor willen hebben houd je ze niet tegen.

Gelegenheids dief gaat niet in je schuurtje kijken die kijkt binnen, Wat staat er nu normaal in dat schuurtje? Een fiets? die kan hij op het station makkelijker stelen. Binnen liggen misschien laptop/telefoon/autosleutels dat is veel handiger.
https://www.bmwgsclub.nl/...-gestolen-voor-3-minuten/
Vannacht is wederom mijn 1250 (3 maanden jong) uit de (gezamenlijke) parkeergarage meegenomen, wel nadat ze eerst mijn motorhoes, 2 ART sloten, m’n schrijfrem gedeeltelijk, en mijn motor Bunker doorgeslepen hadden, in totaal 4 verschillende sloten!
https://www.bmwgsclub.nl/...200gsa-triple-black-2016/
Afgelopen nacht op brutale wijze gestolen uit mijn ondergrondse garage.

Beveiligd met 3 sloten, een muuranker, een alarm en een stuurslot.

20 minuten zaagwerk en weg was ie.
https://www.bmwgsclub.nl/...olen-gsa-1250-10-11-2021/
Vannacht is uit een ondergrondse parkeergarage aan de Bomschuitstraat (Katwijk) mijn motor gestolen. (rond 02h30) Het gaat om een BMW GSA 1250 uit 2020. Zat vast met 2 goedgekeurde sloten (ook aan mijn scooter). Camera beelden aanwezig. Mocht iemand iets zien of gezien hebben hoor ik het graag!
Bovenstaande gevallen lijkt steeds te gaan om een gedeelde parkeer garage. Uit een prive berging wordt er wellicht minder snel gestolen. Dan heeft een goed slot op de poort en deur misschien best wel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-nan
O88088 schreef op zondag 10 september 2023 @ 21:57:
Ik zou ten eerste zorgen voor goede sloten, en ten tweede voor een goede verzekering.

Qua sloten in ieder geval een ketting en een vloeranker en daarnaast misschien nog een schijfremslot met ingebouwd alarm.

Lampen zijn leuk maar als steeds aangaan als er een vogel voorbijkomt dan kijkt niemand daar meer naar, na een paar dagen. Ik zou zelf ook niet steeds kijken of de buurman zelf buiten loopt of dat het een vreemde is.
Daarom dus ook een beetje dit topic, ik ben op zoek naar een camera waar je bijvoorbeeld het detectie gebied kunt instellen. En dat de camera slim genoeg is om te zien of het om een mens of om een dier gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07:52
c-nan schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:50:
Bovenstaande gevallen lijkt steeds te gaan om een gedeelde parkeer garage. Uit een prive berging wordt er wellicht minder snel gestolen. Dan heeft een goed slot op de poort en deur misschien best wel zin.
Gezamelijke garage... De omgeving Rotterdam / Katwijk / Leiden zo te lezen. Zo lang ze niet direct bij de motor kunnen komen en zichtbaar is zal het mogelijk minder snel gebeuren. Als je dan ook nog de motor in de schuur vastzet dan hebben ze zoveel tijd nodig dat het niet interessant is. Een GPS-tracker is dan nog een extra optie.

Een camera kan dan is een normale beveiligscamera een idee. Je houdt ze er niet mee tegen. Je zet ze alleen op beeld. Of ze daar zo bang van worden. O ja: Dan niet te veel op de diverse websites (zoals facebook) zetten van "Leuk aan het toeren geweest met mijn nieuwe BMW compleet met routebeschrijving". Of een partner die even aangeeft wanneer jullie op vakantie zijn. Als je dat niet doet zal ook iets helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
c-nan schreef op maandag 11 september 2023 @ 15:51:
[...]

Daarom dus ook een beetje dit topic, ik ben op zoek naar een camera waar je bijvoorbeeld het detectie gebied kunt instellen. En dat de camera slim genoeg is om te zien of het om een mens of om een dier gaat.
Als je een camera in de schuur ophangt maakt het toch niet uit? Misschien een keer spin of wat dan ook. Maar buiten dat zal elke beweging toch al snel iets betekenen.

Als je in een gedeelde (ondergrondse) garage om een uur of 3 een uurtje gaat staan zagen/slijpen, hoort of ziet natuurlijk ook niemand dat. Dan word het wel relatief makkelijk natuurlijk.
Ik heb hier in de berging ook wel eens midden in de nacht staan slijpen etc. (is mijn hobby ruimte) Hoort ook niemand.

[ Voor 26% gewijzigd door WEBGAMING op 11-09-2023 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:31

Barrycade

Through the...

Ik weet bij ons in de wijk dat er wel zulke schuurtjes open gezaagd /gemaakt zijn. Want een aantal van de poorten hebben ook niet zo'n gezamelijke deur. Maar dat was niet voor een motor. Dan moet je wel een heel groot gat zagen. Maar in deze gevallen waren het schuurtjes van zzp-ers en gingen ze voor de gereedschappen die er in lagen. In veel van die schuurtjes stonden de rekken precies tegen de poort kant. En hebben ze heel gericht gewerkt door hele planken te verwijderen die gewoon genageld zitten.

Als je er echt hele dure motor in gaat stallen zal je verzekering ook wel wat eisen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18:12
Yaksa schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 12:57:
Een beetje inbreker is blij met een beetje licht. Dan ziet ie namelijk meteen dat je een slecht slot in de berging hebt zitten wat ie in 3 seconden open kan maken.
Dit is het tegenovergestelde van wat de politie, verzekeraars en andere partijen adviseren, slecht advies, jammer het het ook nog zoveel duimpjes krijgt.
Of zit je als ervaringsdeskundige aan de andere kant van het spectrum?

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 11-09-2023 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:31

Barrycade

Through the...

De sloten in de huidige schuurtjes zijn niet meer van de klasse als vroeger dat als je een setje sleutels had van 1 t/m 25 genummerd dat je gewoon even je sleutelbos af moest.

Bij ons zit er gewoon een cilinder in zoals in huis met een 2 sterren plaat en dievenklauwen. Maar dan wel genagelde planken die je met een flinke schroevendraaier van de balken kan wippen indien je wil.

Maar de enige keer waar ik van weet in ons rijtje waar wat weggenomen was, was bij het huis waar ze de schemerverlichting niet gerepareerd hadden en waar ze de poort met een schuifslot hadden die je dus vanuit de poort kon openschuiven en waar dus de schuur ook niet op slot stond. Daar hebben ze 2 fietsen die ook niet opslot stonden weggenomen.
Dat was dus echt een open buffet.
Maar uiteindelijk denk ik dat het kapotte licht (enige in het rijtje) wel de trigger was om even te gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Barrycade schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:27:

Bij ons zit er gewoon een cilinder in zoals in huis met een 2 sterren plaat en dievenklauwen. Maar dan wel genagelde planken die je met een flinke schroevendraaier van de balken kan wippen indien je wil.
Zoek voor gein is het typenummer van de cilinder op en dan op YouTube kijken hoelang het duurt voordat die gepinlockt is, als het een standaard cilinder is gok ik op minder dan 1 a 2 minuten zonder een vorm van braaksporen achter te laten
.

2 sterren plaat? Is dat met kerntrekbeveiliging denk het niet want anders zou die 3 sterren moeten zijn.
Anders helemaal makkelijk om binnen te komen, schroef in de cilinder boren en hele slot eruit trekken.

Bij mijn huis alles vervangen, cilinder en deurbeslag beste van het beste gepakt, duurt 6 minuten voor ze nu als ze binnen willen komen en weten hoe het cilinderslot werkt.
Nee ga niet zeggen welke ik heb sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:10
mitsumark schreef op maandag 11 september 2023 @ 23:20:
[...]Dit is het tegenovergestelde van wat de politie, verzekeraars en andere partijen adviseren, slecht advies, jammer het het ook nog zoveel duimpjes krijgt.
Of zit je als ervaringsdeskundige aan de andere kant van het spectrum?
Politie, verzekeraars en andere partijen adviseren vooral om goed hang- en sluitwerk te installeren, dat is ook wat ik bedoelde met mijn opmerking. Inbrekers schrik je niet af met een lampje of camera, je schrikt ze af door ervoor te zorgen dat ze inzien niet zonder langdurig luidruchtig hak- en breekwerk binnen kunnen komen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraggert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:45

Fraggert

Whiskey Tango Foxtrot

@c-nan ik zie wat GS-forumlinkjes......zit je daar ook?

“I have not failed. I’ve just found many ways that won’t work” - Thomas Edison

Pagina: 1