Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Vraag
Beste antwoord (via Hari-Bo op 09-09-2023 08:27)
Heb je toevallig kortsluiting gemaakt in de garage achter die groep 5? Of heb je zware apparatuur gebruikt?
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Alle reacties
En als enkel groep 1 dat doet, wat is dan het probleem met groep 5?
Binnen 1: alle apparaten verwijderen, vervolgens een voor een toevoegen tot aarde doorslaat, dan alles verwijderen en enkel dit apparaat toevoegen.
Als hij dan weer doorslaat, apparaat (laten) repareren of vervangen.
Ik bedoel de test knop op de groep. Maar als er een apparaat sluiting maakt dan hoort de hele groep toch eruit te klappen?99ruud99 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:03:
Hoe bedoel je in het aardlek springen?
En als enkel groep 1 dat doet, wat is dan het probleem met groep 5?
Binnen 1: alle apparaten verwijderen, vervolgens een voor een toevoegen tot aarde doorslaat, dan alles verwijderen en enkel dit apparaat toevoegen.
Als hij dan weer doorslaat, apparaat (laten) repareren of vervangen.
Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten
Voor beide probleem gevallen zijn de onderzoeks stappen compleet verschillend.
Zou je dit kunnen verduidelijken?
Alles kan stuk.
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Groep 5 is de garage welke ook niet functioneert maar heeft geen zelftest en schiet ook niet in de beveiliging.
Ik hoop dat het zo iets duidelijker is
Namelijk 1 is geen afgaande groep, maar de aardlekschakelaar die automaten 2 t/m 5 beveiligd.
Een automaat kun je ook niet testen.
De aardlekschakelaar kun je wel testen, 1, 6, 11 en 13
Hoe kan ik deze groep zelf testen, want de hoofdschakelaar staat ingeschakeld en zou elektra moeten hebben. Dan bedoel ik in de meterkast zelf ipv in de ruimte waar de groep elektra levert.mr_evil08 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:17:
Hoe kun je een aardlektest doen van groep 1 terwijl groep 1 geen stroom meer heeft?
Heb je op de andere groepen na die aardlekschakelaar wel stroom?
Dat kun je meten met een multimeter. Kijken of er nog spanning staat op de bovenste aansluitingen van de automaat.Hari-Bo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:20:
[...]
Hoe kan ik deze groep zelf testen, want de hoofdschakelaar staat ingeschakeld en zou elektra moeten hebben. Dan bedoel ik in de meterkast zelf ipv in de ruimte waar de groep elektra levert.
Heb je toevallig kortsluiting gemaakt in de garage achter die groep 5? Of heb je zware apparatuur gebruikt?
13480 Wp solar | 2x Panasonic 7j met 1x 300l sww | (Laadpaal) installateur, pb voor een offerte
Niet dat ik weet vanuit monitoring is het afgelopen nacht ontstaan om 5:41.Makrolon schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:24:
Ik denk dat er een fase uit ligt, dit moet de netbeheerder komen oplossen als.je geen automaten als.hoofdzekeringen hebt (onder de meter)
Ik ga even rondbellen en niet zelf prutsen. Bedankt iedereen.
Maar dan zou groepen 2 t/m 4 ook geen spanning moeten hebben. Want 5 zit achter dezelfde 1 fase aardlekschakelaar.