Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:43
Beste,

Ik heb dit weekend een motor verplaatst. Helaas was deze verkeerd aangesloten en zat er geen beveiliging op de aansluitkabel zodat alle druk tijdens het verplaatsen, op de aansluitkabel kwam te staan.

Gevolg: de kabel is uit de 'klem' geraakt.

Ik heb een foto in bijlage geplaatst :Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7Hl7Dv9mKC65LLs6nqXQDXFLno0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ie2QujVfhqfY1WG5GvH5Aovj.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe krijg ik de loshangende kabel terug in die klem (de loshangende kabel is niet goed te zien op de foto!)? Er zijn een 2 soort openingen in die klem: ik vermoed 1x een meetpunt voor een multimeter, het andere 'gat' weet ik niet dadelijk wat het is.

Moet ik eventueel gewoon de kabel al draaiend erin steken? Of hoe werkt zulke klem?
Wat op Google gezocht maar ik weet ook niet de exacte naam van zulke klem, dus zoeken wordt wat moeilijker.

Alvast bedankt!
Pieter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electroman4you
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 20:39
In dat vierkant ga naast de plaats voor de draad moet je een platte schroevendraaier steken en dan gaat de klem voor de draad open ... je steekt de draad er terug in ... schroevendraaier eruit en de draad zit terug vast.
Je moet de schroevendraaier wel diep genoeg steken want anders lukt het niet ... soms gaat dit nogal moeilijk.
Ik denk dat het zo moet ... de meeste Wago klemmen werken zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:22

SA007

Moderator Tweaking
Als aanvulling op bovenstaand, de meeste van dergelijke klemmen kan je zonder de klem te openen er een draad gewoon insteken die dan vanzelf onder de klem komt.
Dat gaat soms slecht/niet met flexibele draad, maar als het solide draad is kan je 'm er meestal gewoon induwen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pharos1985
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:43
Bedankt, ga het morgen (zondag) proberen. Het betreft idd flexibele draad...

Keep u posted.

Tnx.