Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 15:53
Hallo

Ik heb voor werk de volgende laptop aangeschaft:
uitvoering: ASUS Zenbook 14X OLED UX3404VC-M9026W

Hier heb ik Ubuntu 22.04.3 LTS op geïnstalleerd. Echter wil de laptop niet in slaapstand.

Ik had al eerder problemen met dat de laptop niet wilde uitschakelen. Deze bleef hangen op het Ubuntu logo. Dit heb ik opgelost door de drivers te installeren van de GPU.

Bij mijn vorige laptop (welke uit dezelfde serie kwam) had ik ook al problemen met slaapstand.

Heeft iemand enig idee wat dit kan betekenen en hoe ik dit kan oplossen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:08

Cyphax

Moderator LNX
Het klinkt een beetje als een modern/s0 standby issue, wat staat in het bios ingesteld? Ik heb een Lenovo T14 waar ik zo'n biossetting moest aanpassen (en nog gaat ie de helft van de tijd gewoon niet on slaapstand en moet ik 'm resetten, dus of dat ooit nog wat wordt, mijn oudere x270 heeft het probleem niet, is nog van voor die tijd... :()

[ Voor 11% gewijzigd door Cyphax op 08-09-2023 19:04 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03
Jouw laptop is best recent, heb je ook een recente Ubuntu-versie geprobeerd? Bijv. 23.04?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroXT
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 15:53
Cyphax schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:02:
Het klinkt een beetje als een modern/s0 standby issue, wat staat in het bios ingesteld? Ik heb een Lenovo T14 waar ik zo'n biossetting moest aanpassen (en nog gaat ie de helft van de tijd gewoon niet on slaapstand en moet ik 'm resetten, dus of dat ooit nog wat wordt, mijn oudere x270 heeft het probleem niet, is nog van voor die tijd... :()
Helaas heb ik geen S0/1/2 standen die ik in de bios kan instellen. Ik weet wat je bedoelt, maar helaas is dit niet aanwezig om in te stellen.
MarcoC schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 19:05:
Jouw laptop is best recent, heb je ook een recente Ubuntu-versie geprobeerd? Bijv. 23.04?
Inmiddels is alles al geinstalleerd voor het werk. Het snel kunnen switchen naar 23.04 is daardoor niet verstandig. Plus dat ik een long time support prefereer en ik dit ook al met 20.04 had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:03
ZeroXT schreef op zondag 10 september 2023 @ 14:57:

[...]

Inmiddels is alles al geinstalleerd voor het werk. Het snel kunnen switchen naar 23.04 is daardoor niet verstandig. Plus dat ik een long time support prefereer en ik dit ook al met 20.04 had.
Dat snap ik, maar het kan helpen met achterhalen van de oorzaak. Meestal duurt het een tijdje voordat nieuwe laptops goed ondersteund worden, en functionaliteiten als standby gaan het vaakst kapot bij nieuwe hardware releases.