Laadpaal met facturen aan de leasemaatschappij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jay448
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-03 19:28
Mijn vraag:
Over een goede anderhalve maand ontvang ik de sleutel van mijn nieuwe woning. Op het moment rij ik via mijn werkgever een VW Golf 8 GTE (Plug-in hybride). Bij het afnemen van dit lease contract 2 jaar geleden was ik nog niet in bezit van een woning met een oprit, dit gaat veranderen en dus zou ik graag bij mijn nieuwe woning een laadpaal willen plaatsen.

Nu heb ik contact op genomen met de leasemaatschappij en de leasemaatschappij heeft mij weer doorverwezen naar hun leverancier voor laadpalen. Uit dit contact is een offerte gekomen en ik zou graag wat informatie willen winnen of deze offerte een eerlijke prijs is en of er alternatieve zijn.

De situatie die ik graag wil bereiken is als volgt:
- Mijn auto zo veel mogelijk opladen met de (nog niet aanwezige) zonnepanelen
- De kosten die gemaakt worden met het opladen automatisch laten factureren aan de leasemaatschappij (ik zou dus graag mijn laaddruppel (Multi-Tank-Card) gebruiken om de laadsessie te starten
- Graag een laadpaal met een vaste kabel die 11kW kan laden

Blijkbaar geeft de leasemaatschappij mij niet de optie om gewoon een simpele laadpaal bij mijn woning te plaatsen en de verbruikte stroom door middel van een meter door te geven. De bedoeling is dus dat de laadpaal aan de backoffice gekoppeld kan worden van MTC / Van Mossel Zuid lease.

Nu heb ik dus telefonisch contact gehad met het bedrijf dat verantwoordelijk is voor de verkoop van de laadpaal. Graag wil ik de laadpaal particulier kopen zodat ik deze, ook bij wisselen van baan, gewoon kan blijven behouden. Bij dit telefonisch contact kreeg ik ook de vraag of ik over zonnepanelen beschik (nog niet) en zo ja dat ze tegenwoordig laadpalen hebben die zowel load- als solarbalacing kunnen doen.

Voor mij is dit hele stukje thuis stroom, zonnepanelen etc nog vrij nieuw. De vorige bewoners van het huis wat ik gekocht heb hadden ook laadpaal aan de garage hangen. De meterkast is hier volgens mij helemaal op voorbereid en ook lopen de kabels nog van de meterkast naar de plek waar het laadpunt aangesloten moet worden (ik vermoed dat er op dit moment gewoon 3 fase 3x 25a is). Het zou dus een relatief makkelijke installatie moeten zijn. De verkoper leek heel erg te sturen naar een bepaald merk / model laadpaal wat "perfect" voor mij zou zijn, maar toch win ik nog wat extra informatie in. Denken jullie dat de prijs redelijk? Zijn er, voor zover bekend, ook nog andere opties die ik kan nemen om het zelfde resultaat te behalen? (zoveel mogelijk met de zonnepanelen laden en mijn laadpas gebruiken zodat ik teruggestort krijg van de leasemaatschappij)

Het volgende voorstel heb ik gekregen:

Volt Time Source Pro 22kW vast kabel basalt €1151,54
3x32a, RFID, MID, E-Sim, Load & Solar Balancing, App

Volt Time cableholder T2 €33,54

Aansluiten en instellen CT klemmen €67,94
t.b.v. Dynamic Loadbalancing

Servicewerkzaamheden op locatie €150,50
Voorrijkosten, arbeidsuren en materiaal incl.

De prijzen hier boven zijn excl BTW. Incl BTW zal het totaalbedrag uitkomen op €1698,26. Lijkt dit jullie een redelijk prijs inclusief montage of kan ik dit beter ergens anders voor elkaar krijgen?
Ook zijn de maandelijkse kosten van deze laadpaals backoffice €7,50 per maand.

Met oog op de toekomst wil ik wel graag een laadpaal die 11kW kan laden zodat ik mijn volgende (99% geheel elektrische auto) hier op kan laden.

Alvast bedankt voor de informatie!

Beste antwoord (via jay448 op 11-09-2023 08:33)

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:21
@jay448 even op MP zoeken. Zijn wel wat aanbieders die nieuwe Alfen s-line met LB voor een 600 of 700 aanbieden.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:18
Voor exact dit probleem is er een app. Vraag anders of je werkgever dit wilt implementeren:

https://eeveemobility.com/

Vlaams bedrijf 👍🏻

Do more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hoe handig ben je zelf? Goedkoopste optie is om een Newmotion Advanced van MP te trekken en die op te hangen. Ben je met 400 euro helemaal klaar. Abo erop van 5 euro / maand, gastladen activeren en tarief wat je in rekening brengt kun je zelf instellen. Doe je paar cent hoger dan wat je zelf betaald en de WG betaald mee aan de afschrijving van de installatie. Werk moet iedere laadpas die bij publieke laadpalen ook werkt zoals de MTC kaart.

Andere optie is zelf een nieuwe Zappi kopen. Dat is de meest open / best bestuurbare laadpaal die er nu is

[ Voor 13% gewijzigd door Sethro op 08-09-2023 18:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
RetroHead schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:48:
Voor exact dit probleem is er een app. Vraag anders of je werkgever dit wilt implementeren:

https://eeveemobility.com/

Vlaams bedrijf 👍🏻
Klinkt als spam. Hoe denk je te gaan laden met alleen een app en zonder laadpaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
In de meterkast is alles gewoon nog aangesloten? Als dat zo is dan is 1700 wel veel. Zou zelf lekker een Alfen ophangen. Heb je voor 600 volgens mij. Geen gedoe met CT en kan tegenwoordig ook slim laden als je in de toekomst zonnepanelen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay448
Sethro schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 18:55:
Hoe handig ben je zelf? Goedkoopste optie is om een Newmotion Advanced van MP te trekken en die op te hangen. Ben je met 400 euro helemaal klaar. Abo erop van 5 euro / maand, gastladen activeren en tarief wat je in rekening brengt kun je zelf instellen. Doe je paar cent hoger dan wat je zelf betaald en de WG betaald mee aan de afschrijving van de installatie. Werk moet iedere laadpas die bij publieke laadpalen ook werkt zoals de MTC kaart.

Andere optie is zelf een nieuwe Zappi kopen. Dat is de meest open / best bestuurbare laadpaal die er nu is
Zelf ben ik niet heel handig maar ik schoonvader die dat wel is, die heeft in het verleden al vaker elektra gerelateerde dingen gedaan in zijn eigen huis dus die zou dat wel moeten kunnen. Ik weet niet hoe warm ik loop van een 2de hands laadpaal omdat ik vooral pas weet of hij het goed doet als hij aangesloten is, en met elektra neem ik liever iets minder risico.

Maar een zappi of iets dergelijks is wel een goed idee. Beschikken die ook over RFID en de mogelijkheid om te factureren dmv een soort backoffice?
Inspired schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:00:
In de meterkast is alles gewoon nog aangesloten? Als dat zo is dan is 1700 wel veel. Zou zelf lekker een Alfen ophangen. Heb je voor 600 volgens mij. Geen gedoe met CT en kan tegenwoordig ook slim laden als je in de toekomst zonnepanelen krijgt.
Als het goed is zit alles in de meter kast nog gewoon aangesloten, dit kan ik wel later pas checken omdat ik de sleutel nog niet heb.

Dit zou neem ik aan de “goedkoopste” Alfen laadpaal zijn?
https://laaddirect.nl/product/alfen-s-line-met-vaste-kabel/

Ik zie dat hier sowieso al 6 maanden backoffice van E-Flux bij zit. Is het de moeite waard om Load Balancing er bij te nemen? Mogelijk kan ik dit in de toekomst ook via Home Assistant voor elkaar krijgen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Hoe denk je dat via home assistant voor elkaar te krijgen dan? Load balancing moet heel direct reageren.

Bij 11kW altijd met load balancing nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jay448
Sethro schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:25:
Hoe denk je dat via home assistant voor elkaar te krijgen dan? Load balancing moet heel direct reageren.

Bij 11kW altijd met load balancing nemen.
Ah kijk dit zijn de dingen waar ik nog net niet genoeg over weet. Dan ga ik rekening houden met een load balancing laadpaal. Thanks!

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Inspired
@jay448 even op MP zoeken. Zijn wel wat aanbieders die nieuwe Alfen s-line met LB voor een 600 of 700 aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jay448
Inspired schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 08:43:
Dank voor de tip! Ik laat de offerte voor nu even varen en ga inderdaad kijken of ik een Alfen S-Line met LB op de kop kan tikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:20
Volgens mij is de hoofdboodschap wel duidelijk. Gewoon zelf regelen. Er is geen enkele reden om dit via de leasemij te doen. Tenzij je wat leasebudget over hebt en dit daaronder laat vallen.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Pagina: 1