Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemoplus
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 08-09-2023
Mijn vraag
Ik zoek en alternatief voor de koeler die bij de AMD Ryzen 9 3900X socket AM4 processor geleverd werd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik zoek een alternatief en heb geen idee wat hier bij past.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de fan van schoongemaakt (vastgehouden en met perslucht schoongeblazen), daarna hoorde ik bij het opstarten een geluidjes alsof deze bij een hoge snelheid ergens tegenaankomt.

Beste antwoord (via nemoplus op 08-09-2023 11:34)

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tweakers pricewatch en zoek een koeler die op het socket past? Waar loopt dat vast?

categorie: Processorkoeling

En bekijk even hoeveel ruimte je hebt in je kast. Op basis van reviews en prijs kun jij dan wel een keuze maken

[ Voor 67% gewijzigd door Hann1BaL op 08-09-2023 11:21 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Tweakers pricewatch en zoek een koeler die op het socket past? Waar loopt dat vast?

En bekijk even hoeveel ruimte je hebt in je kast. Op basis van reviews en prijs kun jij dan wel een keuze maken

[ Voor 67% gewijzigd door Hann1BaL op 08-09-2023 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 08:54
Volgens mij moet dat niet zo moeilijk zijn om te vinden toch?

Staan genoeg andere koelers.

Maar wat is bijvoorbeeld je budget?

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemoplus
@richardboer dank je wel, dit lijtk dan goed te kunnen komen met de : uitvoering: be quiet! Dark Rock Pro 4

past op de processor zou ik denken beiden hebben AM4 in de specificaties staan. Als dat onjuist is hoor ik het graag, ik ben hier helaas niet zo bekend mee.

Veel dank!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richardboer
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 08:54
Die moet zeker wel gaan werken ja, dat is als het goed is ook een van de betere (als ie al niet ergens in de top 5 staat) luchtkoelers.

Richard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rg-mohwa
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-09 14:20

rg-mohwa

Phoe Hé

nemoplus schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:22:
@richardboer dank je wel, dit lijtk dan goed te kunnen komen met de : uitvoering: be quiet! Dark Rock Pro 4

past op de processor zou ik denken beiden hebben AM4 in de specificaties staan. Als dat onjuist is hoor ik het graag, ik ben hier helaas niet zo bekend mee.

Veel dank!
deze past prima, bedenk wel dat je het moederbord uit je kast moet schroeven om de koeler te kunnen bevestigen. verder een erg "coole" koeler

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

nemoplus schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:22:

Veel dank!
Met zo een bakbeest van een koeler is het verstandig om de lijstjes na te kijken om te zien of'tie op het moederbord past:

https://www.bequiet.com/en/motherboardcheck

Het kan gebeuren dat onderdelen van het moederbord in de weg zitten, vandaar.

Daarnaast in de specificatie van de behuizing kijken of dat de afmetingen van de koeler zelf daarin passen. Als het goed is zijn deze cijfers allemaal in de prijskijk van tweakers verkrijgbaar, bij de kenmerken van het betreffende product.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2023 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nemoplus
rg-mohwa schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:29:
[...]

deze past prima, bedenk wel dat je het moederbord uit je kast moet schroeven om de koeler te kunnen bevestigen. verder een erg "coole" koeler
Dank voor de tip, mn kast kan ik aan beide kanten open maken dus dat zou moeten lukken. De kast is afzichtelijk groot, dus gok dat dit past. :)
Pagina: 1