Nieuwe koelpasta na verkeerd installeren cpu koeler?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanhilst
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 22-08-2024
Zojuist mn nieuwe cpu koeler (Noctua NH-D15) geïnstalleerd op een nieuwe cpu (AMD Ryzen 7 7800X3D). Nu kom ik erachter dat de koeler op zn kop hangt. Opzich geen probleem, maar het is niet zo mooi ik een nieuwe build... (Ja stom van me... :F )
Als ik hem wil draaien, bevelen jullie dan ook nieuwe koelpasta aan? Dus CPU schoonmaken, nieuwe pasta, etc.?

Beste antwoord (via bvanhilst op 08-09-2023 11:07)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@bvanhilst Ik heb zelf koelpasta liggen, dus dan zou ik het opnieuw doen na schoonmaken, heb je dat niet, dan inderdaad met een pasje oid opnieuw verdelen.

Iets met stom, maar heb ooit eens een koeler 180 graden gedraaid gemonteerd en pas na lange tijd bedacht waarom mijn pc tijdens hard werken eruit klapte.
Deel blok verwarmde de socket en koelde de cpu niet. :+

@foto Visueel vervelend inderdaad. Kun je ook niet loshalen en opnieuw vastzetten omdat het je blok is.
Ik denk dat als je het blok eraf haalt, dat de pasta gewoon prima te gebruiken is zonder opnieuw te smeren of iets. Door de druk zal het gewoon iets opnieuw verspreiden goed komen.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:46

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Op z'n kop? Hoe krijg je dat voor elkaar? Of bedoel je achterstevoren/gedraaid? In het laatste geval zou ik kijken of de koelpasta nog redelijk verdeeld zit. Worst-kaas-scenario moet je idd ff de koelpasta verwijderen en opnieuw aanbrengen

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:12
Met een spateltje even opnieuw verdelen, tekort aanvullen, en schoonmaken waar nodig, gewoon hergebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanhilst
Het logootje staat op zn kop. Dat is snel gedaan hoor 😉
Maar bedankt voor je reactie!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WJqTEsCXi_ig2j8oBepl5aD2VL0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Bps0swkfWWEozDiU6zTKPGSc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@bvanhilst Ik heb zelf koelpasta liggen, dus dan zou ik het opnieuw doen na schoonmaken, heb je dat niet, dan inderdaad met een pasje oid opnieuw verdelen.

Iets met stom, maar heb ooit eens een koeler 180 graden gedraaid gemonteerd en pas na lange tijd bedacht waarom mijn pc tijdens hard werken eruit klapte.
Deel blok verwarmde de socket en koelde de cpu niet. :+

@foto Visueel vervelend inderdaad. Kun je ook niet loshalen en opnieuw vastzetten omdat het je blok is.
Ik denk dat als je het blok eraf haalt, dat de pasta gewoon prima te gebruiken is zonder opnieuw te smeren of iets. Door de druk zal het gewoon iets opnieuw verspreiden goed komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvanhilst
Haha, bedankt voor het delen van je "stommiteit". Ik voel me er weer iets gelukkiger door 😜

Edit: En voor de tips uiteraard! Dank allen!

[ Voor 20% gewijzigd door bvanhilst op 08-09-2023 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Nu online
Verplaats je dan ook de fans en zorg je dat die zelfde richting pakken als de uitlaat aan achterkant?

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvanhilst
Cyriel85 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:45:
Verplaats je dan ook de fans en zorg je dat die zelfde richting pakken als de uitlaat aan achterkant?
Uiteraard! Maar bedankt voor de tip! 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knobbeleend
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 29-10-2023
Ik denk dat dit het juiste topic is om even aante haken ,mischien voor jullie stel ik een stomme vraag maar op het internet vind ik dit onderwerp niet.Dus hier komt die; Cpu vast lijmen met klein beetje superlijm aan de koeler ,doen of ben ik achterlijk?

life is a game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 17:20
Nee natuurlijk niet. Waarom zou je dat willen doen? En hoe ga je dan de cpu weer in (of uit) de socket krijgen?

Bekend probleem dat amd processors wel eens blijven plakken aan koelers, trek je ze gewoon uit de socket en zijn ze meestal beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knobbeleend
Hoi,wel ik schuur de cpu licht en de cooler ook.Dan doe ik op de 4 hoeken een klein druppeltje superlijm.Dat is toch goed contact?

life is a game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:06

RvL

@knobbeleend eigenwijs is ook wijs...

Waarom zou je het willen? Daarnaast draagt secondelijm slecht warmte over.

Dus waarom zo eigenwijs? Neem gewoon een goede thermal paste en zet de koeler er op. Kan hij er ook weer gewoon van af als het moet en je hebt een fatsoenlijke hitte overdracht

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knobbeleend
Ok ,bedankt.Ik ga gewoon die paste kopen.Bedankt voor je antwoord.

life is a game

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xfile
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 17:48
knobbeleend schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 21:53:
Hoi,wel ik schuur de cpu licht en de cooler ook.Dan doe ik op de 4 hoeken een klein druppeltje superlijm.Dat is toch goed contact?
Op de site van TechGeek de functie van koelpasta.
https://techgeek.be/compu...en-hoe-kies-je-de-juiste/

[ Voor 8% gewijzigd door Xfile op 10-09-2023 00:18 ]

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Pagina: 1