Mijn vraag
De voorruit van de Polo 1.2 TDI uit 2010 beslaat met condens.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met deze hoge temperaturen uiteraard niet
Maar om de kou voor te zijn en oplossingen vanuit jullie nog bij een aangename temperatuur te proberen
alvast een topic aangemaakt.
Hierbij een schets van wat er gebeurd en wat ik al heb uitgesloten.
Zodra het kouder wordt en ik de auto start dan beslaat de voorruit en zit de voorruit binnen no time onder de condens.
Het moet dan met een wisser en een doek weggehaald worden, of ik moet echt wel 10 minuten wachten voor enig zicht.
Vorige week ging ik vroeg weg met de auto en viel me op dat bij het starten de blower op de voorruit een waas op de voorruit brengt, nu was deze met een minuut of twee weer weg.
Ook zo'n zakje wat vocht opneemt in de auto leggen helpt niet.
Wat ik al gedaan heb of laten doen.
Parafan gecontroleerd.
Binnenkant gecontroleeerd op lekkages en of natheid onder de matten.
Interieurfiter vervangen.
De auto heeft een nieuwe kachelventilator gekregen omdat hij defect was en een airco onderhoud\bijvulling.
Dit heeft dit probleem niet opgelost.
De voorruit van de Polo 1.2 TDI uit 2010 beslaat met condens.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Met deze hoge temperaturen uiteraard niet
Maar om de kou voor te zijn en oplossingen vanuit jullie nog bij een aangename temperatuur te proberen
alvast een topic aangemaakt.
Hierbij een schets van wat er gebeurd en wat ik al heb uitgesloten.
Zodra het kouder wordt en ik de auto start dan beslaat de voorruit en zit de voorruit binnen no time onder de condens.
Het moet dan met een wisser en een doek weggehaald worden, of ik moet echt wel 10 minuten wachten voor enig zicht.
Vorige week ging ik vroeg weg met de auto en viel me op dat bij het starten de blower op de voorruit een waas op de voorruit brengt, nu was deze met een minuut of twee weer weg.
Ook zo'n zakje wat vocht opneemt in de auto leggen helpt niet.
Wat ik al gedaan heb of laten doen.
Parafan gecontroleerd.
Binnenkant gecontroleeerd op lekkages en of natheid onder de matten.
Interieurfiter vervangen.
De auto heeft een nieuwe kachelventilator gekregen omdat hij defect was en een airco onderhoud\bijvulling.
Dit heeft dit probleem niet opgelost.