Voegkleur tegels niet egaal grijs

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmarc
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 07:37
Bij het voegen van mijn nieuwe badkamer met Mapei Ultracolor Plus krijg ik de kleur van de grijze voeg tot 3x toe maar niet egaal. Het bevat donkere en lichtere vlekken en ziet er dus niet uit. Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yEzN8FVAFcDHjmYMebrutwOr92I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M0dR2kyivaolNTZcHu6LsoDt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6OoPqlpiqgLQPoZUIn3tl8THKfs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kHzg280qysBZCH0wjYndFflr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de mortel en water op de gram nauwkeurig afgemeten, en mechanisch gemixt. Na het mixen is het spul niet vloeibaar. De tegels en voegen waren goed schoon. Na het aanbrengen middels een rubber spaan heb ik een half uur gewacht alvorens ik ben gaan afsponzen. De randen waren wel droog, de voeg zelf nog niet. Er kwam van de voeg zelf geen voegsel meer op mijn vinger. He zag er toen ongeveer zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtkXTOIMuuyNjwfwKudGeSiczRY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7RuiVf85yUo0yfHlhlkvUEl6.jpg?f=fotoalbum_large

Heeft iemand de gouden tip wat ik niet goed doe?

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taygeta
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:55

Taygeta

KTM 790 Adventure

Moet je niet even wachten totdat het goed droog is?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:48
Als je voegdiepte verschilt, kan dat invloed hebben op de droging dus op de kleur.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmarc
Taygeta schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 09:33:
Moet je niet even wachten totdat het goed droog is?
Bedoel je met afsponzen of überhaupt wachten of de kleur misschien nog bij trekt? Het is inmiddels 12 uur geleden, en bij poging 1 en 2 werd het helaas ook niet beter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 11:34

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mmmmarc schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:42:
[...]

Bedoel je met afsponzen of überhaupt wachten of de kleur misschien nog bij trekt? Het is inmiddels 12 uur geleden, en bij poging 1 en 2 werd het helaas ook niet beter
12 uur lijkt mij te vroeg voor conclusies en kan het verschil in drogen wel de verklaring zijn.
Als het goed is gemengd is er eigenlijk geen kans dat er kleurverschil optreedt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-09 20:40
Hann1BaL schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 11:44:
[...]

12 uur lijkt mij te vroeg voor conclusies en kan het verschil in drogen wel de verklaring zijn.
Als het goed is gemengd is er eigenlijk geen kans dat er kleurverschil optreedt.
En al helemaal niet op zo'n kleine stukjes.

Ik zou het gewoon nog even afwachten.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

zou me eerder ergeren aan het tegelwerk. snap niet dat je de muur met 8cm strook eindigt en de vloer met 12cm, en de hele tegen gewoon 4cm verschilt. gebruik je een voegrubber ? dan verticaal en horizontaal vegen

[ Voor 17% gewijzigd door Hackus op 08-09-2023 11:49 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ja dat kan mijn OCD niet aan :-(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hQNpoWQPxK4bHxoE0FXRHNR0bjQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RiIY94Nkn62WejfwPSGNRofj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 12-09 15:06
Dat is wel een flink verschil idd! In de badkamer kun je het niet even 'verstoppen' met flinke plinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmmmarc
Mijn OCD jeukt er ook van hoor :P Echter heeft de muur links en rechts een strook van 15 cm, ligt de vloer zo om met een hele tegel bij de douche uit te komen, en de muur rechts is zo om bij de twee ramen netjes evenwijdig uit te komen. Het is helaas keuzes maken :)

[ Voor 15% gewijzigd door mmmmarc op 08-09-2023 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

mmmmarc schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 12:52:
Mijn OCD jeukt er ook van hoor :P Echter heeft de muur links en rechts een strook van 15 cm, ligt de vloer zo om met een hele tegel bij de douche uit te komen, en de muur rechts is zo om bij de twee ramen netjes evenwijdig uit te komen. Het is helaas keuzes maken :)
Maar met een voegrubber moet je wel strakke voegen kunnen krijgen, en zal evt kleurverschil verdwijnen door droogtijd

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1