Voor een bewegend cabrio dak, wil ik even de boel gaan smeren, ik merk dat het wat minder soepel loopt.
Nu had ik een bron gevonden waar ze aangeven wat je het beste kunt gebruiken, voor diverse delen adviseren ze een lithium spuitvet aan, die kon ik makkelijk vinden, en voor andere delen een 3 in 1 oil, maar ik kan niet goed vinden wat dit nu precies is.
Dit is wat ze schrijven:
Nu had ik een bron gevonden waar ze aangeven wat je het beste kunt gebruiken, voor diverse delen adviseren ze een lithium spuitvet aan, die kon ik makkelijk vinden, en voor andere delen een 3 in 1 oil, maar ik kan niet goed vinden wat dit nu precies is.
Dit is wat ze schrijven:
Ik wil morgen even langs de Hornbach, maar voordat ik het verkeerde gebruik, wil ik jullie vragen of jullie weten wat ik moet hebben.3 in 1 Oil has been around since initial formulation in 1894. It has been reformulated for modern applications and is also owned by the same company that owns WD-40. It is a general purpose lubricant which is excellent for our top moving parts like bearings and bushings. It is light in weight around SAE 20 but suitable for application. Because of the light weight using a rag to catch the excess dripping is desired. While considered an older lubricant it serves the purpose well and I use this product. It does not penetrate as do other lubricants so you need to apply in a couple locations to get the bushing or bearing coated. If you can turn the bushing or bearing you can apply in one location and get sufficient coverage by rotating it. This inexpensive product can be sourced in virtually any hardware store, Walmart, some grocery stores as well.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900